Računati po toči je prepozno | Radio Študent

Računati po toči je prepozno

Oddaja
15. 3. 2017 - 17:00
 / OFFsajd

Računsko sodišče republike Slovenije je izdalo revizijsko poročilo o učinkovitosti mladinske politike. V njem je podalo kritiko ureditve in delovanja revidirancev v letih 2014 in 2015, to so Vlada, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport ter Urad za mladino. Ugotovili so, da praktično ni pregleda nad učinkovitostjo izvajanja mladinske politike, pri čemer so glavni očitki vezani na pomanjkljivo določene pristojnosti, dolžnosti in vsebine nalog organov vlade na državni in lokalni ravni.

Prav tako so opozorili na popolno odsotnost mehanizmov spremljanja in beleženja točnih podatkov o tem, koliko javnih sredstev je bilo v letih 2014 in 2015 na lokalni ravni namenjenih za izvajanje ukrepov v okviru mladinske politike. Svet Vlade za mladino, Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport ter Urada za mladino nalog koordinatorja mladinske politike med državno in lokalno ravnjo ne opravlja ustrezno, koordinator mladinske politike na lokalni ravni pa v predpisih ni predviden. Poleg tega revidiranci v obdobju 2014-15 niso izkoristili večine sredstev, ki so bila za področje mladih na voljo s strani organov Evropske unije in zasebnih virov. Glavno vsebinsko priporočilo računskega sodišča revidirancem pa je predvsem več trajnostnih ukrepov.

Miroslav Kranjc, vrhovni državni revizor, povzame smernice in cilje poročila:

Izjava

Računsko sodišče je ugotovilo, da za 28,6 odstotkov ukrepov, ki jih je na področju mladinske politike sprejela vlada v letu 2014, ni bilo sprejetega finančnega načrta. Prav tako takega načrta ni bilo za 31,5 odstotkov ukrepov v letu 2015. Tea Jarc iz sindikata Mladi plus nad ugotovitvami računskega sodišča ni presenečena, za organizacije mladinskega sektorja je opisano stanje namreč dejstvo, s katerim so že dolgo soočeni:

Izjava

99,5 odstotkov vseh sredstev v letih 2014 in 2015 je bilo namenjenih integraciji mladih v ekonomsko skupnost, le 0,5 odstotka pa za sofinanciranje programov mladinskih organizacij. Problematičnost takšne delitve pojasni Jarc:

Izjava

Pristojni državni organi sicer imajo na voljo vladni sistem evidentiranja proračunskih izdatkov. Vendar ta sistem ne prikazuje, koliko denarja je bilo skupno porabljenega za mladinsko politiko niti ali so bili financirani programi učinkoviti. Kranjc povzame:

Izjava

Kot smo omenili v uvodu, po sedanji ureditvi ni predpisanega koordinatorja mladinske politike na lokalni ravni. Prav tako ni organa, ki bi poenotil evidentiranje sredstev mladinskih projektov in politik posameznih ministrstev:

Izjava

Določena sredstva za mladinsko politiko v letih 2014 in 2015 sploh niso bila porabljena. Tu gre predvsem za evropska kohezijska sredstva in sredstva iz zasebnih virov. Kranjc poda razlago:

Izjava

Kako to občuti mladinski sektor, doda Jarc:

Izjava

Spremembe na bolje očitno ne gre pričakovati v kratkem, Jarc pa navkljub temu pozdravlja poročilo računskega sodišča:

Izjava

 

OFFsajd sta izračunala vajenec Vitežnik in Lana.

 

facebook twitter rss

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.