Nekaj pripetljajev v mestu
Metelkova mesto:
Menza pri koritu ob 22:00: ALEX'S HAND (Berlin, Seattle) - 7 članska stilsko pestra, avantgardna, eksperimentalna rock glasbena zasedba. V njihovi glasbi lahko zaznamo različne vplive (Frank Zappa, Mr. Bungle, Charles Mingus, Stravinski, Bartok, itd), ki pa jih vpletajo v svoj lasten glasbeni izraz.
Vstopnina: 4€.
Glasba drugje:
Klub Cankarjevega doma ob 19:30: Mladi mladim
Panduo
Žiga Petrič, tolkala
Filip Korošec, tolkala
Gaja Sorč, sopran
Tadej Horvat, klavir
Gene Koshinski: As One
Avner Dorman: Udacrep Akubrad
Adi Morag: Octabones
* * *
Hugo Wolf : Gesang Weylas, Kennst du das Land
Benjamin Ipavec: In vendar enkrat še srce
Lojze Lebič: V somrak zvoni
Rado Simoniti: Večerni hlad
Giacomo Puccini: Signore, ascolta
Franz Lehár:Es lebt eine Vilja
Ernest Charles: O lovely world, When I have sung my songs Léo Delibes: Viens, Mallika …
Panduo sestavljata Žiga Petrič in Filip Korošec, študenta tolkal na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Že od začetka študija uspešno sodelujeta v komorni skupini Studio za tolkala Akademije za glasbo v Ljubljani ter drugih komornih sestavih. Želja po nadgrajevanju študijskega znanja pa ju je v začetku leta 2016 pripeljala do ustanovitve samostojnega dua. Od takrat sta nastopila na različnih prireditvah v sklopu Univerze v Ljubljani, Glasbene mladine ljubljanske, Akademije za glasbo in drugih. Sodelujeta z različnimi profesorji, kot so red. prof. Boris Šurbek, doc. Petra Vidmar, doc. Simon Klavžar.
Sopranistka Gaja Sorč je svojo pevsko pot začela z obiskovanjem pouka petja pri prof. Marjanu Trčku na GŠ Rakovnik. Po končani gimnaziji je bila sprejeta na Akademijo za glasbo Ljubljana v razred prof. doc. Barbare Jernejčič Fürst. Izobraževala se je tudi pri Charlotte Lehmann in Martini Zadro. Leta 2015 se je udeležila mednarodnega pevskega tekmovanja v Deutschlandsbergu, v domačem kraju je izvedla prvi solo koncert (v sodelovanju s pianistko Beato Ilono Barczo) ter začela sodelovati s filharmonijo NOVA. S kvartetom saksofonov Evterpa je nastopila na Jesenskih glasbenih večerih v Bukovici, z godalnim kvartetom NOVA pa se je decembra 2015 udeležila snemanja oddaje Dobro jutro na RTV Slovenija. S kvartetom je izvedla božično-novoletni koncert na Mirenskem gradu, sodelovanje pa še nadaljuje. S pianistko Tanjo Šterman je nastopila na ciklu koncertov Glasba z vrtov sv. Frančiška. Kot solistka še vedno sodeluje pri projektih in na koncertih v okviru Gimnazije Želimlje. Kot ena izmed solistk je sodelovala tudi na božičnem koncertu Tamburjašev iz Vipave. V okviru akademije je sodelovala tudi pri projektu Mini opere, katerih premiera je bila januarja 2016 v ljubljanski SNG Operi. Kot ena izmed solistk je sodelovala pri izvedbi Musique Religieuse Gabriela Faureja v Celju in Slovenski filharmoniji. V okviru akademije je sodelovala v izvedbi opere Čarobna piščal v vlogi Papagene.
