1. 2. 2021 – 15.10

Galerijski piksli

Audio file

V Mednarodnem grafičnem likovnem centru sta od konca decembra na ogled razstavi Grafike na papirju francoskega umetnika Invaderja in The Noodle slovenskega umetnika Leona Zuodarja. Sicer nepovezani, a istočasni razstavi združuje to, da je za oba umetnika pomemben piksel.

Prikličite si pred oči slavno ilustracijo Albrechta Dürerja, na kateri slikar podobo opazuje in riše skozi mrežo kvadratkov – da bi jo narisal v brezhibni perspektivi. Ob ogledu razstav v Mglc-ju pa dobimo občutek, da je Dürerjevo mrežo, ki je temeljila na zvezni potezi in linearni perspektivi, zamenjala mreža ekrana, sestavljena iz posamičnih pikslov.

Večji del razstavnega prostora Mglc-ja zaseda razstava Invaderja, uličnega umetnika, znanega po mozaikih stiliziranih alienov, ki jih najdemo na stavbah v mestih po vsem svetu; nekaj jih je tudi v Ljubljani. O razvoju Invaderjevega dela smo se pogovarjali z Božidarjem Zrinskim, kustosom obeh razstav v Mglc-ju.

Izjava

Podobno kot o mozaikih Invader razmišlja tudi o grafikah, ki jih lahko vidimo na razstavi: raznovrstni motivi iz pop kulture so kot figure iz minecrafta, sestavljene iz kock - kot kamenčki v mozaiku. A kjer je tradicionalni mozaik ostre robove svojih sestavnih delcev poskušal skriti in narediti njihove linije čim bolj gladke, zanima Invaderja prav kockasta podoba: podoba, ki nastane, ko je resolucija slike na ekranu nevzdržno nizka in prepoznavna šele od daleč. Piksel kot stilsko sredstvo likovne umetnosti pa ni samo po sebi nič novega, razlaga Zrinski:

Izjava

V dialog s preteklimi umetniškimi raziskavami odnosa med podobo in pikslom lahko postavimo delo Leona Zuodarja, čigar razstava zaseda drugi del Mglc-ja. Njen najbolj zanimiv del je serija desetih kratkih animacij z naslovom The Noodle. Nekaj deset sekund dolge miniature s stilizirano risbo, ki so tematsko komične ali absurdne, je Zuodar posnel na danes predpotopni Samsungov telefon brez touch screena. Podoba Zuodarjevih animacij je namerno nekvalitetna, pojasni Zrinski:

Izjava

V Zuodarjevi lo-fi animaciji torej ni niti političnega statementa, kakor včasih slišimo v kontekstu namerno nekvalitetnih podob, niti nekdanje fascinacije nad digitalnim, Samsungov starodavni telefon pa zato ni več starodaven, ampak legitimno estetsko sredstvo:

Izjava

Kar je zastarelo po vsakdanji uporabnosti, torej še ni zastarelo po estetski uporabnosti. Če je pikslasta podoba zastarela, sodobna ali pa morda podoba iz prihodnosti, se lahko prepričate v Mednarodnem grafičnem likovnem centru, kjer bodo animacije in sitotiski Leona Zuodarja na ogled do 14. marca, Invaderjeve grafike pa do 18. maja.

Med piksli se je izgubljal vajenec Oskar, iz labirinta mu je pomagal Vid.

Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.