Varuhi žlice in druge novice
Preden bomo pometli pred lastnim pragom, za trenutek ponovno vrzimo oko k sosedom: tokrat so na vrsti naši odnosi z Italijani. Od danes naprej si bo namreč v Galeriji Fotografija mogoče ogledati razstavo Varuhi žlice, ki ohranja spomin na internacije Slovencev v italijanska taborišča med drugo svetovno vojno. V tem obdobju je Kraljevina Italija okupirala del ozemlja Kraljevine Jugoslavije, njena koncentracijska taborišča pa so bila instrument političnega in rasnega nasilja. Cilj razstave je dati glas vrzelim zgodovinskega spomina, ki se je zaradi političnih razlogov izgubil in je do dandanes v precejšnji meri zamolčan.
Projekt Varuhi žlice je nastal kot plod sodelovanja med fotografinjo Manco Juvan, zgodovinarko Urško Strle in novinarko Sašo Petejan. Poleg razstave zajema tudi izdajo monografije in radijski ter televizijski dokumentarec. O njegovem nastjanju in osebnih vtisih smo se pogovarjali s fotografinjo Manco Juvan. Zanimalo nas je, v čem se je dani projekt razlikoval od njenih siceršnjih fotografskih nalog.
Zanimiva je tudi oblika monografije, saj so listi – in s tem tudi fotografije - razdeljeni na dva dela, tako da si bralec z listanjem slike pravzaprav ustvari sam. Je bila takšna dvodelnost zamišljena že pred ustvarjanjem fotografij?
V monografiji so fotografijam priložena tudi pričevanja. Se vas je kakšna izmed zgodb še posebno dotaknila?
Monografija je bila sprva izdana v angleškem jeziku. Projekt je finančno podprlo tudi Ministrstvo za zunanje zadeve. Načrtujete predstavitev knjige tudi v Italiji?
Nazaj domov. Danes izide šesta številka revije ŠUM, ki je tokrat posvečena razmerju med umetnostjo in kritiko. Član uredništva revije Izidor Barši nam je podrobneje razložil, kakšna vprašanja so si piske in pisci zastavljali v šesti številki.
Eden izmed prispevkov v številki je bil objavljen pod šifro Mlade kritičarke. Kako je lahko kritika relevantna, če človek, ki se skriva za njo, uporablja psevdonim?
Kulturne novice je pripravila Zala Pavšič.
Dodaj komentar
Komentiraj