Pianist Tadej Horvat je svoje glasbeno izobraževanje začel na Glasbeni šoli Franca Šturma v Ljubljani, kjer se je začel učiti harmoniko pri prof. Nevi Štamcar in pol leta kasneje še klavir pri prof. Milici Rener Poljanec. Šolanje je nadaljeval na Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani v razredu prof. Majde Martinc in po maturi na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu redne prof. Dubravke Tomšič Srebotnjak, kjer je z odliko diplomiral. Junija 2007 je uspešno zaključil specialistični študij klavirja v razredu prof. Aleksandra Madžarja v Bernu. Kot solist je ogromno nastopal doma in v tujini in zelo uspešno sodeloval na državnih tekmovanjih, kjer je v letih 1998 in 2001 dosegel dve prvi nagradi in zlati plaketi, v letu 2004 pa drugo nagrado. V letu 2005 sta v klavirskem duu z Miho Haasom prejela prvo nagrado in zlato plaketo ter posebno nagrado za osvojenih 100 točk. V času študija je uspešno nastopil kot solist z različnimi slovenskimi in tujimi orkestri in med drugimi koncerti (Mendelssohn, Liszt, Rachmaninov, Beethoven) izvedel tudi slovensko noviteto – Koncert za klavir in orkester št. 2 v C-duru Janeza Osredkarja v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma. Maja 2011 je na povabilo Slovenske vojske v počastitev njihovega 20-letnega delovanja v samostojni Sloveniji izvedel Ljubljanski koncert za klavir in orkester Bojana Adamiča, februarja 2013 pa je na povabilo Simfoničnega orkestra RTV Slovenija in dirigenta Simona Krečiča izvedel Klavirski koncert št. 1 v Es-duru Franza Liszta v okviru abonmajskega koncerta Noč klavirjev v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma. Za dosežene uspehe je prejel Škerjančevo nagrado na SGBŠ in Prešernovi nagradi na Akademiji za glasbo (2005) ter Univerzi Ljubljana (2006). Tadej Horvat je zaposlen na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani kot profesor klavirja in korepetitor, postal pa je tudi asistent oz. višji strokovni sodelavec na Akademiji za glasbo v Ljubljani.
Vstopnina: 4 EUR
Klub ZOO od 20:00: Jazz Ponedeljek: Gajšt, Moder, Hace & Divjak!
Tomaž Gajšt /trobenta
Jani Moder /kitara
Jani Hace /bas
Ratko Divjak /bobni
Brez vstopnine
Prulček Bar od 20:00: Greenday Miha Peskar - Machina
Greenday v Prulčku je namenjen novim upom. Vabimo mlade še neprepoznavne bende z vizijo. Vsak začetek je težak in nastopanje pred publiko je pomembna prelomnica.
Miha Peskar, novinec na slovenskih glasbenih odrih, se predstavlja z avtorskim projektom Machina. V spremljavi svojega benda bo izvedel skladbe izpod lastnega peresa, pri katerih je čutiti vplive bluesa, jazza, popa in rock-n-rolla.
Brez vstopnine
Španski borci od 20:00: Neforma 53, improvizacijski dogodek
Uprizoritveni tandem: Vito Weis, Uroš Kaurin
Glasbeni kolektiv: Širom
Kuratorka plesnega programa: Katja Legin
Kurator glasbenega programa: Jošt Drašler
Z novim letom se Neforma loteva novega poglavja in tematike: srečevanje kolektivov v improvizaciji. Skozi 2017 bodo na Neformi sodelovali glasbeni in uprizoritveni tandemi/ kolektivi, tokrat v januarski ediciji se srečajo glasbeni kolektiv Širom, torej Iztok, Ana in Samo z uprizoritvenim tandemom Vito Weis- Uroš Kaurin. Kako se bo mešala, oplajala ali si nasprotovala kontemplativnost Širom z ironijo in humorjem Vita in Uroša, lahko preverite danes.
