SONIC YOUTH: Smart Bar – Chicago 1985

Recenzija izdelka
29. 12. 2012 - 23.59

Goofin', 2012

 

V RŠ Koncertu danes Sonic Youth in njihov zgodnji koncert, ki so ga leta 1985 odigrali v Smart Baru v Chicagu. Čeprav jih zaznamujejo dolga leta plodnega glasbenega ustvarjanja, obstaja malo uradnih koncertnih izdaj njihovih nastopov. Tako se zdi, da je ta posnetek njihov prvi koncertni nastop, ki je zabeležen na primerno snemalno opremo.

Sonic Youth so se vpisali v glasbeno zgodovino, gre za enega od tistih bendov, ki imajo svoj tipično značilen in prepoznaven zvok. Njihove hrupne in različno uglašene kitare se razprostirajo od noiserskega izrazja pa vse do prijetno drvečega zvoka. Na svojem začetku so bili del newyorške no wave scene, torej umetniškega izraza, ki je združeval tako glasbo kot film in sodobno umetnost ter je bil odgovor na takrat popularen in vseprisoten new wave. Sonic Youth so bili vedno samosvoji, kljub temu da so bili del svojega obstoja vpeti v velikansko glasbeno založbo Geffen oziroma njen trši odvod DGC. Prav tako so njihovi zgodnji začetki povezani z newyorškimi Swans, na začetku Nirvaninega vzpona pa so jih ravno Sonic Youth sprejeli kot svojo pred skupino.

Današnji RŠ koncert je bil posnet kmalu po izidu plošče Bad Moon Rising, torej na presečišču zgodnjih plošč in albuma Evol, ki je izšel naslednje leto pri založbi SST, in kasnejših Sister, Daydream Nation ter Goo. V tem obdobju sta tudi Thurston Moore in Kim Gordon postala mladoporočenca. Obenem pa na posnetku že slišimo takrat na novo pridobljenega bobnarja Steva Shelleya, ki je zamenjal Boba Berta, ki je še sodeloval pri studijski izdaji Bad Moon Rising. Tako imamo pred ušesi sestavo, pod katero Sonic Youth tudi poznamo v kasnejšem ustvarjalnem obdobju.

Pričakovano dobršen del koncerta zaznamuje takrat aktualna plošča, tako da si v prvi polovici sledijo pesmi z albuma Bad Moon Rising. Koncert odpre mirnejša pesem Hallowe'en, kjer slišimo Kim Gordon, pesem se nato naveže na Death Valley '69, pri kateri zvok kitar intenzivno napolni prostor, v naslednjem trenutku pa Sonic Youth zagrmijo s polno močjo. Slišimo intenzivne, hrupne, a obenem nadvse tekoče kitare, ki se proti koncu umirijo in počasi prehajajo v naslednjo pesem. Praktično celoten koncert zaznamuje tekoče sosledje med posameznimi deli, ki se prijetno prelivajo med seboj. Pesmi delujejo bistveno bolj energično v primerjavi s studijsko izdajo plošče, za kar gredo zasluge tudi bobnarju Stevu Shelleyu, ki je prišel iz hardkoraške zasedbe The Crucifucks.

Ko že omenjamo tekoče prehode na koncertu, spomnimo, da je podobno zasnovana celotna plošča Bad Moon Rising, kjer pravzaprav ni zvočnega premora med posameznimi pesmimi. Pri teh koncertnih prehodih pa se zgodi še ena smešno zanimiva stvar. Pred začetkom Love Her All The Time za kratek hip slišimo Madonnino pesem Into the Groove, katere cover so Sonic Youth naredili pod imenom Ciccone Youth. Madonnino pesmico kaj hitro povozijo robustne kitare, ki se v naslednjem trenutku spreobrnejo v zvočno podlago umirjenemu vokalu Thurstona Moora. Preden Kim Gordon podivja v Ghost Bitch, se mora poslušalec prebiti skozi vedno glasnejši zvok kitar, ki se slišijo kot glasen hrup siren. Hladen in odtujen zvok pa se ponovno spreobrne v ritmično I'm Siren.

Tok valovanj, kjer se izmenjujejo glasno-tihi in hrupno-ritmični vzorci, se prevesi v zgodnejša dela Sonic Youth, med drugim slišimo Kat 'n' Hat, pesem, ki je ne najdemo med njihovo posneto diskografijo, razen na nekaj redkih koncertnih posnetkih. V naslednjih pesmih, ki zajemajo izdajo Kill Yr Idols, postanejo Sonic Youth bistveno bolj agresivno hrupni. A ponovno koncert preide v bolj umirjeno podobo, saj zaigrajo Secret Girl, ki je kasneje izšla na plošči Evol. Pred zaključkom koncerta sledi še en glasno-tih tok zvočnih valovanj, ki ga zaključi Making The Nature Scene.

Kot rečeno, je pričujoči album eden redkih koncertnih posnetkov Sonic Youth. Potem ko je skupina prenehala delovati, tudi kot posledica ločitve Thurstona Moora in Kim Gordon, je dobrodošla vsakršna nova izdaja benda, še posebej, če je to zgodnji koncertni nastop, na katerem slišimo pesmi, ki so zaradi kasnejših velikih studijskih izdaj občasno potisnjene na stran. Obenem pa se lahko prepričamo, da so Sonic Youth bend, ki pesmi ponovno interpretira na svojih koncertnih nastopih.

 

Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.