10. 1. 2019 – 23.00

... krpanka # ...

Audio file

 

V tokratni oddaji bomo prisluhnili izbranim izdajam lanskega leta, ki nas bodo peljale od raztelešenih, minimalističnih dubčin in elektroakustike, preko raskavih strunskih melodij in raztegnjenih mikrotonalnih dromljanj vse do simbolističnih zvočnih pripovedi. Svojo novo ploščo je povil švicarski dvojec Diatribes, dejaven v polju svobodno improvizirane glasbe, eksperimentalne in sodobno klasične glasbe, elektroakustične glasbe in iskanju zvenov in principov v izbranih glasbenih žanrih. S ploščo Echoes & Sirens se D’incise in Cyril Bondy že drugič po plošči Great Stone/Blood Dunza iz l. 2015, vračata v okolje studijskih zapohancij in tehnik duba. Obe plošči je založila založba Ausserraum, tudi na Echoes & Sirens pa nadaljujeta z raztelešanjem njegovih značilnih elementov in jih vtirata v polje tekstur, pulziranj, dromljanj in odzvanjanja v tišini. Če sta bili ob prvi plošči zvočni vir predelav in navdih dve skladbi iz studijske zapušine King Tubbyja, je tokratni navdih zapuščina londonskega MC-ja in kralja sound systemov Jaha Shake. Pri tem dvojcu pomaga tudi zvočna amterija, ki jo je za ploščio posnela francoska pihalno-trobilna zasedba HORNS, ki doda svoje melodične pleh rife v zvočno poljano basa, bobnov, siren, terenskih posnetkov, odmevov in zamikov, tišine, tekstur in šuma. V svet odmeva in zamika okleščene zvočne slike nas pelje tudi nemško-italijanski dvojec Hanno Leichtmann in Valerio Tricoli s svojo drugo skupno ploščo La Casa delle Chimere, ki je izšla pri založbi Entr’acte, z njo pa nam dvojec podaja živo zvočno sliko svojih zvočnih manipulacij zvoka z revoxovimi mašinami, magnetofonskimi trakovi, zvočnimi zankami, tolkali in sintetizatorji zvoka, ki nas peljejo v svojstveno mišungo minimalističnega duba in konkretne glasbe, ki je nastala v živo l. 2017 na koncertu v Kijevu in v obliki osmih skladb končala na plošči. Oddajo bomo nadaljevali z nizozemskim pianistom in avtorjem samosvoje elektroakustične glasbe Reinierjem Van Houdtom. Van Houdt  je klasično izobražen pianist, ki pa snuje tudi v elektronske glasbe in elektroakustične glasbe z uporabo sintetizatorjev zvoka, magnetofonskega traku in harmonija. Poleg lastnega avtorskega ustvarjanja izvaja dela Yiannisa Kyriakidesa, Petra Ablingerja, Walterja Marchettija, Christiana Marclaya in Roberta Ashleya, zanj pa so dela posebej pisali John Cage in Michael Pisaro. Vodi ansambel za eksperimentalno glasbo Maze in je član kultne folk industrial zasedbe Current 93. L. 2017 smo v oddaji prisluhnili njegovi plošči The Paths of Errant Gaze, na kateri je utelesil vse te svoje interese in skušal iz zvočnih odrkruškov, fragmentov vsakdanjega šuma, zvena predmetov in medijev stkati, vanje vtreti glasbo, skozi razpoke, špranje, premolke, zastrtosti in bežnosti. Na plošči Van Houdt utelesi zven in šum okolja ter predmetov skozi uporabo magnetofonskega traku, rezki hrup in igro frekvenc pa z uporabo sintetičnih zvokov. Vanje subtilno vtira mehki pianizem, ki prej zvensko dopolnjuje igro frekvenc. To nadaljuje na lanski plošči Igitur Carbon Copies, ki je izšla pri založbi Hallow Ground, na njej pa je glavna vsebinska tvarina nedokončana serija besedil gotske pripovedke Igitur Stephana Mallarmeja, ki ga v predelavi in z svojim glasom utelesi šef Current 93, David Tibet. Nato bomo vstopili v dromljajoči mikrotonalni in prostoren dromljajoč zven dolgih strun v prostoru ameriške ustvarjalke Ellen Fullman v duetu z znano čelistko, improvizatorico in skladateljico Okkyung Lee. Na plošči The Air Around Her skorajda 26 metrske strune, razpostrte v prostoru sozvenijo z agilnim zvenom strun violončela v vijočih premenah subtilnega dromljanja. Ta se je vtiskoval v prostor bivše prostorne kraljevske pekarne na četrti ediciji Festivala za drugo glasbo v Stockholmu l. 2016, s katerega prihaja tudi zapis na plošči. Oddajo bomo končali z enim starejšim zapisom improvizacij novozelandsko-japonskega strunskega dvojca, povezanega skozi intimen zven v malem prostoru. Japonski strunar, improvizator in občasno tudi eletrofonik Tetuzi Akiyama in novozelandski novodobni folkie in improvizator Donald McPherson sta že l. 2006 izdala ploščo Vinegar & Rum in na njej ponudila odlične akustične kitarske duete, ki na krilih improvizacije brkljajo po dediščini surovega, prvinskega bluesa in ameriške folk dediščine. Raskavi zveni, surove melodije in zveneči toni lebdijo v krhkih melanholičnih sozvočjih, ki jih skozi intimno komunikacijo dueta odlikuje skrben posluh za strunsko zvenenje. Nova plošča, naslovljena The Kitchen Tapes Vol. 1 ponuja zapis njunega nastopa iz l. 2010 na Novi Zelandji.

Playlist:

1.) TELL ME, WHAT DO YOU SEE? - Diatribes  

2.) LOGICAL MEANS OF DESTRUCTION- Hanno Leichtmann & Valerio Tricoli 

3.) AN EMPTY SET- Reinier Van Houdt feat. David Tibet  

4.) THE AIR AROUND HER PART I— Ellen Fullman & Okkyung Lee  

5.) PART TWO- Donald McPherson & Tetuzi Akiyama   

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.