Zanias, Phase Fatale
Pulveriera, Sežana, 13. 7. 2018
Decentralizacija kakšnega dogodka ven iz Ljubljane na drugo lokacijo lahko predstavlja precej hud moment, včasih celo neke vrste refleksijo na veliko prizorišče, kraljico vse scene. Pa saj ne kritiziramo zares, Ljubljana nam vendarle ves čas ponuja obilo dogodkov, a hitro se zgodi, da se dogodkovje zacikla in izgubi na svežini, zato se toliko bolj razveselimo bukingov tistih, ki jih v našem prostoru pogrešamo, nekje izven Ljubljane.
Tokrat smo se odpravili do Sežane, kjer sta, v organizaciji Kluba študentov Sežane in Mladifesta, nastopila Alison Lewis alias Zanias in Hayden Payne alias Phase Fatale. Gre za nastop dveh dobro profiliranih imen znotraj elektronske scene berlinskega undergrounda, ki pri nas sicer ni spregledana, ni pa niti divje razširjena, zato je vedno dogodek v našem prostoru uzreti katerega izmed berlinskih akterjev. Sicer ne Alison ne Hayden nista izvorno iz Berlina, sta dva izmed migrantov-glasbenikov, ki jih te dni v Berlinu ne manjka. Alison se je preselila iz Avstralije, Hayden iz New Yorka, oba pa veže ljubezen do brezkompromisne tehnoidne elektronike, ki se lepo naveže na darkwave in v določeni meri spogleduje tudi z zapuščino post-punka.
Tokratni dogodek se je odvil v pravi kraški vrtači imenovani Pulveriera, strukturiran v obliki partija. Prizorišče je pred glavnima nastopajočima ogreval Mariborčan Tion, proti jutru pa sta vajeti prevzela Ljubljančana Tritch in RSN. Nekje po polnoči je v odrsko kletko vstopila Alison Lewis, ki je tokrat nastopila s svojim solo projektom Zanias. Alison namreč poznamo iz projektov Linea Aspera in Keluar, v katerih je v oči bodla predvsem s svojim vokalom. Lewis je leta 2016 izdala svoj prvi EP To The Core pri dunajski založbi Noiztank, s katero so že sodelovali tudi harsh industrial techno polovica dua Teste, David Foster aka Huren in srbski industrial techno duo Ontal, sežanski publiki pa se je tokrat predstavila s hibridnim DJ-setom kombinacije live vokala in težkih telesnih ritmov iz mešalke. Šlo je za njen prvi nastop v Sloveniji in hkrati za njen sploh prvi živi nastop, v katerem je sama v živo kombinirala elektronske komponente in vokal. Super odločitev, postregla namreč ni zgolj z materialom projekta Zanias, temveč tudi z nekaterimi starejšimi deli, tistimi, ki sodijo še pod ime Linea Aspera, kar je bilo za vse seznanjene z njenim delom nadvse dobrodošlo. Nastop je izpeljala suvereno, tako z mikrofonom kot z mešalko, ponudila je zanimivo dinamično igro med surovo ritmiko in mestoma vključenim nežnim, zasanjanim vokalom, ki nas je vsake toliko časa objel in pocrkljal.
Takoj za njo je na oder, ki ga je s sprednje strani še vedno krasila žičnata ograja, vstopil Phase Fatale. Gre za techno producenta, ki trenutno uživa položaj rezidenta v berlinskemu klubu Berghain in v klubu Khibi v Tbilisiju, torej v trenutno najbolj vročih industrial techno prostorih, ob tem pa se je zdaj že drugo leto zapored odzval tudi povabilu Kluba študentov Sežane za nastop v kraški vrtači Pulverieri. Šlo je sicer za dan, poln majhnih velikih dogodkov ... Na ta dan, 13. 7. 2018, je namreč Phase Fatale izdal tudi nov EP Reverse Fall pri hišni Berghainovi založbi Ostgut Ton. Novi EP je ostro, brezkompromisno delo, navdahnjeno z J. G. Ballardovo distopično novelo Crash, ki fetišizira avtomobilske nesreče. S prav takšnim zanosom je torej sledilo tudi Phase Fatalovo nadaljevanje programa večera. Stroga, industrialna, motorizirana ritmika se je vila po krivinah vrtače in vsem uporabnikom narekovala padec v globok trans, katerega ideja je sicer hkrati preganjala in osvobojevala. Končno brez vseh vokalov, ki bi nas stisnili k sebi, prepuščeni na milost in nemilost dinamike enakomernega podajanja in vedno zaželenega vmesnega stopnjevanja ritma, za katerega se zdi, da nam je edini zmožen zagotoviti tiste najintenzivnejše občutke katarze.
Tako se je torej v Pulverieri odvil še en nepozaben žur, tako, kar zadeva nastopajoče, kakor tudi lokacijo, saj je organizatorjem uspelo posrečeno umestiti nekaj tako industrialnega naravnost v enega lepših naravnih pojavov, v kraško vrtačo. Pozdravljamo takšne iniciative in si jih želimo še več, tako zvočno kot vizualno je bil to brez vsakega dvoma eden boljših dogodkov pri nas v zadnjem času.
Dodaj komentar
Komentiraj