13. 6. 2018 – 9.05

Svaštada

Audio file

NOVICE:

Tokrat začenjamo z napovedjo nove plošče Jasona Pierca oziroma J. Spacemana pod imenom projekta Spiritualized. Kombo založb Fat Possum in Bella Union bo 7. septembra izdal And Nothing Hurt, prvo novo Spiritualized stvaritev po plošči Sweet Heart Sweet Light iz leta 2012. Plošča naj bi predstavljala dete dolgega in mučnega, low budget procesa, skozi katerega je Jason povsem na sveže zaobvladal novodobno bedroom glasbeništvo in produkcijo – plato je v celoti posnel sam doma – da bi se dokopal do izdelka, kakršnega si je sploh lahko privoščil. Zaenkrat nam Spiritualized ponuja komada I'm Your Man in A Perfect Miracle, uvodna dva s plošče ...

 

Dalje … Včeraj je izšla visoko pričakovana plošča Jamieja Robertsa, ki je techno življu poznan kot Blawan. Wet Will Always Dry je izšla pri založbi Ternesc in je zaenkrat na voljo zgolj kot vinilni LP, šele v drugi polovici aktualnega meseca lahko pričakujemo tudi digitalne verzije, vsekakor pa tudi kako Tolpo bumov … se bi skoraj spodobilo. Wet Will Always Dry je še ena techno plošča, pripravljena z analognim modularnim sintetizatorskim sistemom, s čimer nadaljuje aktualni trend, katerega zadnjo iteracijo smo tudi na Radiu Študent spremili z recenzijo letošnje plošče mojstra Surgeona ...

 

Novo ploščo anticipiramo tudi na poti zgodbe poljske čelistke Resine, ki smo jo v lanskem letu spremili tudi na RŠ ob priložnosti njenega obiska Ljubljane ob zadnji ediciji festivala Sonica. Nova, druga plošča Resine bo nosila naslov Traces, sodeč po dveh zaenkrat objavljenih skladbah, pa gre z novim projektom pričakovati predvsem nekaj produkcijskega, na posluh cinematično orkestralnega širjenja čelistkinega osnovnega koncepta neo-klasično – kot jim pravijo - zvenečih loopov čela. Nove skladbe preverite na naši spletni strani, na ploščo pa čakamo do 6. julija, datuma, ki ustreza tudi imenu založbe 060711. Založba se pod starševskim okriljem FatCat Records ponaša z izdajami imen, kot sta denimo pokojni Jóhann Jóhannsson ali Hauschka.

 

Kurioziteto, nujno zbirateljsko blago ali nepotrebno fetišiziranje že dovolj velike legende – kakorkoli že hočete – pa nam v teh dneh ponujajo Sunn O))). Zelo dobesedno pomenljivo naslovljeni Downtown LA Rehearsal/Rifftape March 1998 je že na voljo kot vinilna plošča in digipaket za zložbi Southern Lord in Ideologic Organ. Kot je nakazano z naslovom, gre za izdajo posnetka zgodnje vaje Stephena O'Malleyja in Grega Andersona iz leta 1998. No, kakorkoli, težko je reči karkoli več, vsi verjetno vemo, kaj pričakovati – hudo razrahljan drat oziroma dolge nizko uglašene rife v najgrešnejšem, najsurovejšem, embrionalnem formatu.

 

Pred zaključkom novičkarskega dela pa še skok čez planke v grešne vode velike glasbene industrije … V dneh ko YouTube zavlačuje s splavitvijo lastne platforme za glasbeni streaming in ko Instagram napoveduje pohod na YouTubov monopol v spregi z ustvarjalci videovsebin – same dejansko prevelike in prepomembne reči so to za kontekst sodobne podobe trga kulturnih vsebin … V teh dneh torej diši tudi po novih formatih odnosov med velikimi izvajalci in založniki oziroma distributerji vsebin. Največji glasbeni pretočni servis Spotify si kot pot za izhod iz po statistiki brezizhodne finančne luknje ogleduje možnost neposrednega sodelovanja z novimi hitro rastočimi ustvarjalci, brez posrednika založbe … Nezaložniški deal, garantirane kurirane plejliste, neposredna povezava med digitalno distribucijo, digitaliziranim koncertnim bookingom in medijsko promocijo. Sliši se kot nov model za idejo neodvisnega ustvarjalca … če le to ne bi bil ta naš dobro znani korpoimperializem. Čudaški je svet mehurčkov korporativnih entitet, ki živijo v fikciji spekulativnih investicij in prilaščanja še vsega zadnjega drobiža izvajalcev za nič drugega kot slabšo verzijo slabe industrije včerajšnjega dne.

 

Za konec novičkarjenja pa spet h glasbi, nečemu malo spodbudnejšemu … Tole je skladba One Shot Killer, komad z čez mesec izdane plošče K.O. izraelske izvajalke Miss Red, plošče, ki jo je v celoti sproduciral in pri svoji lastni založbi Pressure tudi izdal sila pomembni Kevin Martin, ki stoji za tudi v naših koncih proslavljenim producentskim psevdonimom The Bug

 

IZHOD:

13. 6.: Vzhodno od queera ali Kjer ga najdeš – Peaches (pogovor) @ Pritličje ob 19h

 

Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.