O bencinski s sirom
V Knjigarni Konzorcij v Ljubljani bo danes ob 18. uri potekal pogovor z vsestranskim umetnikom Matejem Krajncem, ki ga bo povezoval urednik založbe Litera Robert Titan Felix. Za glasbo pa bosta skrbela sam Matej Krajnc in flavtistka Lenka Krajnc.
Krajnca poznamo kot izrazito plodnega romanopisca, prevajalca in pesnika. Ne brani se niti kratkih zgodb, kantavtorstva in pisanja strokovnih besedil, predvsem o popularni glasbi in njenih predstavnikih. Danes pa bo v Konzorciju mogoče izvedeti kaj več o njegovem novem romanu Balada za bencinsko s sirom, ki je izšel letos pri založbi Litera.
V spremni besedi k romanu, ki jo je zapisal Denis Poniž, je omenjeno, da gre za tako imenovani on the road roman. Glede na to, da ta literarni »žanr« povezujemo z beatniško generacijo in posledično popularno glasbo, povrhu vsega pa je vzporedno z romanom izšel še glasbeni album, ki ga dopolnjuje, smo avtorja povprašali o tem, kakšna je vloga glasbe v pričujočem romanu.
*
Eden od motivov novega Krajnčevega romana je tudi kritika turbo kapitalizma. Gre za tematiko, ki je v medijih in umetnosti že dolgo prisotna in se je o njej tudi ogromno pisalo in tako nemalokrat izzveni kot izrabljen in prevečkrat slišan motiv. Zato nas je zanimalo, ali avtor opaža kakšen vidik tovrstne kritike, ki pa še ni bil izpostavljen in nanj pozabljamo.
*
Protagonist ne ve, kaj bi sam s sabo. Je torej res, da je junak v iskanju samega sebe, kakor je v spremni besedi k romanu zapisal Denis Poniž?
*
Če smo spremljali delo Mateja Krajnca, smo se večkrat znašli ravno pred podobo naslovne »bencinske s sirom«. Ta motiv je bil med drugim prisoten tudi v Krajnčevem predzadnjem romanu Anthurium. Krajnca smo tako povprašali o značilnostih in nastanku tega motiva, ki postaja nekakšna stalnica njegovih del.
*
Na bencinski s sirom se je ustavil Aljaž Krivec.
Dodaj komentar
Komentiraj