Idealna godba, pripravlja Andrej Pervanje
Naslovnica: spontano sestavljeni trio Grom-Boscain-Gullo, Smartfest junij 2011, škljocnil Iztok Zupan
Tokrat predvajamo muziko sledečih albumov:
Eugene Chadbourne & Schroeder - Who's (Samozaložba, 2018)
Različni izvajalci - Union Special: Il Jazz Sudafricano (Musica Jazz, Ogun, 1997)
Lucky Thompson - Bop & Ballads (Hamburg 1959 & 1960) (Sonorama, 2016)
John Coltrane Quartet - Ballands (rolamo iz traku, originalno izdan za Impulse, 1963)
Makaya McCraven - In These Times (Nonesuch, International Anthem, XL, 2022)
i-koncert: Brezmejni orkester pod mentorstvom Evana Parkerja - koncertni posnetek iz Smartfesta, junij 2011
Po komadih:
01 - Dedication Orchestra - Mra - 5:01
02 - Brotherhood Of Breath - Ismite Is Might / Andromeda / Union Special - 9:11
03 - Mongezi Feza, Johnny Dyani, Okay Temiz - Mad High - 8:57
04 - Lucky Thompson - Thin Ice - 3:26
05 - Lucky Thompson - Lover Man - 5:23
06 - Lucky Thompson - Jeannie - 5:01
07 - Lucky Thompson - Deep Passion - 3:55
08 - John Coltrane Quartet - Say It (Over And Over Again) - 4:17
09 - John Coltrane Quartet - You Don't Know What Love Is - 5:12
10 - John Coltrane Quartet - Too Young To Go Steady - 4:21
11 - John Coltrane Quartet - All Or Nothing At All - 3:34
12 - Makaya McCraven - In These Times - 7:09
13 - Makaya McCraven - The Fours - 3:26
14 - Makaya McCraven - High Fives - 3:39
15 - Makaya McCraven - Dream Another - 3:12
16 - Eugene Chadbourne & Schroeder - Drive On - 5:51
17 - Eugene Chadbourne & Schroeder - If I Could Only Fly - 6:47
18 - Eugene Chadbourne & Schroeder - Barefeet And Hot Pavement - 4:07
19 - Eugene Chadbourne & Schroeder - Autumn Lullaby - 5:01
20 - Brezmejni orkester - posnetek koncerta iz Smartfesta, junij 2011 - ~46min
Koncertna napoved:
16. 2.: Eugene Chadbourne and Schroeder @ Klub Štala, Lokavec, Ajdovščina
17. 2.: Eugene Chadbourne & Schroeder @ Mknž, Ilirska Bistrica
"Chadbourne je simbolično ime sveta, ki ga v določenem smislu ni več, sveta, ki ga sodobnost zmede, političnih in protestnih alternativ skorajda ne prenese več, ga pozablja. Chadbourne je tisto, kar pogrešate, ko kritizirate kritično impotenco in brezbrižnost novega sveta, je izrazito političen glasbenik, brezkompromisen, zvest radikalni kritični poti in samotarstvu, ki ga prinaša underground v svojem najsmiselnejšem smislu." Žiga Pucelj, recenzija albuma Who's, 4. september 2018
"Tolpa bumov tokrat z eno izmed dobesedno stotin plošč gospoda Eugena Chadbourna, po vtisih in v analih trčenega strica Chadbourna, ki bo v naslednjih dneh spet gostoval na domačih odrih s kar štirimi koncerti v Cerknem, Ilirski Bistrici, Ajdovščini in Ljubljani. Ena izmed stotin plošč je to dobesedno tudi v smislu samoizdanega CD-R ploščka brez pripete faktografije, bognedaj kolofona; ploščka, soočenega z monstruozno diskografijo, včasih tudi desetin plošč na leto, vse od sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko je Eugene začenjal na avant impro sceni New Yorka v poznih sedemdesetih. In edini način, na katerega smo izvedeli za dejstvo, da gre za novo ploščo, letošnji CD-R, je bila informacija s strani glasbenika samega. Tako danes poslušamo ploščo Eugena Chadbourna v sodelovanju z nemškim bobnarjem Schroederjem, domnevno naslovljeno Who's in domnevno izdano letos, najverjetneje v mikro številu za namen promocije aktualne, k nam prihajajoče koncertne turneje." - prav tam
Drugi sestavki:
