19. 2. 2013 – 16.30

Kam?

Mesto Metelkova:

 

A-Infoshop ob 19:00: veganski kuharski večeri

 

Klub Gromka ob 21:00: KiborgSpužva Büking: KSB večer filmskih abmonacij #neki: Santa Claus Conquers the Martians

 

Glasba Izven:



Klub CD ob 20:00: ALEXANDER BALANESCU / JAVIER GIROTTO / ZLATKO KAUČIČ + ORKESTER BREZ MEJA/SENZA CONFINI

Združeni obletnici Zlatka Kaučiča (60) in Cankarjevih torkov (5)

Poseben dvodelni program:

Prvi del: ALEXANDER BALANESCU/JAVIER GIROTTO/ ZLATKO KAUČIČ

Drugi del: ORKESTER BREZ MEJA/SENZA CONFINI

Jošt Drašler, bas;

Vid Drašler, tolkala, bobni;

Marko Lasič, tolkala, bobni;

Cene Resnik, tenorski saksofon;

Boštjan Simon, altovski saksofon, klarinet;

Marko Karlovčec, altovski saksofon;

Vid Jamnik, vibrafon;

Boštjan Gombač, žepna trobenta, klarinet, recitator;

Giovanni Maier, kontrabas;

Paolo Pascolo, flavta;

Giorgio Pacorig, fender rhodes;

Mimo Cogliandro, basovski klarinet;

Gabriele Cancelli, trobenta;

Mariano Bulligan, violončelo;

Zlatko Kaučič, glasba, vodja

Ob petletnici Cankarjevih torkov in 60-letnici Zlatka Kaučiča (oboje na 19. februar) eden najbolj kreativnih ustvarjalcev v regiji predstavlja poseben program v dveh delih. V prvem bo nastopil njegov aktualni trio, glasba za orkester Brez meja pa je prvo sodelovanje na področju »kreativne glasbe« v taki zasnovi. Glasbo bo Kaučič napisal posebej za to priložnost.

Klub je odprt dve uri pred začetkom koncertov.

 

Hostel Celica ob 21:00: Glasbeno srečanje Sozvočja sveta – Jam session

Koncert in jam session

Avtorska glasba - Vasko Atanasovski in Marko Črnčec

 

Teater, razstave & predavanja:

 

Slovensko mladinsko gledališče:

19:00 Klistirajmo srčka! Režija: Oliver Frljić

Georges Feydeau: KLISTIRAJMO SRČKA!, Režija: Oliver Frljić

Igrajo: Neda R. Bric, Damjana Černe, Daša Doberšek, Ivan Godnič, Željko Hrs, Boris Kos, Ivan Peternelj, Dario Varga

Po mednarodno izjemno odmevnem projektu Preklet naj bo izdajalec svoje domovine! se je "gledališki terorist" Oliver Frljić v Mladinskem kot teatru z najočitnejšo eksperimentalno tradicijo odločil, da bo skupaj z igralci raziskal fenomen komedijskih strojev Georgesa Feydeauja (1862−1921), najuspešnejšega komediografa po Molièru. Feydeaujeve komedije, predvsem pozne, zbrane pod skupnim naslovom Farse iz družinskega življenja, so postale predmet občudovanja novega stoletja, od nadrealistov do dramatikov absurda, ki so iskali navdih pri teh že skorajda kubističnih komedijskih ikonografijah in obratih.

Frljića zanima splet gledališke norosti, ki hkrati zabava in zareže v meso intime zakonskega in družbenega življenja. V predstavi Klistirajmo Srčka!, tej "hudobni farsi", drugače kot pri večini del tega mojstra komedije nismo priča vrtoglavemu odpiranju in zapiranju vrat, ampak nam zastane dih ob njegovem groteskno smešnem seciranju prepleta poblagovljene družbe in razgaljene intimnosti zakonskega življenja. Frljić in umetniška ekipa uprizarjata "psihopatologijo vsakdanje banalnosti", ki se vzporedno uteleša v komediji in dokumentarnem gledališču, igri in neigri, zasebnem in javnem.

