21. 5. 2017 – 16.08

Darla Smoking

Gala Hala, 18. 5. 2017

 

BRGS in Nac sta končno zavzela tudi oder, Založba Kapa je ponudila domicil, ljudje ste prišli, špil se je odvil … Ha! – Pretekli četrtkov večer je severno-zahodni del Metelkove zavzelo Podgurje ... Malo nižje na zemljevidu so v CH0 rajali 3D Prasci, Gala hala pa je dimila z globokimi basovskimi vibracijami, distorzijo in etno-morfno sempledelijo svežega projekta Darla Smoking.

Darle Smoking smo se veselili že od prvih sneak-peakov ob zadnjem piljenju komadov v studiu Radia Študent ali vsaj od kompilacije Ekstra-mistične skupine, ki je izšla za novomeško Downtown Recordings in na kateri smo slišali tudi premierni žeton Darle ... Četrtkov koncert pa je bil nedvomno lepo pričakovan dogodek tudi s strani underground skupnosti v Ljubljani in širše. Darla namreč med drugim predstavlja tudi BRGS-ov končni logični povratek na ozemlje dubčine, echa in okajenega zibanja. Vendar seveda povratek, informiran tudi s strani preteklih let špilanja in izdajanja vseh živih drugačnih muzik … 

Big Bug, albumski prvenec Darle Smoking, seveda v fokusu tokratnega promocijskega koncerta, v živo zaživi v naenkrat zvesti sliki ter hkrati močneje, vsaj zvočno vsekakor prodorneje. V prvi vrsti je in je bil zato zaslužen seveda močan in izdelan BRGS-ov zadubiran živi boben, ki je v četrtek pokal, kot se spodobi. Na drugi strani je tudi Nacova matrična harmonična sintovska in semplana odeja v živo zaplapolala v primernih, basovsko ambicioznih dimenzijah, ki so združeno občestvo odvedle prav tja, kamor je to pač – upalo – priti … 

Premierne uprizoritve so seveda vselej rahlo okorne in tudi tokrat je prišlo do blagih zatikov, vendar primerno sprejetih z nasmeški in pomežikom. Big Bug je ne pretirano šokantna, vendar super posrečena mešanica precej raznolikih žanrskih vplivov, večino časa oprta na odmevno razmočen, lahko bi rekli tudi – eksperimentalen ali vsaj do določene mere abstrahiran - dubovki razprt prostor in tipične globoke basovske gruve. Tako nekako zadeva deluje tudi na koncertu. Darla je najbolj (zibalno) učinkovita, ko se – v pozitivnem smislu – lagodno nasloni na počasno zagruvano repetitivno hrbtenico in ko se vzporedno razcvetijo denimo pogosto ostre in umazane – skoraj sludgerske – atmosferične tendence dvojca. Igra dominantnejših nosilnih semplov, ki dominira kose, kot sta Agia Dub ali Kalimbar, je za živ nastop kvečjemu češnjica na vrhu torte, pomembnejša so tu bežnejša semplana okrasja v obliki vokalnih linij ali distorziranih puščavskih kitar, ki polnijo odmevne prostore, derivirane iz značilnih dinamik soundsystem kulture.

Nekaj prostora pa za Darlo Smoking ostaja tudi še odprtega. Prvo lino tu zapolni že paradoks, ki bo dvojec prej označil za tako imenovani live act kot bend – preprosto zato, ker gre v njunem primeru v prvi vrsti za živo izvajanje glasbe, izdelane po principih sodobne elektronike. Tudi če Darla Smoking ne kaže ambicij po proper večkanalnem živem soundsystem pršenju zvočnih tračnic, bo cilj žive izvedbe zares dosežen šele, ko na koncertu ne bomo imeli več občutka dinamično omejujočih matric ... Ko se denimo – kot najbolj očiten primer v ponazoritev - komad konča po principu fade-outa ali outra, ki se preprosto odvrti po tem, ko je akcija z odra že zaključena. Podobne dinamike in omejitve, določen manko potenciala akcije na strani izvedbe bi lahko iskali tudi v centralnih metričnih lastnostih izvajanih kompozicij, ne le ob navedenih zaključkih. Tak princip linearno izkušnjo koncerta premočno vzporedi formatu posnetih skladb, izvedba deluje kot na pamet naučena, predvsem pa ne realizira potenciala odprtega in prostega prostora izvajanja, ki ga lahko implicira tisti najimenitnejši sentiment duba v živo. Drugi prostor za izboljšave koncertne izkušnje se odpira okoli zvočnih oblik/tehnikalij predvsem tistih tako ključnih nizkih in sub frekvenc, ki jim na kaki od stopenj produkcije ali klubskega ozvočenja za odtenek še umanjka uglajenosti okoli robov. 

Vendar ti detajli niso ključno vplivali na vtis ali klubsko zelo pozitivno doživetje ter sprejem četrtkovega dogodka. Kot smo se izrazili že v uvodu: BRGS in Nac sta zavzela oder, ljudje ste prišli, špil se je odvil … in pa pričakovanja so bila izpolnjena, bilo je … dobro!

 

Avtorji del
Kraj dogajanja

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.