PONAVLJANJE IN RAZLIKA :: FILOZOFIJA IN GLEDALIŠČE
V tokratnem RADAR-ju gostimo filozofinjo in umetnico Baro Kolenc ter "atraktorja" Dragana Živadiova: pogovarjamo se o konceptu ponavljanja (in razlike) v filozofiji in uprizoritvenih umetnostih, povod pa je prihajajoča mednarodna konfetrenca na tematiko ponavljanja: REPETITION/S: Performance and Philosophy in Ljubljana, ki se ima zgoditi v tem tednu (21. – 24. 9. 2016).
***
REPETITION/S: Performance and Philosophy in Ljubljana
Contemporary developments in the increasingly intertwined fields of philosophy and performance call for a renewed inquiry into the question of repetition. With its unique critique of ideology arising from a synthesis of German Idealism and Lacanian psychoanalysis, the Ljubljana School (Dolar, Zupančič, Žižek et al.) continues to furnish important theorisations of repetition and performance as they pertain to subjectivity and the political. One of the primary aims of REPETITION/S will be to investigate and develop the usefulness of the Ljubljana School’s theorisations for the emerging field of Performance Philosophy.
Ljubljana is a major centre of both philosophical and artistic practice, with a specific strength in theater and performance. Scheduled to coincide with the City Museum of Ljubljana’s art & performance festival, the academic and artistic events constituting REPETITION/S will be co-hosted by the City Museum and the University of Ljubljana, with lectures, panels, workshops and performances taking place across a range of other venues in the city, including the Kino Šiška Centre for Urban Culture. This is a polydisciplinary event bringing together a variety of scholars and artists. We encourage creative, experimental and critical approaches to the terms of investigation, as outlined in the Call for Papers and Performances (CFPP).
Več o sami konferenci lahko izveste tukaj http://repetitions2016.org/
***
Dr. Bara Kolenc (*20.3.1978, Postojna) je umetnica in filozofinja iz Ljubljane in samozaposlena v kulturi - deluje na področju performativnih, interdisciplinarnih in vizualnih umetnosti. Doktorirala na Oddelku za filozofijo na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani (naslov disertacije: Filozofski problem realnega in ponavljanja v gledališču 20. stoletja : dvojnik, lutka, maska, mentor: Mladen Dolar) in diplomirala iz filozofije in primerjalne književnosti na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Njeno teoretsko delo se odvija v območju teoretske psihoanalize in strukturalizma, obenem pa razvija teorijo uprizoritve in umetnosti v širšem smislu, ki se osredinja okrog problema ponavljanja. Kot teoretičarka objavlja v revijah Problemi, Maska, Kultura in drugod, sodeluje na konferencah in ima vabljena predavanja. Pred kratkim je pri Analecti (Analecta, DTP, Ljubljana) izdala knjigo Ponavljanje in uprizoritev: Kierkegaard, psihoanaliza, gledališče.
Več o Bari Kolenc lahko izveste tukaj http://sigledal.org/geslo/Bara_Kolenc in tukaj http://www.barakolenc.com/
***
Dragan Živadinov (24. 1. 1960, Ilirska Bistrica) je študiral na AGRFT v Ljubljani in sredi 80. let ustanavljal in vodil najbolj radikalne eksperimentalne projekte v Sloveniji (Gledališče sester Scipion Nasice, Rdeči pilot, Kozmokinetični kabinet Noordung). Bil je soustanovitelj umetniškega gibanja Neue Slowenische Kunst leta 1985. Ukvarja se z gledališčem na medmrežju in z zgodovinsko-estetskimi prispevki sodeluje v Centru za raziskave scenskih umetnosti Delak (1996). Režiral je obrede poslavljanja. Živadinov je utemeljitelj retrogardističnega postopka v gledališču, zagovarja načela umetnostnih avantgard 20.∙st. (futurizem, konstruktivizem, konceptualizem) ter graditeljsko in preroško moč gledališke umetnosti. Prestal je selekcijo za kozmonavta; predstava Biomehanika Noordung je bila delno izvedena v breztežnostnem stanju. Od leta 1995 teče projekt Noordung (1 : 1), ki bo končan leta 2045. Trenutno gradi postgravitacijske gledališke abstrakte.
Več o Draganu Živadinovu lahko izveste tukaj http://sigledal.org/geslo/Dragan_Živadinov in tukaj http://www.postgravityart.eu/
Dodaj komentar
Komentiraj