Š I R O M
Iztok Koren - banjo, bas banjo, tolkala in zvočila, balafon, cevni zvonci
Ana Kravanja - violina, viola, ribab, balafon, piščal, tank drum, zvočila, glas
Samo Kutin – hurdy gurdy, harfe, brač, balafon, enostrunski bas, obročni bobni, piščal, zvočila, glas
Prostrano vodilo prekmursko-tolminsko-kraške naveze Širom je prepletanje raznolikih glasbenih pristopov in orodij, zgodovin zvena ter čiste muzikalno-rokodelske domišljije. Iztok Koren, Samo Kutin in Ana Kravanja v triu vkupno naštejejo preko deset inštrumentov in vsaj toliko danih oblik muzik, ki bi jih lahko prepoznali kot navdih karakterju nove zasedbe. Vendar so praktično in doživljajsko dovolj globoko zazankani v lastno snovno početje, da se jim uspe izogniti zgolj odsevanju obstoječih vzorcev. Ustvarjajo samosvoj, stilsko homogen izraz, razpet med široko polje ljudskih zvenov in sodobnih akustično-rockerskih meditacij. Kar naposled slišimo je prizemljen, vendar še vedno mističen minimalizem. Glasba Širom je kontemplativna, po nuji in potrebi tudi ostra glasba, bolj bendovske kot komorne, bolj ulične kot urbane nravi.
Vito Weis. Rojen v Mariboru. Odraščal v Zgornji Kungoti. Študij Antropologije je pustil zaradi študija igre, ki ga je končal 2010. Od takrat je delal po vseh institucijah (razen v Celju in Kranju) in odrih neodvisne scene (tu ni izjeme). Je oče, mož in ljubitelj glasbe, ki je starejša od njega. Njegova največja prednost je, da ga ljudje dojemajo pametnejšega in sposobnejšega kot v resnici je. Smisel odrskega ustvarjanja je našel ob Urošu Kaurinu, pod budnim očesom Katarine Stegnar. Vse predtem in potem je nepomembno.
Uroš Kaurin je končal študij igre na AGRFT leta 2008, za tem eno leto študiral koreografijo na SNDO (Amsterdam), 2009 diplomiral iz igre in se istega leta zaposlil v Slovenskem mladinskem gledališču. Je ustanovni član Momenta (neodvisnega producenta uprizoritvenih umetnosti v Mariboru). Sodeloval je pri mnogih antoloških avtorskih projektih in s kopico najboljših slovenskih režiserjev in koreografov. Je relativno nenačitan, a ravno dovolj pameten, da ga starejši kolegi poslušajo, če ne celo cenijo.
Svoj umetniški potencial najlažje izrazi ob Vitu Weisu s pomočjo Katarine Stegnar.
Trajanje: 60 minut
Vstop prost
Teater, gledališče in odrske deske:
Cankarjev dom, Linhartova dvorana ob 17:00: Alica v čudežni deželi, muzikal
Nastopajo: Dijaki English Student Theatra II. gimnazije Maribor
Producent: Ivan Lorenčič
Režija: Matjaž Latin
Koreografija: Maja Pihler Stermecki
Glasbene priredbe: Sebastijan Duh
Vodja zbora: Viljem Babič, Mihael Mikluš
Kostumografija: Mira Strnad - Miricota
Scenografija, vodja tehnike: Jani Kancler
Modeliranje scenskih objektov in figur: Mateja Kapun
Video: Dorian Šilec Petek
Oblikovanje zvoka: Robert Rojc
Oblikovanje luči: Luka Himmelreich, Urban Berčič
Inspicient: Jure Tacer
Produkcija: English Student Theatre II. gimnazije Maribor
Alica v Čudežni deželi je domišljijski muzikal, zasnovan po kultni, istoimenski knjižni predlogi Lewisa Carrolla. Ima dve dejanji in je v angleškem jeziku s slovenskimi podnapisi. Primeren je za vse generacije ter traja dve uri in dvajset minut s premorom. Priporočamo ga tudi kot zanimivo učno snov za popestritev pouka angleškega jezika.
Glasba v muzikalu popelje skozi največje uspešnice rock and rolla, disco-funka, glasbenih legend, kot so Beatles, Queen, Rolling Stones, Earth Wind and Fire, Tom Waits, in številnih drugih. Alico v Čudežno deželo zvabi beli zajček. Skozi potovanje se spreminja, uči, raste in spremlja v zrcalu Čudežne dežele, ki nas na vsakem koraku opominja, da nikoli ne smemo do konca odrasti. Si upate z nami v Čudežno deželo?
