22. 12. 2015 – 16.30

Kondicija torka

Kam? Kam? Kam? Kam? Kam? Kam? Kam? Kam? Kam? Kam? Kam? Kam? Kam? Kam? Kam? Kam? Kam? Kam? Kam? Kam? Kam? Kam?

Metelkova:

 

A-Infoshop ob 19:00: Veganska večerja

Tokratna večerja bo tudi zadnja v tem letu. Predpraznično pojedino bo pripravila ekipa Loving butts. Vabljene-i!

 

Menza pri koritu ob 21:15: Pesniški večer in predstavitev knjige z MIKLAVŽEM KOMELJEM Vstop prost.

 

Glasba:

 

Prulček Bar ob 18:00: Gvido glasbena šola

Glasbena šola GVIDO z decembrskim koncertom solopevske sekcije zaokrožuje leto ter v tem obdobju predstavlja svoje delo ter učence iz Ljubljane, pa tudi drugod. Posebnost koncerta v Prulčku je 'live band', ob spremljavi katerega vsaka pevka oz. pevec dobi izkušnjo, do katere je sicer precej dolga pot. Tokrat bodo pripravili nov program ter izvedli skladbe, na katerih so delali zadnje 3 mesece. Za nekatere nastopajoče bo to tudi prvi korak na oder, zato potrebujejo še dodatno vzpodbudo!

Odvilo se bo tudi nekaj točk iz predstave Diaspora* - skupnim projektom GVIDO in Šolskega centra Velenje!

Brez vstopnine



Konzervatorij za glasbo in balet, Ižanska c. 12 od 19:30: Kitarski večer

Kitarski orkester Ljudmila Rusa

Izkupiček in prispevki bodo namenjeni nakupu orkestrske bas kitare.

Vstopnina: 5 €

 

Hostel Celica ob 21:00: Nika Solce z gostoma

Nika Solce - vokal

Tilen Stepišnik - kitara

Janez Moder - bas kitara

Sledil bo Celični etno jam

Brez vstopnine

 

Fotografija, komedija in podobno:

 

Šentjakobski oder LGL ob 17:00: Odvratne rime

Pesniško besedilo odličnega pisatelja za mladino in otroke Roalda Dahla Odvratne rime pravzaprav nima klasične dramske strukture. Pisatelj nam v duhovitih verzih še enkrat pove nekatere zgodbe iz zakladnice najbolj znanih pravljic. Tako spet, ven

Pesniško besedilo odličnega pisatelja za mladino in otroke Roalda Dahla Odvratne rime pravzaprav nima klasične dramske strukture. Pisatelj nam v duhovitih verzih še enkrat pove nekatere zgodbe iz zakladnice najbolj znanih pravljic. Tako spet, vendar malce drugače, izvemo, kaj se je zgodilo z Rdečo kapico, kakšna je resnica o Sneguljčici, kdo so junaki Treh prašičkov in še in še in še. Na novo povedane pravljice, ki jih vsi otroci vseh generacij znajo na pamet, so v večini takšne, kot morajo biti, vendar Dahl nas prav nič utruja s srečnimi konci, prav nasprotno, vedno znova nas preseneča s svojo neulovljivo domišljijo. Predstava bo gledalce presenetila z duhovitimi scenskimi rešitvami in znane pravljice prikazala v novi, še ne znani preobleki, ki pa bo neskončno zabavna in dinamična. Hkrati nam bo dala misliti.

Razprodano

 

Slovenski gledališki inštitut ob 18:00: Naježeno in jedrnato v živo: Janez Pipan, pogovor

Prireditelj: Slovenski gledališki inštitut

V sklopu pogovorov Naježeno in jedrnato v živo, ki jih vodi Jedrt Jež Furlan, se bomo tokrat v dvorani Slovenskega gledališkega inštituta (SLOGI) pogovarjali z režiserjem, izrednim profesorjem za režijo na AGRFT Ljubljana in kolumnistom Janezom Pipanom. Vstop prost.

Janez Pipan je študij na ARGFT zaključil z režijo Mrožkovega Tanga. Predstava je bila jasen zapis Pipanove posebne avtorske poetike, ki jo razvija vse do danes. Zanjo je prejel svojo prvo Borštnikovo nagrado (1979). Od leta 1980 do 1991 je bil režiser in dramaturg Slovenskega mladinskega gledališča  v Ljubljani. Nato je nekaj let režiral v različnih gledališčih doma in v tujini in bil od 1994 do leta 2008 ravnatelj Slovenskega narodnega gledališča Drama Ljubljana. Pod njegovim vodstvom so se vanjo ponovno vrnili visoki umetniško ustvarjalni kriteriji, ki jo še danes odlikujejo kot osrednjo slovensko gledališko ustanovo.

