... dobrodošli na okean ...

Oddaja
19. 5. 2022 - 23.00

V tokratni oddaji se vračamo v poznana in varna slušna zavetja oceana pretanjenih tokov zvoka nove skladbe legendarne francoske skladateljice ELIANE RADIGUE in v splet odprtih skladb subtilnih zvenov, mehko členjenih melodičnih fragmentov in pointilističnega zvočnega okolja nove skladbe švedskega skladatelja MAGNUSA GRANBERGA in njegove stalne zasedbe SKOGEN.

Založba Organ Reframed je letos tiho povila novo skladbo Eliane Radigue iz njenega cikla skladb Occaim Ocean, skladb za akustična glasbila in zasedbe iz širšega sistema, ki se izteče v orkestralno različico, vmes pa so reke in delte. Skladbe konceptualno črpajo iz miselnega sveta srednjeveškega filozofa in misleca Viljema iz Ockhama in na samosvoj način uporabijo njegovo reduktivno metodo Ockhamovega rezila, ki na svojstven način poenostavljajo stvari do najbolj preprostih delcev in dejstev, a hkrati vodijo v širši horizont božjega. In to dobro ponazori naturo glasbe Eliane Radigue, ki je prostor svojstvene kontemplacije zvoka navzven in navznoter, prostor, ki se plete v njenem orisu skrajnega drobnosluha, »virtuoznega poslušanja«, ki se splete med njo in izvajalci, brez zapisa, zgolj v obliki pretočne zvočne sledi dolgih tonov in tekstur ter skrajno subtilnih zvočnih valovanj. Skladbo Occam XXV za solo orgle je l. 2020 izvedel in kasneje posnel pianist FREDERIC BLONDY, s katerim je Radigue že sodelovala pri orkestrski skladbi. Tokrat orkester zamenjajo orgle, njihov širok in prostorsko impozanten zvočni razpon, ki zvenijo sicer okleščeno, a skozi številne zvočne tokove, ki donijo, hrumijo, dromljajo in zvenijo, basovsko pulzirajo, harmonizirajo, včasih tanko, drugih gromozansko v zapolnjenem zvočnem prostoru. Radigue v zadnjih letih piše akustične skladbe, njena elektronska in elektroakustična dela pa doživljajo renesanso v živih prostorskih izvedbah. Occam XXV pa je odlična sinteza obeh polov, nekakšna pomiritev preteklosti in današnjega časa v delu Eliane Radigue.

.

Prostor bo razredčila skladba How Lonely Sits The City? švedskega skladatelja Magnusa Granberga v izvedbi tokrat sedemčlanskega ansambla Skogen, ki je izšla letos pri založbi Another Timbre. Ansambel je poleg prepariranega klavirja in zvenečih tolkal, ki narekujejo svojstven perkusivno-zvenski hibridni značaj Granbergovih skladb za Skogen poleg dveh violin, elektrofonije, ozaljšan tudi s harfo. Podstati, ki jih Granberg tokrat uporabi, so Messiaen, Byrd in Tallis ter delno tudi Stravinsky, torej za skladatelja tipičen splet starega in sodobnega. Skladba je iz prvotnega kvarteta zrasla v večjo verzijo, v kateri se nam poleg tipične tenkočutnosti zvena in za Granberga značilnega melahnoličnega odtisa odstira tudi svojstvena odprtost, igrivost zvokovanja …

Playlista:

1.) OCCAM XXV - ELIANE RADIGUE
2.) HOW LONELY SITS THE CITY PART I- MAGNUS GRANBERG & SKOGEN

 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.