Oliver Frljić
Kratek pogovor pred slovensko premiero Kompleksa Ristić, dolgo pričakovane in še pred uprizoritvijo v kontroverze zavito predstavo. Svojo prvo uprizoritev in reakcije pa je predpreteklo nedeljo že doživela na beograjskem Bitefu. Predstava se na gledališkoarheološki način loteva velike in kompleksne figure jugoslovanskega gledališča, Ljubiše Ristića.
Ta je med leti 1981 in 1985 deloval tudi v Slovenskem mladinskem gledališču, natanko v času, ko je to gledališče rezoniralo s posebno in precej nabrušeno politično uglašenostjo. Ristić, ki je leta 1981 ustanovil še vedno trajajočo gledališko tvarino KPGT (Kazalište Pozorište Gledališče Teatar), velja tudi za človeka, ki je jugoslovanski teater postavil na svetovni zemljevid; pa tudi za človeka, ki je vztrajno podpiral Miloševič režim - bil je celo podpredsednik stranke Jugoslovanska levica, ki jo je vodila Miloševičeva žena, Mira Marković - ter za človeka, ki rad uporablja besedo "Nato kurbe". O predstavi, ki se Ristićeve kompleknosti in politične situacije takrat in danes loti izrazito performativno ter pravzaprav sledi napovedim, da je provokativna, vendar ne na način, kot bi nemara pričakovali, smo na kratko spregovorili z Oliverjem Frljićem.
Dodaj komentar
Komentiraj