Pipanov opus režij je zelo raznolik, vendar bi jih pri pregledu celote lahko delno združili v določene sklope. Pomembne so njegove krstne izvedbe slovenskih besedil - za režijo Jančarjevega Klementovega padca je prejel Borštnikovo nagrado za režijo 1988. Pogosto je režiral tudi lastne priredbe proznih tekstov ali poezije. Nikakor se ni izogibal tekstom iz svetovne in slovenske klasike in tako je prejel za režijo novogoriške uprizoritve Krst pri Savici Dominika Smoleta Borštnikovo nagrado leta 1993. Istega leta je bil nagrajen z Nagrado Prešernovega sklada za režijo Marinkovićeve Glorije, Mariveauxovega Zmagoslavja ljubezni, Goethejeve Stelle in Lenzovega Domačega učitelja. Leta 2001 pa je prejel še eno Borštnikovo nagrado za režijo Barkerjeve Uršule. Od leta 2004 do 2008 je bil tudi predsednik Nacionalnega sveta za kulturo. Po letu 2008 se je vrnil k svojemu prvotnemu poslanstvu in je bil do letošnje sezone zaposlen kot režiser v Slovenskem ljudskem gledališču Celje, režira tudi v drugih gledališčih,  predava na AGRFT in piše kolumne za Objektiv/Dnevnik.

Z Jedrt Jež Furlan se bosta pogovarjala o knjigah. Janez Pipan veliko bere, je odličen poznavalec literature in dramatike. Intelektualec velikega kova, branik časa vedenja, poglobljenega in analitičnega znanja. Širila bosta teme njegovih kolumen. Prav gotovo tudi o slovenskem gledališču. Pravi, da se o kulturni politiki ne bi rad pogovarjal, toda težko se ji bosta izognila. Ali pač?

Publicistka Jedrt Jež Furlan se aktivno ukvarja s področjem uprizoritvenih umetnosti in kulturne politike. V sklopu pogovorov z gosti obravnava teme in izzive sodobnega gledališkega prostora … Naježeno in jedrnato v živo.

Brez vstopnine

 

SNG Opera in balet ob 19:00: Hrestač - božična zgodba

Hrestač – Božična zgodba madžarskega koreografa in režiserja Yourija Vámosa je "lesketajoče zasnežena, očarljiva, vesela in pričakovanja zbujajoča predstava", ki s svojo čarobnostjo tudi domačemu občinstvu vedno znova pričara decembrsko praznično vzdušje. Eno najlepših baletnih pravljic, ki jo je libretist Marius Petipa zasnoval po Dumasovi adaptaciji Hoffmannove pravljice Hrestač in mišji kralj, je režiser nadgradil z znano brezčasno Božično zgodbo Charlesa Dickensa. V ospredju je zagrenjen ljudomrzni skopuh, ki sovraži božič. Skozi sanje spozna krivice, ki jih je storil v življenju, se pokesa ter postane ljubeč in radodaren človek. Velika baletna uspešnica je uprizoritev z globokim sporočilom, da človeka lahko osrečita tudi prijaznost in sočutje do drugih ljudi. Čeprav je predstava, ki je prava paša za otroški domišljijski svet, na odru SNG Opera in balet Ljubljana od premierne sezone 2002/2003 doživela že skoraj 60 ponovitev, vedno znova do zadnjega kotička napolni dvorano, saj je kot nalašč tudi za vse tiste, ki radi uživajo v glasbi Petra Iljiča Čajkovskega in v baletnih virtuoznostih.

 

Cankarjev dom, Štihova dvorana ob 19:30: Priznam

Avtorska gledališka predstava, govori o dojemanje našega časa in prostora skozi oči žensk različnih generacij. V peti ponovitvi, tokrat na odru Štihove dvorane v Cankarjevem domu ne zamudite iskreno priznanje čutenja preteklosti in sedanjosti.