Šentjakobsko gledališče ob 19:30: Klinika Tivoli d.o.o., režija Gorazd Žilavec, komedija
Prireditelj: Šentjakobsko gledališče Ljubljana
Avtorji: Lučka Jagodic, Marko Pokorn, Boštjan Tadel
Priredba in režija: Gorazd Žilavec
Asistent režije in kostumografije: Marko Skok
Scenografija: Ana Rahela Klopčič
Kostumografija: Mateja Čibej
Glasba: Davor Herceg
Oblikovalec luči: Marko Kovač
Igrajo:
Srečko Kermavner, Lili Bačer Kermavner, Urška Koželj, Rok Pirnat, Grega Usenik, Marko Skok
Klinika Tivoli, nekakšna predhodnica priljubljene TV-nadaljevanke Naša mala klinika, je gledališka komedija o novodobnih podjetnikih, ki izkoriščajo trenutno družbeno stanje, z njihovo zgodbo pa se gledalci zlahka poistovetijo ter se pri tem do solz nasmejijo. Pri tem so jim v znatno pomoč natančno tipizirani liki glavnih protagonistov,
ki ponujajo vse možnosti kreativnega ustvarjanja znotraj zgodbe o promiskuitetni družbi navideznega razbijanja tabujev, kjer nič ni res in je vse dovoljeno, če le ne boli …
To je ob imenu režiserja Gorazda Žilavca, ki se je v prejšnji sezoni v Šentjakobskem gledališču kot režiser več kot uspešno spopadel z Jesihovim Trikojem, za katerega je prejel kar dve igralski priznanji, tudi matička na 55. Linhartovem srečanju v Postojni, več kot prepričljiv razlog za ogled.
Vstopnina: od 5 EUR dalje
MGL (Veliki oder) ob 19:30: Družinski parlament, komedija
Katalonska uspešnica Družinski parlament navdušuje s svežino, živahnostjo, bleščečim humorjem in vsebinsko aktualnostjo.
Pred nami je družina z dvema odraščajočima otrokoma. Starša že od nekdaj pedantno skrbita za to, da se vzgoja in sistem organizacije življenja znotraj družine odvijata v skladu z načeli prave demokracije. Imajo svojo ustavo, zakone, določajo proračun, plačujejo davke, skratka, delujejo kot država v malem. Stvari pa se začnejo zapletati, ko se hči nenadoma ne strinja več z ustaljenim sistemom in začne terjati spremembe. Njena zahteva sproži plaz nepričakovanih dogodkov …
Avtorica se izjemno duhovito poigrava z vzorci zapletov znotraj sodobnih parlamentarnih demokracij. Kriza, varčevalni ukrepi, osebni interesi, karierizem, lobiranja, korupcija, predsodki, konservativnosti …
Cristina Clemente (1977), večkrat nagrajena katalonska dramatičarka, scenaristka in režiserka, je igro Družinski parlament napisala kot rezidentka gledališča Sala Beckett v Barceloni. Že nekajkrat je kot soscenaristka sodelovala s Sergijem Belbelom, uveljavljenim in tudi slovenskim gledalcem dobro poznanim katalonskim dramatikom, režirala pa je tudi eno njegovih iger.
MGL - mala scena od 20:00: Čudežna terapija, komedija
Kadar v zakonu hudo škriplje, prideta človeku na misel vsaj dve zelo različni rešitvi: ločitev ali obisk zakonske posvetovalnice oziroma psihoterapevta. Tako se tudi Jana in Valentin Dorek, par srednjih let z dvema skoraj odraslima otrokoma, namenita reševati zakonsko barko, ki neusmiljeno tone. Njuna psihoterapevtka, ženska z dolgoletno prakso, jima postreže s celo vrsto različnih psiholoških vaj za izboljšanje komunikacije, ki pa po prvih obotavljajočih se korakih sprožijo hudournike medsebojnega obtoževanja. Na dan privrejo zatajevani občutki Jane, ki se je vsa leta zakona počutila odrinjeno in zapostavljeno, saj Valentinu nikoli ni odpustila skoka čez plot. Vendar ji zagrenjeni Valentin vrne milo za drago, ker si je tudi ona nekoč privoščila ljubimca. Kot vsi dolgoletni zakonci sta Jana in Valentin izkušena in do zob oborožena veterana zakonskega bojišča; vešče vrtita meče očitkov, mečeta kopja obtoževanj, podstavljata mine poniževanj in streljata drug drugemu naravnost v srce. Bo mirovna misija uglajene in obupane psihoterapevtke uspela ali pa bo s svojimi metodami vred končala kot kolateralna škoda vojne zakoncev Dorek?
