24. 3. 2018 – 19.00

Peter Broderick: All Together Again

Vir: Naslovnica

Erased Tapes, 2017

V nocojšnji Tolpi bumov bomo prisluhnili albumu All Together Again, ki ga je 17. novembra preteklega leta 2017 za založbo Erased Tapes izdal multinštrumentalist in skladatelj Peter Broderick.

Broderick si je že davnega leta 2007, ob izidu svoje prve plošče, začel utirati pot tudi kot ustvarjalec muzike po naročilu. A med običajna naročila, kot so tista za skladbe za filme, plesne in gledališke predstave, je vsake toliko zašla kakšna nenavadna prošnja, na primer naročilo pesmi za prvo obletnico poroke, vožnjo trajekta čez Bosporski kanal in podobne nepodobnosti. V preteklem desetletju pa seveda tudi ni ustvarjal zgolj po naročilih skladb, sodeloval je pri številnih raznolikih projektih, se pridruževal bendom na turnejah, deloval kot studijski glasbenik, se med tem selil iz države v državo in si na Irskem z glasbenico Brigid Mae Power ustvaril družino. Njegovo ime pogosto slišimo v navezavi s skupinami, kot so Efterklang, Horse Feathers, Norfolk & Western, pojavlja se ob boku Nilsa Frahma in Yanna Tiersena, zasledili pa smo ga celo v kombinaciji z ameriško ljubljenko Zooey Deschanel. Kot multiinštrumentalist in skladatelj je skratka tako produktiven, da smo mu že davnega leta 2011 na frekvenci 89,3 MHz namenili tudi oddajo DJ Grafiti.

Čeprav format Tolpe bumov ni namenjen prebijanju skozi biografije in diskografije avtorjev, je v kontekstu albuma All Together Now pomembno to faktografijo vsaj ošvrkniti. All Together Now je namreč skupek devetih kompozicij, ki so nastajale v obdobju desetih let, vpliv pestrosti omenjenih Petrovih glasbenih udejstvovanj pa se močno zrcali tudi v raznovrstnosti ploščka. Gre torej za Broderickov zagotovo stilsko najbolj heterogen album, rdečo nit katerega predstavlja predvsem avtorjeva sposobnost pripovedovanja zgodb skozi precej preproste glasbene aranžmaje.

Uvodna dvanajstminutna kompozicija, ki jo že poslušamo v podlagi, If I Were A Runway Model je bila ustvarjena za njujorški Fashion Week kot plod slabe komunikacije, saj je naročnik pravzaprav želel, da bi Broderick zaigral le nekaj starih, že znanih skladb. Najbrž bi si v dvanajstih minutah lahko predstavljali malce več dogajanja, a prav ta jasnost enostavno razmuljivih melodij postavi dobro osnovo za to, kar sledi. Skupaj s šestnajstminutno zaključno filmsko epopejo Unsung Heroes, ki je bila ustvarjena za neke vrste interaktivno instalacijo, albumu postavi trden okvir, močan začetek in konec.

Tris filmskih podlag ponudi zvočno pestrost, ki sega od polja post rocka v primeru Robbies Song prek melanholičnega dromljanja s skladbo Atlantic do indie vokalne popoidnosti komada Seeing Things. Še ena od hrbteničnih, dolgih kompozicij je tretja po vrsti A Ride on the Bosphorus, ki je bila pripravljena za aplikacijo, ki je predvajala glasbo glede na geolokacijo, delo irske umetnice Fione Hallinan. Broderick tu zagotovo še enkrat dokaže svoj smisel za pripovedništvo ... Ne da bi dejansko prečkali Bosporski kanal, dobimo občutek prijetnega pričakovanja po odkrivanju novega, medtem ko drsimo skozi žametne valove, od katerih se že rahlo kičasto odbijajo sončni žarki. Tudi avtor potrdi, da gre za najbolj optimistično kompozicijo v njegovem opusu.

Za konec se lotimo še najslajše, romantične trojke ljubezenskih pesmi. Emily, naročena za prvo obletnico poroke, pa Our Future in Wedlock ter The Walk, poročni skladbi, vejejo toplino in predanost, hkrati pa se ne zdijo zunanje avtorjevim ustvarjalskim preferencam, s čimer Broderick ponovno utemelji, da lahko spretno izpolnjuje naročila in ob tem ne izgublja lastne integritete.

Kljub temu, da skladbe z albuma All Together Again v osnovi niso bile namenjene za takšnen albumski paket, delujejo suvereno. Slojenje naraščajočih violinskih linij, otožne klavirske melodije, folk popovski prepleti kitare in glasu ter za Brodericka na videz netipični elektronski vložki; vsi ti elementi kljub žanrski raznovrstnosti uspejo najti ustrezno mesto na plošči. Peter Broderick nam z All Together Again odkrito pokaže svojo ljubezen do glasbe, hkrati pa lahko zdaj prvič tako enostavno zaobjamemo tudi vso širino njegovega glasbenega ustvarjanja.

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar