26. 2. 2016 – 15.10

TEATER V ŽILO

Audio file

Danes vas bomo zasuli s teatrom za cel vikend. Drevi lahko izberete med klasično in alternativno sceno, med ljubavno pričo s socialnega dna v Drami ali protislavo v Bunkerju. Mešani kolektiv plesalke, glasbenice in dveh pripovedovalk z režiserjem Andrejem Jusom na čelu je ustvaril eksperimentalno ritualni kontrapunkt državnim proslavam, to je protislavo. V naslovu so se referirali na vsaj vsem nekdanjim pionirjem znano otroško pesem Če si srečen. Kulturno–umetniška protislava hoče v maniri leakanja oziroma curljanja pokazati tisto, kar se sicer skriva pod državnimi ličili, kot je proslavljnje kulturnih dosežkov. Projekt so kreirali tudi z ozirom na nedavno standardno kolobocijo ob Prešernovi proslavi, v kateri je upravni odbor Prešernovega sklada avtorski koncept režiseja Mareta Bulca priredil svoji šminki ustrezno. Režiserja Jusa smo vprašali, kako bo protislava potekala v gledališko formalnem smislu:

Izjava

V napovedi pa zasledimo tudi morda utopično željo, da naj bi tako politični voditelji kot tudi ljudstvo konstruktivno kritiko protislave aplicirali v svoje življenje in delo. Lahko to izjavo beremo kot sarkazem?

Izjava

Brez skrbi, če protislavo danes zamudite, so ponovitve še jutri in v nedeljo, ko bo po predstavi sledil Zbor za publiko, na katerem boste lahko gledalci javno dali svoj glas o predstavi.

 

Če vas bolj zanima učinek družbenega na intimo, potem nocoj pred glavni oder Drame. Bosanska režiserka Selma Spahič si je za svoj režiserski debi v nekdanji sestrski državi izbrala besedilo Liliom madžarskega avtorja Ferenca Molnarja z začetka 20. stoletja. Tekst meščanske realistične drame in hkrati fantazijske igre so sicer izdatno adaptirali za čute sodobnega občinstva. Ekscese in okolišenja so pretočili v neposredni in aktualni govor, prizorišče pa premestili iz predmestnega lunaparka v nočni klub sumljivega porekla. Predstava naj bi uprizorila intimni ljubezenski boj z družbeno določenostjo v okvirih trenutnih prisil kapitalizma. Vendar ne ostaja na romantični ravni, posodobili so jo tudi z vprašanjem ženske in nasilja v vztrajajočem patriarhatu ter skušali vnesti uravnilovko v smeri enakovrednosti med spoloma. Nenazadnje naj bi bila najbolj avtorska poteza gostujoče režiserke tudi zabrisovanje moralističnih nians originalnega besedila.

 

V nedeljo greste v Miniteatru ob 20-ih lahko še globlje in doživite trk kriminalke ter psihodrame v obliki psihotrilerja Zavednonezavedno. Tekst dramatičarke ter igralke Dragice Potočnjak je bil leta 2006 nominiran za Grumovo nagrado. Predstava bo preigravala vlogi pacienta in psihiatra, možnosti umora in vprašanje resničnosti dogajanja. Režiser Mare Bulc o političnih razsežnostih drame, ki se ukvarja z mejami med razumom in norostjo:

Izjava

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.