18. 11. 2024 – 13.15

Goli oder – konec nekega obdobja

Audio file
Vir: Goli oder | Foto: Sunčan Stone | Maja Dekleva Lapajne in Juš Milčinski
Vir: Goli oder | Foto: Sunčan Stone | Sara Šoukal v predstavi Umetnost procesa
Audio file
2. 12. 2024 – 13.15
Pogovor s Saro Šoukal, bodočo umetniško vodjo festivala Goli oder

Mednarodni festival improvizacijskega gledališča Goli oder je bil spočet leta 2002 v takratnem centru slovenskega improvizacijskega gledališča, trnovskemu KUD-u France Prešeren – in sicer pod imenom Impro brez meja. Naslednjega leta umetniško vodstvo festivala, ki se preimenuje v Goli oder, prevzame Maja Dekleva Lapajne in festival umetniško vodi oziroma so-vodi z različnimi sodelavci do letošnje, 17. edicije festivala, ki je potekala med 23. in 26. oktobrom v Stari mestni elektrarni – Elektro Ljubljana. S tem se tandem Maje Dekleva Lapajne in Juša Milčinskega, ki sta kot umetniška vodja in producent festival vodila od leta 2011 naprej, poslavlja, vajeti pa bosta prevzeli Sara Šoukal In Eva Jus kot nova umetniška vodja oziroma producentka z naslednjo edicijo festivala, leta 2026. 

V današnjem Kulturnem obzorniku bomo govorili z Majo Dekleva Lapajne in očrtali ključne mejnike festivala – recimo, premik iz KUD-a France Prešeren po letu 2012 in preoblikovanje festivala iz vsakoletnega v bienalni dogodek. Prav tako bomo pogledali, kako so se skozi zgodovino festivala v njem skozi obdobja menjavale različne umetniške smernice ter kako je festival dosegel poseben status na mednarodni sceni improvizacijskega gledališča. 

 

SPORED ODDAJE

prvi del - o prvem desetletju Golega odra

glasbeni odmor

drugi del - mednarodno pozicioniranje festivala

izjave 

Zaključek - zakaj slovo


*** *** ****

Ker je v oddaji zmanjkalo časa, bi dodali še zahvalo Maje Dekleva Lapajne vsem partnerjem in sodelavcem festivala.


"Z Jušem Milčinskim sva od leta 2011 skupaj vodila Goli oder. On pretežno na produkcijskem področju in jaz pretežno na umetniškem, a ti dve vlogi sta bili ves čas tesno prepleteni in enakopravni. Slastno so-vodenje na podlagi bližnjega in podpornega delovnega odnosa.

 
Letošnji Goli oder je v produkciji Zavoda Federacija in v sodelovanju z Zavodom Bunker, Staro mestno elektrarno, Društvom Impro, DU Narobov, KD Iglu in KUD Mreža, na polno zadihal in se dalje razvijal. Ta dolgoročna partnerska sodelovanja so ključna za to, da se razpira in neguje širok prostor umetniške improvizacije ter ponudi dom najtoplejšemu goloodrskemu občinstvu, nabranemu in pomešanemu z različnih koncev.
 
Goli oder ima krasno izvedbeno ekipo in to odigra nadvse pomembno vlogo pri tem, da se ljudje - tako umetniki in umetnice kot gledalke in gledalci - na festivalu dobro počutijo in vedno znova vračajo. 
 
Letošnja žareča predana ekipa, ki puhti od strasti za improvizacijo, zanimanja za stik, negovanja odnosov in zavedanja, da vsaka podrobnost šteje: dolgoletni tehnični vodja Borut Cajnko, Tanja Matijašević na področju stikov z javnostmi, Mistral Majer, Eva Jus in Sara Šoukal kot vsesplošna produkcijska in umetniška podpora, fotograf Sunčan Stone, oblikovalski kolektiv Studio Kruh,  Samo Oleami ter piske in pisci Radia Študent na polju kritike in teorije, neverjetna izvedbena ekipa "Gole Nindže" Teodora Švet, Tereza Kolbezen, Rok Štemberger in Olivija Grafenauer."
 
Skratka, Goli oder je zgrajen na odnosih ter na radovednih, srčnih in raziskovalno-umetniško pogumnih ljudeh.
 
Tako improvizacija kot impro skupnost temeljita na sogradnji, kar neizogibno odpira svojstvene dragocene umetniške in tudi družbeno-politične prostore."
Aktualno-politične oznake
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.