Ob predložitvi porabljene vstopnice za ogled predstave z ene strani popust pri nakupu vstopnice za ogled z druge strani.

20:30 Portreti III; avtorski projekt Vita Tauferja

Vito Taufer se bo skupaj z umetniškimi sodelavci ukvarjal s fenomenom sreče, ki je v devetdesetih letih prejšnjega stoletja doživel konjunkturo na področju različnih znanosti, pa tudi v vsakdanjem življenju, saj "industrija sreče", kot jo posredujejo različni mediji, obljublja hitre poti do nje. Poleg psevdopsiholoških uspešnic z recepti za srečo in številnih delavnic na to temo se je občutno povečal tudi obseg znanstvene literature o tej tematiki. V novem tisočletju je prišlo do razmaha pozitivne psihologije, ki se ukvarja s psihologijo blagostanja, z osebnostnimi močmi in vrlinami, z upanjem, hvaležnostjo itd.

Mednarodne raziskave zadovoljstva z lastnim življenjem kažejo na to, da smo prebivalci Slovenije glede sreče vedno na repu, med "najbolj srečnimi" pa so Danci, Kanadčani, Švicarji, Švedi itd. Zanimiv je tudi kulturni pluralizem med posameznimi mediji; del medijev še vedno inscenira podobe tradicionalne, družinske sreče, del pa že kaže zadovoljstvo posameznika zunaj tradicionalnih okvirov heteroseksualnega družinskega para (npr. sreča samskega posameznika ali posameznice). Hkrati opažamo, da v zadnjih desetletjih temelj za identiteto in status posameznika vse bolj postaja telo, young perfect body pa njegov skonstruirani cilj, tako da lepota, uspeh in sreča počasi postajajo sinonimi.

V Portretih I se vam bodo predstavili Marko Mlačnik, Marinka Štern in Blaž Šef, v Portretih II Robert Prebil, Primož Bezjak in Maruša Geymayer-Oblak, v Portretih III Olga Kacjan, Mojca Partljič in Matija Vastl, Desa Muck in Uroš Kaurin pa bosta povezovala vse tri večere.

Po ogledu enega dela trilogije ob predložitvi že uporabljenih vstopnic popust pri nakupu vstopnic za druga dva.

 

Gledališče Glej ob 19:00: Dolg Rakef Saške / Dolg RS

Dolg Rakef Saške / Dolg RS je procesni projekt, zasnovan v želji spodbujanja dialoga na temo (osebnega) dolga / dolgovanja, s ciljem izmenjave praktičnih strategij soočanja z dolžniško krizo.

Dolg Rakef Saške / Dolg RS je raziskovalni trajajoči performans, ki prepleta različne discipline: umetnost, družboslovje (ekonomija, pravo) ter zdravstvo (psihoterapija) in je zasnovan v želji dialoga na temo (osebnega) dolga / dolgovanja, s ciljem izmenjave praktičnih strategij soočanja z dolžniško krizo.

Izhodišče je rastoči finančni dolg/blokada na osebnem računu Saške Rakef in njegov vpliv na dinamiko njenega vsakdanjega življenja (psihofizično počutje, življenjski standard in organizacija aktivnosti, dinamika medsebojnih odnosov, perspektiva/vizija oziroma pomankanje le-te, strategije reševanja: bankrot, delo na črno, off-shore računi).

V sodelovanju z eksperti s področja umetnosti, ekonomije, prava in psihoterapije projekt išče paralele med procesi, ki potekajo znotraj osebne, specifične zgodbe in tistimi, ki jih prepoznavamo znotraj širše družbene stvarnosti in so povezani s povečevanjem državnega dolga (posledice gospodarske/finančne/politične/socialne situacije v državi).

31 minut in 4 sekunde



SNG Drama ob 19:30: Padec Evrope

Zasebna zabava po uspešni otvoritvi novega penziona Evropa, na kateri tako imenovani jet set še malo neformalno pokramlja in pokvanta, sklene kakšen posel ali se dogovori o kakšnem skupnem interesu. Ko se že precej okajena druščina namerava raziti, se zgodi globalni upor: zunaj so demonstracije, neredi, policija je zaprla dohode, ceste so blokirane, avtomobili gorijo, nikamor ni več mogoče. Toda na zabavo se zateče neznanec, očitno demonstrant, nemara tujec, saj ne govori in se ne odziva.

Ob nepričakovanem soočenju dveh svetov Zupančič duhovito in z obilico ironije spregovori o kričečih paradoksih in navzkrižjih današnje družbe.



MGL ob 19:30: Črna žival žalost

Vroč poletni večer v gozdu. Bukve, hrasti, borovci, lipe, tu in tam kakšna vrba … Pripelje kombi. Iz ohlajene notranjosti avtomobila zleze šest odraslih ljudi: dve ženski in štirje moški. Mlajša od žensk ima s seboj dojenčico, Glorio. Pločevinke piva, kola, voda, vino, steklenica konjaka, kečap, majoneza, sir, plastične vreče z zelenjavo, kruh, klobase, kotleti, kozarci, krožniki, pribor, vreča oglja, prenosni žar. Začimbe. Kitara. In še. In še. Narava vsenaokrog je zelo lepa. To bo čudovit poletni večer v prečudovitem gozdu.

Fotografinja, njen mlajši brat umetnik, arhitekt, lastnik modne agencije, pevec, manekenka.

Izletniki jedo, pijejo, pojejo, kadijo. Iz pogovorov počasi razberemo, mestoma le zaslutimo, kakšni ljudje so to, kakšni so njihovi medsebojni odnosi, kakšne zgodbe jih povezujejo. Za hip imamo morda celo občutek, da so stvari jasne in zelo preproste. Ponoči, ko vsi zaspijo, pa pride veliko presenečenje. Pride nekaj, kar bo spremenilo vse. Prav VSE.

Pričujoče besedilo je nastalo po naročilu gledališča Schauspiel Hannover in bilo tam tudi prvič uprizorjeno. Leta 1975 rojena Anja Hilling spada med najbolj uspešne in nagrajevane dramatike svoje generacije.



SNG Drama ob 20:00: Mandić Stroj



Dijaški dom Ivana Cankarja ob 20:00: Poetični manifest: kabare moči

Gledališka skupina OdPISANI vas vabi, da vstopite z nami na potovanje mavričnih vtisov zvoka, giba in slike ter odkrijte skrite kotičke vas samih. Uvod v predstavo bo krajši stand up komedijantov: Nina Konvalinka in Marko Nakrić.

Gledališka skupina OdPISANI je neodvisna skupina, ki deluje od leta 2008 v sklopu programa društva Kraljev ulice Univerza pod zvezdami. Sestavljajo jo študenti in posamezniki z izkušnjo brezdomstva.

Poetičen manifest je odgovor OdPISANIH na dokumentarno raziskovanje uvidov in modrosti naključnih mimoidočih ter produkt naše izpovedi v obliki poezije, gledališla, plesa in videa.

Vstopite z nami na potovanje mavričnih vtisov zvoka, giba in slike ter odkrijte skrite kotičke vas samih. In če bo šlo vse po sreči ter boste voljni, vas predstava omlati, da bi vas razgalila. Preseje, da bi vas rešila plevela. Ter nazadnje zmelje, do čiste beline.

Več o OdPISANIH:

www.kraljiulice.org/kaj-delamo/univerza-pod-zvezdami/gledaliska-delavni…

 

Španski borci ob 20:00: Neforma

Ingrid Berger Myhre - ples

Jurij Konjar - ples

Drago Ivanuša - klavir

Ingrid Berger Myhre je študirala v Trinity Laban Centre v Londonu in diplomirala na Oddelku sodobno plesno gledališče na Hogeschool voor de Kunsten v Amsterdamu. Učila se je pri Davidu Zambranu, Emiu Grecu/PC, Robertu Olivanu, Andrei Bollu in Sari Wiktorowicz. Živi in dela v Amsterdamu, kjer je aktivna na improvizacijski sceni s Tail Collection, ki ga je sama osnovala. Aktivno je delovala tudi na področju plesa/performansa na rotterdamski sceni. Zanima jo zvočno in video oblikovanje v povezavi s performansom, pa tudi projekti »site specific«. Leta 2010 je ustvarila plesni video Gapwasteart in ga predstavila na Nizozemskem, Belgiji in na Norveškem. Deluje tudi v polju umetnosti inštalacij, »live streaming« in otroškega gledališča.

