R.I.P. Pierre Boulez
Osmrtnica
Kot ste včeraj najverjetneje zasledili že sami, je minuli torek v 91. letu starosti na svojem domu v Baden-Badnu svet zapustila ena osrednjih glasbenih osebnosti druge polovice 20. stoletja, francoski pianist, skladatelj, dirigent in pisatelj Pierre Boulez. Leta 1925 rojeni Boulez, ki je prve korake proti panteonu najpomembnejših skladateljev 20. stoletja napravil na visoko cenjenem Pariškem glasbenem konservatoriju, kjer se je pod mentorstvom Olivierja Messiaena podrobneje seznanil z deli Schoenberga, Stravinskyja, Bartoka in Weberna, je kot skladatelj z deli Le Martenau Sans Maître in Structures nase opozoril že kmalu po koncu druge svetovne vojne, v petdesetih letih pa je strmo narasel tudi njegov dirigentski renomé. V tem času je Boulez odigral ključno vlogo pri razvoju integralnega serializma, vpeljevanju elementa naključja in promociji elektronske glasbe v svetu klasike. Šestdeseta so Boulezu prinesla sodelovanja z nekaterimi najboljšimi mednarodnimi orkestri, denimo z Berlinsko filharmonijo, kasneje pa je zasedal tudi vlogo glasbenega direktorja BBC-jevega simfoničnega orkestra kot tudi Newyorškega filharmoničnega orkestra. V začetku sedemdesetih mu je takratni francoski predsednik George Pompidou dodelil vodstvo leta 1977 uradno odprtega pariškega Inštituta za raziskovanje in koordinacijo akustične glasbe (IRCAM), katerega raziskovalno polje je Boulez, tudi v sodelovanju z našim pozavnistom, skladateljem in dirigentom Vinkom Globokarjem, vztrajno širil. Prav to vodstvo je predstavljalo njegovo najspornejšo nalogo, saj je pomenilo jasen kompromis med politiko in umetnostjo. Kljub peripetijam je inštitut omogočil stvaritev pomembnih del in uveljavitev ustvarjalcev, ki so se posvetili interakciji med glasbo in informatiko. Boulez si je tako priigral status vodilne skladateljske osebnosti in vplivnega pedagoga številnih skladateljskih generacij. Kot erudit na področju glasbene zgodovine, predvsem tradicije 20. stoletja, se je v devetdesetih ponovno primarno posvetil dirigiranju in kasneje prejel različne nagrade, med njimi tudi 26 grammyjev. Četudi ne vedno na strani avantgarde, ja Boulez tekom svojega življenja kot avtor in dirigent vselej stal v prvih bojnih vrstah globalnega glasbenega dogajanja.
Naj počiva v miru.
Novice
Prehajamo na domači teren. Zasavska eksperimentalno-ambientalna noise-drone dvojka Ontervjabbit je na svojem Bandcamp profilu postregla z dvojno digitalno izdajo, ki je na voljo za »navedi-svojo-ceno« dolpoteg. Fanta tokrat strežeta s štiridesetminutnim koncertnim zapisom z njihovega decembrskega nastopa v mariborski Centralni postaji in pa s štiridelnim albumom Atlas, za katerega sta skladbe posnela v enem kosu, poslužujoč se le minimalnih postprodukcijskih posegov.
S »face-to-face« videom za tretji singel Adore svoj prihajajoči album Adore Life, ki bo v naših ušesih donel od 22. januarja dalje, napoveduje britanska dekliška post punk zasedba Savages.
S še enim epileptičnim videom za »spevni« prihajajoči mali plošček Eraser, ki je pri založbah Three One G in Sub Pop prav tako napovedan za 22. januar, pa nase ponovno opominja kanadska noise rock trojka Metz.
Dober teden pred težko pričakovano izdajo svojega samonaslovljenega solističnega prvenca pa s pesmijo Ashes of the Damned množice »hajpa« metalc z najlepšim make-upom, norveška eminenca black metala, dame in gospodje, gospod Abbath Doom Occulta, za prijatelje Abbath. Priložnost naj izkoristimo za opomin tistim, ki so morebiti pozabili, da se bo Abbath skupaj s še tremi odličnimi metalskimi zasedbami Behemoth, Entombed A.D. in Inquisition pri nas ustavil na praznik svetega Valentina oziroma 14. februarja.
Za tiste, ki še žalujete za Lemmyjem, pa bo morda relevantna pričujoča vest. V vednosti, da je njemu v čast v zadnjem tednu skozi grla neštetih fenov preteklo tisoče litrov viskija in drugih alkoholnih destilatov, sta se njegova sočlana v dogovoru z družino odločila, da bo njegova poslednja pot, ki se bo v hollywoodskem Sunset Stripu dogodila to soboto, naj to zveni še tako nenavadno, v ogled na voljo celemu svetu. Na zasedbini uradni spletni strani se bo namreč vrtel živi prenos Lemmyjevega pogreba. Preostanek benda tako fene spodbuja, da se skupaj s svojimi Motörheadbangerji in prijatelji zberejo v najljubšem baru ali klubu in se tako kolektivno udeležijo praznovanja življenja nenadomestljive glasbene ikone.
Tako kot smo začeli, bomo tudi končali … na domači sceni, namreč. S prvim delom kompozicije Trilogija končno napovedujemo debi zasedbe Širom, ki jo sestavljajo Ana Kravanja, Iztok Koren in Samo Kutin. Album I. bo pri založbah ZARŠ in Klopotec izšel v torek, 12. januarja, ko bodo ploščo tudi koncertno predstavili v sklopu Cankarjevih torkov v Klubu Cankarjevega doma.
>>
Kam?
Spet doma.
>>
Dodaj komentar
Komentiraj