"Born in Cape Town, Moholo formed The Blue Notes with Chris McGregor, Johnny Dyani, Nikele Moyake, Mongezi Feza and Dudu Pukwana, and emigrated to Europe with them in 1964, eventually settling in London, where he formed part of a South African exile community that made an important contribution to British jazz. In 1966, he toured Buenos Aires, Argentina, where he performed at the Theatron with Steve Lacy, Johnny Dyani and Enrico Rava and recorded the album The Forest and the Zoo with the same musicians. He was a member of the Brotherhood of Breath, a big band comprising several South African exiles and leading musicians of the British free jazz scene in the 1970s and is the founder of Viva la Black and The Dedication Orchestra. His first album under his own name, Spirits Rejoice on Ogun Records, is considered a classic example of the combination of British and South African players. In the early 1970s, Moholo was also a member of the afro-rock band Assagai." - Louis Tebogo Moholo, wikipedia
"Oba glasbenika Okey Temiz in Johnny Dyani sta za ploščo Witchdoctor’s Son izhajala iz glasbene filozofije, katere teza in ideja je, da gre osnovo vse glasbe iskati v ljudskih godbah. Ker sta glasbenika izhajala iz dveh med seboj tako oddaljenih kulturnih ozadij, ki pa sta jih dolga leta skupaj raziskovala, je Ergin Bener, producent iz založbe Yonca, ki je bil zadolžen za snemanje in produciranje albuma, predlagal, da naj bo album sestavljen iz turškega dela, ki bi ga komponiral in aranžiral Temiz ter iz južnoafriškega dela, ki bi ga komponiral in aranžiral Dyani ... " - Anuša Pisanec v napovedniku oddaje Razširjamo obzorja o albumu Witchdoctor's Son iz leta 1976
"Having lived and worked in Los Angeles and New York, Thompson was very outspoken about the unfair power of the music industry executives and the jazz business that he had difficulties dealing with. In order to escape these “vultures” as he called them, he moved to Paris in February 1956 and two months later embarked on a European tour with Stan Kenton." - iz spremnega teksta ob izdaji
“As far as I’m concerned, every note in a solo must mean something. All the strands of sound and rhythm must be tied together and make for a stimulating, informative picture.“
- Lucky Thompson, prav tam, citat iz intervjuja za Downbeat, 4. julija 1963
Idealni album je tokrat idealni koncert:
Brezmejni orkester pod mentorstvom Evana Parkerja - koncertni posnetek iz Smartfesta, junija 2011
"Iskanje raznolikosti glasbenih vsebin skozi svobodno improvizacijo je letos dobilo novo festivalsko priložnost. V Šmartnem je med 17. in 18. junijem pod umetniškim vodstvom Zlatka Kaučiča potekal Smartfest, katerega središče je poleg različnih koncertov kreativne in improvizirane glasbe utripalo v delavnici pod vodstvom saksofonista Evana Parkerja. Osnovna ideja se je na vseh festivalskih dogodkih prepričljivo prikazovala skozi nepredvidljivosti, ki so jih primorana prečiti srečanja raznolikih osebnih intenc in zgodb. [...] Zaključek poučne delavnice je bil koncert 17-članskega orkestra pod vodstvom Evana Parkerja. Parker je obsežno skupinsko improvizacijo vodil z ohlapnimi navodili posameznim skupinam znotraj te zajetne zasedbe, ki so svoj zvok krojile tako po njegovih nasvetih kot tudi s svojim lastnim iskanjem odgovora na poudarke drugih skupin. Pri tem so seveda nekateri pokazali več suverenosti kot drugi, nedvomno pa je šlo za pomemben in spodbuden dosežek glasbenikov (ne le domačih in ne le mladih). Da je celota delovala dokaj plaho, kaže v veliki meri pripisati počasnim valovanjem zvočnih grozdov, ki jih je uokvirjala njihova naravna težnja po urejenosti." - Andrej Hočevar, reportaža festivala Smartfest z naslovom Raznolikost improvizacije, objavljena za SIGIC, 24. junija 2011
Na dosluh ...
Dodaj komentar
Komentiraj