Jurij Konjar: Ukvarjam se z gibom, ki ga razumem kot opazovanje toka misli v dvostranski interakciji s fizičnim. V ta proces sem padel preko gledanja in kopiranja Steva Paxtona v videu Goldbergovih Variacij. Nadgrajeval sem z dolgim procesom ponavljanja, opazovanja in domišljije. Pred Goldbergom sem delal plesne predstave s fokusom na: prisotnosti v sedanjem trenutku, pripadanju prostorom, mestu posameznika znotraj skupine in pomembnosti napak. Veliko sem pridobil s poučevanjem, ki je od mene zahtevalo jasnost in nudilo perspektivo. Že od otroških let sem iskal priložnosti za gibanje; najprej nagonsko, potem namerno, potem s polno pozornostjo.

Če povzamem: Dve želvi oropata polža. Ko pride policija, da bi naredila zapisnik, jim polž pove ‘Ne vem, kaj naj vam rečem, vse se je zgodilo tako hitro…’

Drago Ivanuša je pianist, harmonikar ter skladatelj. Po študiju klavirja in harmonike se je začel intenzivno ukvarjati z jazzovsko glasbo. Sodeloval je s številnimi domačimi zasedbami, v glavnem kot pianist in skladatelj. Pred leti je ustanovil skupino Muskafiber, s katero je uspešno koncertiral ter snemal. Uveljavil se je tudi kot uspešen skladatelj scenske glasbe. Napisal je glasbo za več kot trideset gledaliških predstav. Sodeluje z režiserji: Dušanom Jovanovićem, Meto Hočevar, Sebastijanom Horvatom, Janezom Pipanom, Eduardom Milerjem itd. Pomembnejše predstave: Ion (S. Horvat), Baal (E. Miler), Macbeth (J. Pipan), Tako je umrl Zaratuštra (J. Pipan) – tudi na CD plošči, Tri sestre (M. Hočevar), Cyrano de Bergerac (D. Jovanović), Kralj Lear (M. Zupančič), Kasandra (D. Jovanovič). Pomembno je tudi njegovo sodelovanje pri plesnih projektih, predvsem s koreografom Matjažem Faričem (10 stopinj pod ničlo in Pohujšanje). Je avtor glasbe za celovečerne filme: V leru (J. Burger), Porno film (D. Kozole), Kruh in mleko (J. Cvitkovič), in tudi za številne kratke in dokumentarne filme, televizijske in radijske oglase. Veliko komponira za male zasedbe, elektronska glasbila in simfonični orkester. Kot studijski glasbenik se pojavlja na prenekateri plošči različnih slovenskih izvajalcev, vseskozi pa sodeluje tudi s skupino Bast.



SiTi Teater ob 20:30: Slovenska muska od A do Ž

 

Klub Daktari ob 18:30: Mimoglasje 2013 - Veronika Dintinjana, Karlo Hmeljak, Trio HTTP

Veronika Dintinjana

Veronika Dintinjana je avtorica nagrajenega prvenca Rumeno gori grm forzicij, sicer tudi uveljavljena prevajalka, zdravnica in soorganizatorka Mladih rim. Trenutno pripravlja svojo drugo zbirko, ki bo v naslednjih letih izšla pri Literaturi.

Karlo Hmeljak

Karlo Hmeljak je olimpijski jadralec, pesnik in član uredniškega odbora revije IDIOT. Izdal je dve pesniški zbirki, nazadnje odlično Krčrk, ki je pri Literaturi izšla lani. V produkciji KID Pina je skupaj z glasbenim duom EbfAD in vizualnim umetnikom Markom Vivodo izvedel intermedijski performans Poesis/Mimesis, po katerem je bil izdan DVD.

Trio HTTP (Hočevar/Torkar/Pepelnik)

Trio HTTP (Hočevar/Torkar/Pepelnik, vrstni red je včasih poljuben) je nepredvidljiva in amorfna umetniška konstelacija, ki se boji zvokov in spužev. Trio bo poskrbel za zvočno cirkulacijo besednega kolaža, prosto po pravilu "nikoli prej in nikoli več". Mutacije in permutacije. Premiera.

 

Trubarjeva hiša literature ob 19:00: MESTO BERE: POGOVOR S PISATELJEM ROMANOM ROZINO – gost je nekdanji novinar in publicist, ki ga odlikujejo ga sproščeno vodenje pripovedi.

 

MGLC ob 19:00:

Umetnost Williama S. Burroughsa

Razstava enega najvplivnejših umetnikov našega časa: zvočni cut-upi, kolaži, knjige, fotografije, filmi in celo abstraktne slike, narejene s šibrovko. V Sloveniji prvič na ogled vizualni opus avtorja, znanega tudi po romanu Goli obed.

Razstava Cut-ups, Cut-ins, Cut-outs. The Art of William S. Burroughs / Razrezano, vrinjeno, izrezano. Umetnost Williama S. Burroughsa v Mednarodni grafični likovni center (MGLC) v Ljubljani prihaja iz Kunsthalle Wien na Dunaju, kjer je doživela uspeh kot nadvse privlačna zaradi bogatega medijskega spleta, s katerim odlično predstavi vizionarsko moč umetnikovega opusa.

Burroughs je s svojimi inovacijami vplival na delo več generacij umetnikov, s svojimi stališči pa zaznamoval razmišljanje več generacij nasploh. Burroughsovi zgodnji eksperimenti v kolažu z vsemi možnostmi, ki so jih odpirali, so imeli širok vpliv na uporabo lepljenja magnetofonskega traku in obliko besedil pri številnih glasbenikih, kot so na primer The Beatles, Frank Zappa, Lou Reed, David Bowie, Brian Eno, Patti Smith, Laurie Anderson in Sonic Youth. Kot svobodomislec pa je Burroughs razširil svoj vpliv predvsem v obdobju druženja z ameriškimi beatniki, med katerimi sta bila Jack Kerouac in Allen Ginsberg. Njegovo idejo elektronske revolucije so posvojili tako hipiji kot punkerji ter kasneje cybernisti.

 

Miroslav Cukovic. Kartografija prostora

Pred letom dni se je umetnik prvič predstavil v Mednarodnem grafičnem likovnem centru (MGLC) v sklopu skupinske razstave Odtisi in vtisi, pregledu sodobne slovenske grafične produkcije, ter vzbudil veliko zanimanje strokovne in splošne javnosti.

 

Kino kino kino!!!

 

Kino Šiška, Katedrala ob 20:00: KINO DOK #3: Autoluminescent

Slovenska premiera dokumentarnega filma.

6 EUR na dan dogodka

Na poti iz mita v legendo se je Rowland S. Howard (The Birthday Party, Crime & the City Solution, These Immortal Souls, The Young Charlatains …) na zgodnji melbournski punk sceni pojavil kot fantom iz kafkovske Prage ali Drakula Brama Stokerja. Ko je nastopil kot čudovito pust in gotski aristokrat, se je z značilno edinstvenim besnim igranjem na kitaro izstrelil neposredno v domišljijo določene generacije. S svojim strogim mojstrstvom, ki se je utelešalo v njegovi do potankosti izdelani podobi, v njegovih čudaških zanimanjih in inteligentnem suhem humorju, je bil brezhiben. Izžareval je gorečo integriteto, za katero se je zdelo, da je ne more nič umazati. Kljub temu, da je v svoji karieri prestal veliko preizkusov in stisk, se v dobi stilnih preobrazb in prenov ni nikoli prodal.

Dokumentarni film Autoluminescent, ki vsebuje nedavne ganljive pogovore, starejše intervjuje ter druge presenetljive in izvirne posnetke, predstavlja življenje Rowlanda S. Howarda. V njem so zajeti trenutki iz Howardovega življenja ter intimne izpovedi tistih, ki so ga poznali za zaprtimi vrati, med njimi mnogih glasbenih kolegov, s katerimi je sodeloval v svojem življenju (Nick Cave, Lydia Lunch, Genevieve McGuckin, Mick Harvey, Barry Adamson in mnogi drugi).

