Hotline Miami

Recenzija izdelka
26. 1. 2016 - 8.35

Leto je 1989, spet se zbudim v svojem stanovanju v Miamiju. Iz ptičje perspektive gledam znan pikslast tloris in že iz navade krenem direktno do telefonske tajnice. Utripajoča ikona nad njo izdaja, da jo lahko aktiviram, sporočilo je enako kot vedno. Na tem in tem naslovu je štala. Zrihtaj. Odpravim se po štengah v pritličje, pozdravim hišnika in skočim v avto. Klišejski 80’s loading screen utripa v neonskih barvah, ko se peljem skozi drevored palm.

Tako nekako izgleda uvod v večino levelov Hotline Miamija, top-down akcijske pretepačine s primesmi stealtha. Cilj je vedno isti in nič kaj izviren - vstopi v objekt in prefukaj mafijce. A pot, dragi moji, pot je izjemna.

Začne se dobesedno pri vratih. Če nekdo stoji na drugi strani, lahko na hitro vstopite in ga podrete na tla. Njegovega kompanjona štihnete ter nož zabrišete čez sobo, v prsi tretje gorile, ki še ni dobro dojela, kaj se dogaja. Prvi bad guy se počasi poskuša postaviti na noge, zato se vržete nanj in mu glavo zabijate ob tla, dokler ne klečite v veliki krvavi luži. Vse to se zgodi v slabih treh sekundah. Če ni bilo v sobi nikogar drugega, lahko zdaj zajamete zrak in premislite, kako boste nadaljevali. V nasprotnem primeru ste mrtvi in morate poskusiti ponovno.

Sovragov je veliko in večinoma umrejo ob prvem stiku s smrtonosnim sredstvom. Na drugi svet jih spravljate tako s hladnim kot s strelnim orožjem, pri čemer je dovolj že en zamah z bejzbolko ali metek; raznovrstnost krepelc, rezil in izstrelkov pa je hvalevredna. V nasprotju z ustaljenimi praksami niste sami prav nič bolj neuničljivi od nasprotnikov. Ob najmanjši nepazljivosti vas Matilda odpelje na začetek levela, zato je strateški pristop izjemno pomemben. Mafijci se večinoma gibljejo po vnaprej začrtanih poteh, ki jih morate na hitro naštudirati in potem izvršiti kup preciznih gibov, da jih pokoljete v pravem zaporedju. Z izbiro močnejših pokalic pridobite določeno premoč in začasno zmanjšate pomen taktiziranja, toda streli so glasnejši od udarcev in pritegnejo pozornost kolegov v sosednjih sobah, kar vnovič zaostri situacijo. Sistem ponovnega poskušanja je namenoma zelo odziven, stopnje so kratke in posledično je iskanje premišljenega pristopa po metodi repeticije ponavadi najboljša izbira.

Posamezne misije v šopek povezuje misteriozna zgodba. Niti vam kot igralcu, niti junaku v igri ni jasno, kdo od vas zahteva redno masakriranje ruske mafije in kako ste se znašli v tej situaciji. Odgovore na eksistenčna vprašanja iščete skozi celotno zgodbo, ki se brez sramu poslužuje najrazličnejših sredstev za drkanje v glavo, od nelinearnosti do nezanesljivega pripovedovalca. Občutek izgubljenosti v prostoru in času postavlja brezglavo pobijanje v zanimiv kontekst, kjer nimamo nobene moralne utemeljitve za lastno početje, pa vseeno izvajamo ekstremno nasilje. Podrobnosti ne bomo razkrivali, brez zadržkov povemo le to, da se večina niti na koncu ravno prav razplete in ponudi tiste sorte potešitev, kjer se vam zdi, da veste, kaj se je zgodilo, pa imate še vedno kup vprašanj. Soundtrack je napetemu vzdušju v izjemno podporo, za kar je v letu izida igra prejela številne nagrade, tako od mainstreamovskih institucij tipa IGN in PC Gamer, kot od bolj neodvisnih publikacij in festivalov. Svoje komade je v podlago prispevalo 9 producentov in so med drugim za brezplačno poslušanje na voljo na Soundcloud accountu avtorjev igre.

Ne razmišljajte preveč in zaigrajte Hotline Miami. Dobi se ga za vse namizne operacijske sisteme, stari in novi Plejstejšn ter Android in PS Vito. Lani je naslov dočakal tudi nadaljevanje, ki ne prinaša drastičnih sprememb v izgledu in igralnosti, je le ogromen dodatek z novimi misijami, novimi zapleti in še več hude muzike. Če še kar ne verjamete, da ima serija res dober soundtrack, vas morda prepričamo s podatkom, da obstaja zbirateljska različica, v kateri poleg igre prejmete še trojni vinilni set. Vse za borih 60 EUR. Dajte hipsterja v sebi na ketno, pa bodo ob trenutni akcijski ceni na GamesPlanetu dovolj že slabi trije evrčki. Pojdite! In bodite nasilni brez razloga.

Rubriko podpira gameplay.si.

Leto izdaje: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness