Brskanje disruptivnega
Lepo pozdravljeni v današnjem inšpektorskem pregledu kreativnosti, v okviru katerega potujemo v sfero disruptivnega, saj bo beseda tekla o novem odprtem pozivu Centra za kreativnost z naslovom Milano 2022: Disruptivna kreativnost.
Pozor, vsi inovatorji! V tokratnem apelu se stika za kreativnimi izdelki in storitvami, ki v kakršnem koli aspektu narekujejo določeno spremembo stanja in niso le revolucionarne, pač pa tudi izrazito disruptivne. Samo pojmovanje disruptivnosti, ki leži v srži obravnavanega projekta, natančneje razloži Mika Cimolini, snovalka in gonilna sila projekta Milano 2022.
Z omenjenim pozivom komisija išče koncepte, ki pronicljivo odgovarjajo na aktualna družbena vprašanja in dileme. Dosedanje prakse nadomeščajo s svojim prodornim duhom in tako iščejo sveže načine, ki so za družbo veliko prijaznejši, pri čemer so izdelki lokalno naravnani – biti morajo namreč oblikovani in več kot 50-odstotno izdelani v Sloveniji – ter usmerjeni v racionalizacijo virov – tako rekoč sklenejo snovni krog, so usmerjeni v ponovno uporabo in podobno. Izdelki morajo biti tako trajnostni – po principih krožnega gospodarstva – kot tudi oblikovno domišljeni, jasni in funkcionalni.
Izdelki in storitve, ki napovedujejo sistemske spremembe, ponujajo kritiko obstoječih tržnih in ekonomskih sistemov ter prekinjajo ustaljene, pogosto škodljive družbene navade. Prinašajo nove načine uporabe in imajo potencial, da postanejo serijski izdelek ali storitev, ki opušča ustaljene vrste produkcije. O nevzdržnosti sedanje produkcije pove Cimolini naslednje.
Pandemija je torej še povečala potrebo po sistemskih spremembah, saj je pokazala, da bo treba proizvodnjo dobrin v prihodnosti preusmeriti nazaj v lokalne skupnosti. Dihotomijo med lokalno in vsesplošno spremembo Cimolini pokomentira takole.
In ne pozabite – svoje predloge lahko posredujte do 1. oktobra 2021!
Disruptivne kreativce je klicala Maja.
Dodaj komentar
Komentiraj