 

Kinoteka:

18:30 Retrospektiva viteškega filma: Viteški ideali na Daljnem vzhodu

Hiša letečih bodal (Shi mian mai fu), Zhang Yimou, Kitajska/Hong Kong, 2004, 35mm, 2.35, barvni, 119', sp

Za časa dinastije Tang se formira skrivna skupina ljudi pod imenom "Hiša letečih bodal". Njihov načrt je strmoglaviti vladarja in podkupljivo vlado ter znova vzpostaviti pravico ljudstva. Da bi se dokopala do teroristične celice, policista Jin in Leo aretirata slepo plesalko Mei (Zhang Ziyi). A ko se v gverilsko bojevnico oba tudi zaljubita, se njuna naloga prelevi v ljubezenski dvoboj. Zhang Yimoujeva verzija Prežečega tigra, skritega zmaja, v katerem zgodba, polna intrig in prevar, služi kot kulisa spektakularni, antigravitacijski kung-fu koreografiji.

21:00 Retrospektiva: Michael Powell in Emeric Pressburger

Zadnja soba (The Small Back Room), Michael Powell in Emeric Pressburger, VB, 1948, 35mm, 1.37, čb, 107', svp

Intimistična drama razkriva poklicne travme in duševne muke alkoholika (David Farrar), čigar posel je razstavljanje neeksplodiranih bomb, ki so po vojni obtičale v angleški zemlji. Po najbolj barviti in fantastični fazi skupnega ustvarjanja, ki je s spektaklom Rdeči čeveljčki dosegla vrhunec, se "Lokostrelca" z nadvse mrko študijo značaja vračata k bolj realističnemu tonu svojih zgodnejših filmov – ekspresionizmu orjaške steklenice viskija navkljub. "Mislim, da mora imeti film dobro, jasno zgodbo in, če je le mogoče, še tisto nekaj, kar je bržkone najtežje – vsebovati mora malce čarovnije." Emeric Pressburger

 

Kinodvor:

16:45 Lov (Jagten), Thomas Vinterberg, Danska, 2012, DCP, 115'

Lov, ki ga številni kritiki opevajo kot najboljši film Thomasa Vinterberga po njegovi mednarodni senzaciji Praznovanje (Festen), je napeta psihološka drama o moči laži ter uničujočih posledicah krive obtožbe. Mads Mikkelsen je za svojo vlogo na letošnjem festivalu v Cannesu prejel nagrado za najboljšega igralca.

19:00 Randevu s francoskim filmom: Globoko v gozdu (Au fond des bois), Benoît Jacquot, Francija/Nemčija, 2010, 35 mm, 102'

Benoît Jacquot (Zbogom, kraljica) je zgodbo iz črne kronike 19. stoletja spremenil v hipnotično evokacijo amour fou in skrivnostnih sil, ki jo poganjajo. Film, ki je leta 2010 odprl festival v Locarnu, odlikuje izjemen nastop Isild Le Besco in Nahuela Péreza Biscayarta.

21:00 Predpremiera! Hitchcock, Sacha Gervasi, ZDA, 2012, 35 mm, 98'

Izza podobe Alfreda Hitchcocka (Anthony Hopkins), 'mojstra suspenza', se skriva njegovo eksplozivno ustvarjalno ljubezensko razmerje z odločno soprogo in soustvarjalko Almo Reville (Helen Mirren). Film Hitchcock razkriva njuno očarljivo in zapleteno ljubezensko zgodbo skozi leče njunega najbolj drznega filmskega podviga, snemanja srhljivega trilerja Psiho iz leta 1960.

 

Kino Komuna:

19:00 Seanse (The Sessions), drama, Ben Lewin, ZDA, 2012, 95'

20:50 Nesrečniki (Les Miserables), glasbena drama, Tom Hooper, Velika Britanija, 2012, 157'

 

 

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.