Galerija Instituta "Jožef Stefan" ob 18:00: Matej Rukavina, likovna razstava
S pretanjeno občutljivostjo izbira Matej Rukavina fotografske motive in se predaja različnim fotografskim vzgibom. V njegovih izpostavljenih serijah fotografij so bili doslej posnetki ženskih aktov, fotografove muze, in tudi že tišini zavezujoči posnetki narave, izbrani za eno prejšnjih samostojnih razstav Postoj, poglej. Drevo.
Tudi za tokratno razstavo fotografij je Rukavina v pokrajinske prizore ujel motive, ob katerih je v sebi začutil notranji mir. Ustavil korak, umiril dih, prisluhnil tišini.
Brez vstopnine
KOŽ ob 18:00: Dr. Dušan Rutar: Kako se bo končal kapitalizem, predavanje
V okviru cikla "Predavanja za uvod v pozitivno psihologijo" bo predavatelj tokrat govoril o zmožnosti ljudi za demokracijo, etiko in egalitarnost oziroma o samem jedru človeške narave.
Brez vstopnine
Bežeče sličice!!!
Slovenska kinoteka:
18:00 Večer SFA: Filmi Damjana Kozoleta
Remington, Damjan Kozole, Slovenija (Jugoslavija), 1988, 35mm (posneto na S16mm), 1.66, barvni, 79'
20:00 Klasiki: hannibalizem
Rdeči zmaj (Red Dragon), Brett Ratner, ZDA, 2002, 35mm, 2.35, barvni, 124', sp
V romanu Rdeči zmaj je ameriški pisatelj Thomas Harris leta 1981 bralcem prvič predstavil lik genialnega psihiatra z izbranim okusom za umetnost in – ljudi, dr. Hannibala Lecterja. Omenjeni roman so adaptirali že v filmu Lovec na ljudi (Michael Mann, 1986), v novem tisočletju pa je zgodba o nadarjenem FBI agentu Willu Grahamu (Edward Norton), ki se je zmožen vživeti v duševnost najbolj demoničnih serijskih morilcev, dobila novo preobleko. Will se zaradi nevarnega serijskega morilca, ki se skriva pod imenom Zobatec, vrne iz 'upokojitve' in se iz oči v oči ponovno sooči s svojim največjim strahom in sovražnikom; Zobatca mu lahko pomaga ujeti le Hannibal.
Kinodvor:
18:30 Matura (Bacalaureat), Cristian Mungiu , Romunija / Francija / Belgija, 2016, 128'
Prvak romunskega novega vala Cristian Mungiu se v trpki, realistični moralni drami o vrednotah, vzgoji, kompromisih in korupciji loti težavnega vprašanja, ali cilji upravičujejo sredstva, ko je posredi dobrobit naših otrok. Nagrada za najboljšo režijo na letošnjem festivalu v Cannesu.
21:00 Dežela la la (La La Land), Damien Chazelle, ZDA, 2016, DCP, 128'
Jazz in ljubezen v mestu sanj. Emma Stone in Ryan Gosling v čarobnem, prekipevajočem muzikalu Damiena Chazella (Ritem norosti). Otvoritveni film letošnjega beneškega festivala, kjer je Emma Stone prejela nagrado za najboljšo igralko.
Mala dvorana ob 20:00:
Glej in se čudi: sanjarjenje o povezanem svetu (Lo and Behold: Reveries of the Connected World), Werner Herzog, ZDA, 2016, DCP, 98'
Opremljen z značilno radovednostjo in živahno domišljijo se Werner Herzog odpravi na potovanje, ki razkrije, kako je internet preoblikoval skoraj vse vidike naših življenj.
Komuna:
20:00 Dežela La La (La La Land), Damien Chazelle, ZDA, romantična glasbena drama
Dodaj komentar
Komentiraj