»To reclaim queerness as statelessness«

Audio file
Vir: Instagram: @tvoje_sestre

22. septembra 2017 je egipčanska piska, socialistka in aktivistka Sarah Hegazi na koncertu v Kairu dvignila mavrično zastavo. Policija mizoginega diktatorskega režima egipčanskega predsednika El Sisija je Hegazi na podlagi dejanja aretirala in zaprla. V zaporu je bila spolno napadena in posiljena. Leto kasneje je po izpustitvi emigrirala v Kanado, kjer je dobila azil, vendar jo je egipčanski državno sponzorirani medijski aparat še vedno napadal. 14. junija 2020 je Hegazi storila samomor.  

Vir: anarhistka.org
Audio file
13. 6. 2024 – 12.00
30 let kulturnega centra Pekarna

Samomor je sprožil močno reakcijo kvirovskih diasporičnih skupnosti, ki se je 14. junija 2023 udejanjila tudi v Sloveniji. Protestnice pod organizacijo SIDE collective of women, queers and migrants in Slovenia so se Hegazi v čast zbrale pred veleposlaništvom Egipta v Ljubljani, da bi izrazile podporo človekovim pravicam za odpravo državne spolne represije in spolnega apartheida v Egiptu ter po vsem svetu. »Zdaj smo tukaj,« so zapisale, »da jasno in glasno povemo, da ne bomo pozabili, ne bomo odpustili in bomo ‘lovili’ vse diktatorske, spolno represivne režime in režime spolnega apartheida.« Iniciativa se je dalje razvila letos.

Prvo dejanje: 7. junija so lokalni anarha kolektivi v Fotopubu organizirali »Decolonial street party«, radikalno kvir-feministično performativno akcijo s političnimi govori, flashmobom, pasteupi in koktajl barom z donacijami za Gazo.

Drugo dejanje: 13. junija se je v sklopu dogodkov pod naslovom »Pride for free Palestine« pred egiptovskim veleposlaništvom ponovno odvil protest v spomin na kvir aktivistko Sarah Hegazi. Anarho-kvir feministke so opozorile na pomen razumevanja zgodovine antikvirovske politike v Egiptu in naslovile hipokrizijo Egipta, ki se igra mirovnika v napadih na Gazo, medtem ko zapira in muči aktiviste za svobodno Palestino.

Tretje dejanje: 15. junija so pod palestinskimi in anarho-kvir zastavami za sprevod Ljubljanske parade ponosa organizirali protestniški blok »No pride in genocide«. Blok je bil po zaslugi varnostnikov, ki naj bi ukaze dobili od organizacije Ljubljana Pride, ločen od preostanka sprevoda.*

Četrto dejanje: 22. junija, v soboto torej, je SIDE collective v sodelovanju s prej omenjenimi iniciativami pripravil Gaza benefit kabaretski večer v Clay Theatru na Vilharjevi 3:

Izjava: Rasfana Havala

Kabaret z naslovom Al Ghawazi & Khawalat se začne s parodično figuro francoskega kolonialista iz leta 1834, ki svoje motive razkrije z besedami »colonizing means civilising«. Opomni nas tudi na »nevarno« in docela »izrojeno« arabsko tradicijo trebušnega plesa Al Khawalat, ki ga je francoski kolonialni vpliv domala odgnal. V tem trenutku pa v kabaretu pride do prevoja, saj sta dve plesalki - Al Ghawazi - tisti, ki s »seksualnim« plesom odženeta francoskega kolonialista.

Izjava: Samar Zughool

Francoski in angleški imperializem je imel v regiji daljnosežne posledice, ki jih je okrepil neokolonializem mednarodnega trga in naftnega kapitala. V socialni politiki režimi, kakršen je El Sisijev, vršijo retradicionalizacijo družbe in nekdaj svobodnejših spolnih izrazov, kar je vodilo tudi v uvodno opisani umor aktivistke Sarah Hegazi. Razmere v sosednjih državah so podobne. Nadaljuje Samar Zughool.

Izjava: Samar Zughool

Kabaret Al Ghawazi & Khawalat poleg parodije sestavljajo tudi poezija, spoken word, žnabljanje, ples - tako tradicionalni kot sodobni, videoumetnost in performans, ki se dotikajo vprašanj ponovnega prisvajanja kvirovstva in feminizma, tako v Palestini kot v Jordaniji, Iranu, Siriji in Egiptu.

Izjava: Samar Zughool

Kot še pojasni Samar Zughool, je izrazita aktivističnost kabareta SIDE collectiva zabeljena v samo strukturo njihovega delovnega procesa.

Izjava: Samar Zughool

Benefit kabaretski večer Al Ghawazi & Khawalat je z donacijami obiskovalk v soboto zbral 280 evrov, skupaj s preostalimi akcijami-dejanji pa 1100 evrov za prijatelje in družine v Gazi.

 

 

*

Glede odločitve varnostne službe smo kontaktirali organizacijo Ljubljana Pride, ki so nam v pisnem sporočilu dejali:

»Vodja rediteljev Parade ponosa, je na licu mesta odredil, da se naredi varnostni koridor na podlagi spodaj opisanih razlogov:
»Palestinski blok« je sprožil več pirotehničnih sredstev. Vnos in uporaba pirotehničnih sredstev je na prireditvi prepovedana in kazniva. Udeleženci shoda, predvsem otroci v zadnjem delu so se počutili ob uporabi pirotehnike nelagodno. Varnostni službi sem odredil, da med udeleženci »palestinskega bloka« in koncem povorke za to vzpostavlja varnostni koridor. Kljub jasnemu pozivu policije sem se odločil, da uporabnike pirotehničnih sredstev ne odstranjujem s povorke, tudi jim dovolim vdor na kamion in nagovor na slovenski cesti, ter umirim situacijo s policijo in varnostno službo (policija je zahtevala odstranitev udeležencev s ceste).«

Zraven so še zatrdili, da tako društvo Ljubljana Pride, kot sama Parada sta zavzeli pro-palestinsko stališče in obsodili genocid (med drugim tudi z izobešenjem Palestinske zastave na paradnem odru na kongresnem trgu).

Leto izdaje
Kraj dogajanja

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.