Nova feministična obzorja
Mimo so časi, ko je feminizem svoj boj proti patriarhalni družbi baziral zgolj na definiranju in razločevanju ženskosti in moškosti. Feminizem je v postmodernem času morda manj enoten in ideološko enoznačen kot v času prvega in drugega vala, je pa zato bolj uspešen v povezovanju z drugimi gibanji nepriviligiranih skupin. Krepi se zavedanje, da se žensko vprašanje v družbi ne more razreševati neodvisno od splošnega problema neenakosti - ključ je v interkontekstualnem pristopu, ki prepoznava formiranje vzvodov moči. Feministični in kvirovski festival Rdeče zore, katerega uradni začetek bo danes ob 19. uri v Galeriji Alkatraz, že 17. leto zapored materializira diskurz o umetnem ustvarjanju meja med družbenimi skupinami. O usmeritvi festivala je spregovorila ena od organizatork, Anja Kocman.
Letošnja edicija festivala bo poseben poudarek dala performativni umetnosti, poleg tega pa Rdeče zore ponujajo tudi razstave, predavanja, literarne večere in koncerte, ki bodo vsi skušali podati čim več odgovorov na vprašanja o feminizmu v umetnosti, kulturi in širši družbi.
V filmski obliki pa feministične probleme nagovarja portoriška ustvarjalka Beatriz Santiago Munoz, katere filmi se bodo danes ob 19. uri odvrteli v Galeriji P74. Umetnica se je odločila za obraten pristop, kot ga je ubral feministični film v 60. in 70. letih. Takrat je bila vloga filma predvsem odražati radikalno vsebino, ki jo je narekoval feminizem, Munozovo pa zanima, kako lahko radikalna filmska forma danes ustvarja nove oblike feminističnega boja. Portoriko s svojo kruto kolonialno zgodovino ustvarjalko usmerja tudi k dokumentiranju in soočanju s to temno točko lokalne zgodovine. Zanima jo preplet nacionalne dediščine in sodobne politične situacije, pri tem pa uporablja različne izrazne oblike. O kompleksnosti umetničinega pristopa govori kustosinja galerije P74, Nina Skumavc.
Dodaj komentar
Komentiraj