18. 4. 2023 – 13.30

The kids are not alright

Audio file

Drage poslušalke, pozdravljene v današnjem Kulturnem obzorniku, ki tokrat etrira nekje iz prihodnosti. V Mali galeriji Banke Slovenije se je namreč pretekli četrtek ob otvoritvi razstave the kids aren't alright avtorice Neže Knez, poznane tudi pod umetniškim imenom knnz, odprlo okno v čas, ko bodo na svetu ostale zgolj še sledi človeškega obstoja. 

 

Galerijski prostor je preobražen v pisano pokrajino, v katero so umeščeni zasloni. Na njih se premikajo brenčeči insektom podobni bioroboti, sestavljeni iz sintetičnih in organskih materialov. En del insektovega telesa nas bo morda spomnil na dirkalni motor, drugi na list radiča, tretji pa na embalažo energijskega napitka. Bele niti, ki spominjajo na micelij, mah in nenavadne, težje določljive organizme, se iz zaslonov razraščajo po white cubu Male galerije. Kaj pa se v tem čudnem svetu sploh dogaja? 

Izjava

Slišali smo kuratorko Urško Aplinc. Z biorobotom in njegovim habitatom – njegovo premikajočo se podobo v letu in krajino, ki ga obdaja – gledalko povežejo VR očala. Ko pa jih snamemo, se znajdemo v proizvodu robotove arhivistične in muzejske aktivnosti. Objekti v galeriji – o tem se obiskovalka poduči v obrazstavnem besedilu – so njegovo delo. Ideje za snovanje podobe mehanske žuželke je avtorica črpala iz znanstvenih raziskav na področju živalske inteligence, ki so vplivale tudi na razvoj znanstvene fantastike.

Izjava

Kiborgov muzej je sestavljen iz njegovih interpretacij izvodov japonske avtomobilske revije Drift Tengoku in skejterske revije Thrasher. Tudi sicer se avtorica sklicuje na japonsko estetiko. Še posebej na mecho – žanr japonskih animiranih filmov in serij, v katerih se pojavljajo velikanski roboti in bioroboti.

Izjava

Z likom insektoidnega kiborga umetnica kritično pristopa do zahodne tradicije in produkcije vednosti. Njegovo vlogo opiše Aplinc.

Izjava

Opisu postavitve se pridružuje kuratorka Lara Reichmann.

Izjava

Razstava sicer svoje sporočilo podaja s pripovedjo, a najpomembnejši element ostaja kiborgova interpretacija revij in kaj iz teh informacij ustvari. Nehierarhični pristop kiborgov k obravnavi ostalin človeške dobe pa ne privilegira vrhuncev človeške kulture, ampak posega po elementih pop kulture. 

Izjava

Pop kultura umetnici tudi sicer ni tuja – že nekaj časa namreč ustvarja vizualije na klubskih dogodkih kolektiva Nimaš izbire. V navdih so ji poleg znanstvenofantastičnih motivov tudi naravna okolja, večinoma pa ustvarja v digitalnih medijih. Čeprav se je z virtualno resničnostjo že spogledovala, je virtualno okolje za to razstavo realizirala prvič.

Izjava

V razstavi se virtualno in digitalno okolje prepletata s predmeti in zvokom. Zato je avtorica sodelovala z ustvarjalci z različnih področij. Zvočno opremo razstave je pripravila skupaj z DJ-em Kristjanom Kovačem, znanim kot Nice Trick. Pomoč pa je potrebovala predvsem pri izdelavi odlitkov.

Izjava

Očitno je, da umetnica z zanimanjem preiskuje uporabo različnih tehnik in tehnologij. Razstava the kids aren’t alright preko igrivega sopostavljanja elementov pop kulture namiguje predvsem na posledice človeškega poseganja in spreminjanja narave. Na vprašanje, kaj bo po človeškem samouničenju, pa odgovarja sila prizanesljivo. Še dobro, da je umetničin kiborg odkril ravno tisti dve japonski reviji in ne kakšne druge, zaradi katere bi njegova interpretacija našega sveta ne bila tako prizanesljiva. 



Kulturni obzornik je pripravila vajenka Neja, pomagal je Tibor.

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.