Sinkopirane novice
Potekel je s strani MOL-a določen datum za izselitev prve izmed trenutnih uporabnikov in uporabnic Tovarne Rog Brede Pivk. Umetnica bi namreč s 30. aprilom morala zapustiti Studio Samorog. Pivk se iz stavbe, ki je kot ena prvih pristala na rušilni listi Mestne občine Ljubljana, sicer še ni izselila. Kot pravi, tudi zato, ker občina ni držala obljube in ji torej ni priskrbela nadomestne lokacije za njeno vzporedno razstavo na prihajajočem trienalu sodobne umetnosti U3.
Ob napovedanem prvem rušenju določenih stavb Tovarne Rog, ki se bo po načrtih MOL-a zgodilo do 14. junija, pa Skupščina uporabnic/kov avtonomne Tovarne Rog na MOL naslavlja javno pismo, v katerem znova opozarjajo, da je Skupščina subjekt, s katerim občina lahko in tudi mora nemoteno komunicirati. Kot legitimen subjekt Skupščino priznava tudi MOL, toda zatika se kakopak drugje. "Ne moremo pristati na tip govora, ki ga v odnosu z nami trenutno uporablja mestna občina in gospod Janković osebno. Uspešen dialog izhaja iz medsebojnega priznavanja in spoštovanja enakovrednosti pozicij sogovornikov. Kar smo dobile/i do sedaj, so bila kvečjemu obvestila, izhajajoča iz temeljnega nepoznavanja naše situacije," so zapisali v javnem pismu.
Občina pa ni le gluha, temveč tudi slepa. Kajti, kot še pravijo uporabniki in uporabnice avtonomne Tovarne Rog, MOL ignorira potencial in dinamiko, ki ga kot socialni, kulturni, kreativni in športni center izraža trenutna samoniklo nastala skupnost Tovarne Rog. K rušenju in posledično gradnji po novem alternativnega Centra Rog pa da se občini, kot je sicer znano, mudi zavoljo zapadlosti gradbenega dovoljenja. Kot pravijo: "Predvideno finančno investicijo v Tovarno Rog razumemo kot nesmotrno porabo občinskih sredstev, saj Tovarna takšne dokapitalizacije za uspešno delovanje sploh ne potrebuje, obenem pa teh sredstev vedno primanjkuje za socialne, izobraževalne in kulturne programe. MOL-u se z rušenjem dejansko mudi le zato, ker mora do 14. junija vzpostaviti gradbišče, kar je prvi korak k projektu, katerega sicer podaljšuje že skoraj desetletje." Ob tem bi se bilo koristno še bolj konkretno spomniti, da projekt gradnje Centra Rog poteka že od leta 2008 in da ga spremlja niz neuspelih poskusov pridobivanja sredstev za gradnjo. Od tod tudi povsem realna bojazen, da bi na mestu Tovarne Rog nastala nova gradbena jama, na kar opozarja tudi Skupščina uporabnikov in uporabnic.
Kot še pravijo uporabniki in uporabnice, odločno nasprotujejo samovoljnim posegom MOL-a, hkrati pa naznanjajo, da so "v postopku izdelave lastne vizije razvoja prostora, ki demokratično nastaja znotraj skupščine in izhaja iz potencialov obstoječih vsebin". Ter dodajajo: "Zavedamo se, da nekaterih infrastrukturnih problemov ne moremo rešiti sami, želimo pa, da se o morebitnih posegih z MOL-om dogovarjamo". V namen ohranitve in razvoja avtonomne Tovarne Rog lahko na spletu podpišite tudi peticijo z naslovom Neomejen Rog uporabe! Link do peticije: http://www.pravapeticija.com/neomejen_rog_uporabe__support_autonomous_t…
Medtem ko lahko s peticijo morebiti sinkopiramo ustaljen ritem MOL-a, pa plesalka flamenka Ana Pandur skupaj z zvočnima umetnikoma Mauriciom Valdésom in Juretom Pohlevnom pripravlja premiero predstave Sinkopa. Najbolj enostavno rečeno: pri predstavi, ki se bo na odru Plesnega teatra Ljubljana dogodila drevi ob 20.00 in ki ima, kolikor sledimo njeni napovedi, kompleksen intermedijski ustroj, gre za raziskovanje in predelavo tako zvočne kot gibalne forme tega, kar poznamo pod imenom flamenko. Več pa - Ana Pandur.
Iskanje flamenko gena pa lahko razumemo kot način abstrahiranja plesa, ki ga spremlja precej specifična kontekstualna ter kulturna prtljaga.
Dodaj komentar
Komentiraj