17. 7. 2020 – 14.00

drone emoji: Janez Versace

Audio file

ŠOP Records, 2020

 

@droneemoji1

Vintage Versace: 𝐒𝐚𝐦𝐩𝐥𝐞 𝐕𝐢𝐛𝐞𝐬 𝐕𝐨𝐥. 𝟏 - 𝐇𝐨𝐦𝐞 𝐄𝐝𝐢𝐭𝐢𝐨𝐧

Neko pohujšanje se je spet prikradlo v dolino šentflorjansko. Za njim stoji vejpersurferski umetnik drone emoji, ki ga vsi poznamo, čeprav ga zares nihče ne pozna. Včasih drsa po Instagramu in takrat rad všečka kakšen meme, sem in tja pa tudi sam objavi kaj hecnega. Nazadnje nas je presenetil s posnetki protestnikov ob spremljavi komada Asereje, ki ga slišite v podlagi. 

Poleg tega da nam je drone emoji skravžljal možgane s svojo značilno jukstapozicijo, je s filmčkom napovedal nov projekt: aktivizem in politično krizo je uporabil za posredovanje svojega sporočila. Klasičen aktivizem v prizmi vaporwava je navadno smatran kot jalov, zato upor poznokapitalističnim težnjam predstavlja apropriacija njihovih vzvodov, kot sta marketing in popkultura. Načeloma je nemogoče vedeti, ali gre za posmeh množični mobilizaciji ali pa za enoglasen klic z njo, čeprav lahko poslušalci drone emojija menda to čutimo. 

Nam, ki znamo in si dovolimo biti ironični, takšna gesta zapoveduje pristanek na trdnih tleh, kjer moramo biti realnopolitični, tako kot tisti, ki klečeplazijo za drobtinami avarskega zmagoviteža, ki naj to ostane le po imenu. Za panogo, ki soli kruh resničnosti, se sline cedijo tudi domorodni smetani, ki se je pod gladko češnjo na svojem vrhu že popolnoma zamenjala od časov, ko je spremljevalna glasba še dišala po optimizmu. 

Za nov album, ki je izšel pri založbi ŠOP, se je drone emoji preimenoval v Vintage Versace. Gianni Versace je bil ustreljen v prej omenjenih časih, vintage pa skupaj z naslovnico, na kateri je zapisana letnica njegove smrti, napeljuje na vaporwaversko obujanje. Kako pa se mi spominjamo svojega vintage Janeza? Preroka, ki je bil vedno edini razlog za množice na ulicah, najsi razočarane ali navdušene? Kravžljajte možgane še naprej, pisec besedila pa se bo raje eskapistično posvetil glasbi. Kakšen je torej album Sample Vibes Vol. 1? Kratek, zato upamo, da naslov obljublja tudi nadaljevanje. 

Spet lahko slišimo Tunjo, tokrat ob razvlečenih sintih Mane, pa Marilyna Mansona in druge znane zvoke, predvsem iz devetdesetih in zgodnjih dvatisočih let. Treba je omeniti, da je Tunja na tej točki že neločljivo povezan z nostalgijo sočnih subverzivnih hitov in Vintage Versace ga spet mojstrsko ujame v mehurčku preteklosti. Grenko nas spomni, da je komad Mana star že tri leta. Manj je rezanja in več spevnosti kot na plošči, izglasovani za najboljši album leta 2018. Skladbe, naslovljene z eksotičnimi izrazi v angleščini, s katerimi ima še Google nekaj težav, pa v sožitju metafor tvorijo neoprijemljivo postmoderno pokrajino. Upočasnjeni sempli se prelivajo in ustvarjajo dobre vibracije, ki so uho lovljive, tako kot sama skladba drone emoji - drone emoji. Gre za enak recept, ki pa tokrat z bolj univerzalnim jezikom v vaporwaversko sceno posega odločneje in z malo manj mistike, kot smo je vajeni. Podnaslov The Ultimate Functionality Resource nakazuje na poigravanje z motivom hiperprodukcije iz drone emojijevega lanskega medklica Das Kapital. Pojem, ki spremlja izdajo, je tudi player-driven micronarratives oziroma od igralca upravljane mikropripovedi. Tako so poimenovali računalniške igre, pri katerih igralec kroji zgodbo, predhodi pa jim postmodernističen koncept informacijske dobe, ki pomeni ustvarjanje osebne metapripovedi v matrici. Pojem osebno tukaj označuje le samozavedanje individua, ki z dejanji v tkivo računalniško nadzorovanih likov sproti kleše mnogotere žile svojega razvoja. V času, ko je misel postala tržna dobrina in je tudi misliti drugače marketinško orodje, je takšno deterministično pojmovanje vseh, ki niso ti sam, način spopadanja z vse ožje oscilirajočim potekom razvoja človeštva in hkratnim neskončno razpredajočim se razvojem človeka. 

Vintage Versace je lahko konformističen projekt, ki izrablja podreditev ideologiji za ustvarjanje svoje metapripovedi - pletenje zgodbe o zgodbi svojega otroštva. Spremlja pa ga od nostalgije neločljiv melanholičen občutek, da gre danes vse cugrunt, ki temelji na zavedanju manipulabilnosti našega centra za ugodje. Za vaporwave projekt je torej še preveč aktualen, saj se razprodaja misli odvija pred našimi očmi. Ni dovolj, da dobro mislimo – ob tem se moramo še dobro počutiti. Good vibes. 

 

Leto izdaje
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.