... maske, tablature, klimate in ritem izgubljenega pritiska ...
Tokrat zopet muzika z enim samim uvodnim nagovorom, ki se bo nocoj skozi elektronsko in elektroakustično muziko smukala in pregibala skozi zven in atmosfero prostora dela 'Climata' avstralskega ustvarjalca Roberta Curgenvena. Curgenven nas je lani počastil s svojim prvim nastopom pri nas v Slovenski kinoteki v okrilju festivala Sonica, 'Climato' pa je izdal na lastni založbi Recorded Fields in Dragon's Eye Recordings na vinilu in v digitalni ediciji. Na njej je zabeležil svoja zvočenja znamenitih svetlobnih prostorov Skyspace ameriškega umetnika Jamesa Turella, umetnika, ki ustvarja prostore, arhitekture in ambiente s pomočjo svetlobe. Njegovi Skyspaces se nahajajo po celem svetu, Curgenven pa je ustvarjal in snemal v petnajstih izmed njih v Evropi, ZDA in Avstraliji. Skyspaces so prostori, odprti v nebo, prostori, ki povezujejo notranjost in zunanjost skozi igro prostora in svetlobe ter ponujajo prostor kontemplacije, meditacije in estetskega doživetja. Nekakšna zaprta odprtost torej. Vanjo je Curgenven vpeljal določene elektronske zvoke, čiste tone in preko njih lovil resonanco prostora in zvočne fenomene, ki se tvorijo znotraj prostora samega, počasi vijoče mikrotonalne intervale in nežne oscilacije. Gre za pretanjen spoj elektronsko generiranih tonoov, resonance prostora in ozadnjega šuma. Sledi ji nov subtilen izlet v sfero ritma italijanskega ustvarjalca Giuseppeja Ielasija, ki nas je s tovrstnimi izleti razvajal že skozi plošče 'Tools' in 'Aix' in še bolj konkretno skozi serijo 'Stunt', hkrati pa se je marsikatera izdaja na njegovi, danes mirujoči založbi Senufo Editions poigravala s podobnimi sodobnimi reinterpretacijami ritma. Ielasi nam je svoj interes za ritem, footwork in ostale sodobne ritmične prakse razkril v intervjuju s kolegom Žigo Pucljem ob gostovanju na Sonica Series. Če je Ielasi ritem raziskoval skozi dediščino elektroakustične glasbe in konkretne glasbe, je pod imenom Inventing Masks na istoimenski plošči pri založbi Error Broadcast tokrat konkretneje zajel po žanrski materiji sodobnega hiphopa. Kolega Andraž Bizjan je v Tolpi Bumov na pričujočem radiu o njej med drugim razmišljal tudi takole: 'Celotna zadeva se seveda spretno izmika žanrski oznaki, a v večplastnosti vsakega posameznega segmenta ni težko prepoznati množice različnih vplivov. Velika večina teh izhaja iz Ielasijeve dolgoletne fascinacije nad tako imenovano črnsko glasbo – od starodavnih afriških plemenskih poliritmij prek jazzovskih shufflov in funkovske zamaknjenosti do modernejših štiri-štiri čikaških house ekskurzij. V smislu povezovanja omenjenih stilov je morda še najbližja groba oznaka, ki bi jo lahko lepili na pričujoči album, kar ’hip-hop’, a pomembno je omeniti, da so take oznake striktno opisne in ne predpisne.' Njegov kolega iz dvojca Bellows Nicola Ratti je prav tako letos povil novo ploščo in jo naslovil 'Pressure Loss' ter izdal pri založbi Where To Now. Posnel jo je z minimalističnim pristopom na ARP-ovem in Serge-ovem sintetizatorju zvoka in skozi zvočni svet, ki nas nehote napotuje v pionirske čase elektonske glasbe podobno kot Ielasi ustvarja skrajno zanimive ritmične miniature. Ploščo je zvočno obdelal prav Ielasi, ki je zvočno obdelal tudi letošnjo novo izdajo zvočnega in vizualnega umetnika in bivšega člana italijanskega dvojca Tu'm Emiliana Romanellija. Izdana pri založbah Terziruolo in Important kot kaseta in digitalna izdaja je pod naslovom 'Tablatura (Volume1)' združila sedem krajših kompozicij, v katerih Romanelli uteleša koncept nedoločnosti skozi šestnajst vnaprej posnetih kitarskih pasusov, ki ji skozi računalnik in specialno ustvarjeno programsko opremo kroji v zanimive elektroakustične segmente, ki jih je posnel v živo. Osnova je torej akustična kitara, igrana z ebowom, ki ponuja arzenal poltonov in mikrotonalnih harmonij, teh 16 zvočnih zank pa se nato plemeniti, množi, razteza in premešča skozi naključno digitalno obdelavo in vstopa v zven preko kitarskih ojačevalcev, skrbno vtkanih v zven prostora. Gre za eno tako prefinjeno mehkobno harmonsko kitarsko dronažo.
DOORS OPEN AND, WITH THE BREATH OF AIR, WE ARE SUBSUMED- Robert Curgenven 19'20''
3'33''- Inventing Masks 3'33''
6'48''- Inventing Masks 6'48''
W12- Nicola Ratti 5'45''
W9- Nicola Ratti 4'40''
PATTERN 49- Emiliano Romanelli 7'00''
PATTERN # 22- Emiliano Romanelli 7'00''
Dodaj komentar
Komentiraj