Naslovne vloge: Marjana Brecelj, Zvezdana Mlakar, Tina Gorenjak, Aleksandra Balmazović, Maja Martina Merljak

Režiser: Nikola Zavišić

Tekst: celotna ekipa PRIZNAM

Avtor glasbe: Davor Herceg

Kostumograf: Mateja Benedetti

Scenografija: Urša Vidic

Vodja predstave: Dunja Zlotrg

Maska: Nataša Castaldi

Fotograf: Bastian M. Novak

Producentki: Aleksandra Balmazovič in Maja Martina Merljak

Izvršna producentka: Miša Stanko

Pet igralk skupaj z gledalci znova podoživlja, na svojstven način pretekli čas, preko komunizma in Jugoslavije, vojne za Slovenijo, jugoslovanske krize, tranzicije, prvih korakov samostojne Slovenije, Evrope in kapitalizma, razmišljajo o sedanjosti in so odločene od doživetega in spoznanega zreti v svetlo prihodnost. Govorijo o času, ki jih je označilo in spremenilo. Igralke v različnih časovnih odlomkih projicirajo lastne ter hkrati obče strahove, želje, nestrinjanja, nemoči, uspehe, izgube Vse to na način, ki ga razume prav vsak posameznik in se v njem tudi prepozna. Ne prezrite predstave, ki te ne pusti ravnodušnega in te hkrati ponese v povsem jasno prihodnost.

Vstopnina: 15

 

 

Mini teater:

17:00 in 18:30: O dečku in pingvinu

 

Ljubljanski grad ob 18:00 Obuti maček

 

MGL ob 19:30: Švejk

 

SNG Drama Ljubljana:

Veliki oder ob 19:30: Faust

Avtorska interpretacija velike klasične dramske pesnitve

Režiser Tomaž Pandur se ponovno sooča z enim največjih evropskih mitov. Čeprav Faustova zgodba temelji na srednjeveški legendi o človeku, ki je prodal dušo hudiču, pravzaprav govori o občutkih odtujenosti sodobnega človeka in o njegovi potrebi po razumevanju sebe in sveta v širšem kontekstu univerzuma.

Pandur z alkemičnim procesom preobraža Faustovo legendo v intelektualno in emocionalno atmosfero našega časa in konstruira svojo lastno poezijo in resnico. Ob večnem boju proti vseprisotnemu zlu poudari neskončno hrepenenje po vsem, kar nam je nedostopno ali nedosegljivo: po družini, ljubezni, mladosti, lepoti.

Vstop v območje magije, v pokrajine kozmičnih sfer, Faustu za trenutek omogoči doživetje in dopolnitev, ljubezen, oblast in moč, a s krvjo podpisana pogodba z Mefistom, ali s samim seboj, ga na koncu vrne v njegovo samoto, starost in minljivost življenja.

mala drama ob 20:00: Ponorela lokomotiva

"Današnji zločini povzročajo določeno izgubo individualnosti." – Stanisław Ignacy Witkiewicz

Stanisław Ignacy Witkiewicz je eden najkompleksnejših avtorjev poljske in svetovne avantgarde. Danes sodi med klasike 20. stoletja. Ponorela lokomotiva (1923) na nevsakdanji in izjemno duhovit način povzema njegova umetniška in filozofska iskanja.

Strojevodja in kurjač, ki ju žene nenavadna in skrivnostna strast, skleneta, da bosta z nezaslišano hitrostjo pognala svojo parno lokomotivo čez vse razumne omejitve, postaje in signale. Rada bi doživela vznemirljivi vrhunec hitrosti in zanosa in videla, kako je na drugi strani. Izkaže pa se, da nista navadna železničarja, temveč razvpita zločinca, ki sta se izmaknila roki pravice. Njun nevarni eksperiment pokvarijo potniki, ki bi radi ustavili drveči vlak. Tako se nori poskus izkusiti katastrofo metafizičnih dimenzij sprevrže v "navadno" železniško nesrečo.

 

10KA klub smeha ob 20:30: Zaključek sezone z udeleženci Akademije Panč

Večer bo povezoval mentor in gostitelj Andrej Težak Tešky, na odru pa bodo poleg njega še študentje Akademije PANČ: Vlasta Škorjak, Saša Perpar, Sebastian Car, Dejan Hozjan, Nik Beseničar, Tomaž Mlakar + presenečeni gost

Vstopnina: 4€

 

SNG Drama, Levi oder ob 22:30: Iskanje izgubljenega namena

Dramaturginja Varja Hrvatin

Scenografinja in kostumografinja Nina Rojc

Igrajo: Sara Dirnbek, Maša Grošelj, Žan Koprivnik, Petja Labović, Nejc Cijan Garlatti, Lara Vouk

Ta kabaret bo črn, črn kakor vaše oči v temi, in bolj črn ko je, hitreje se giblje naša ladja. Govorimo o samih sebi, da požremo svoje besede, tuje besede; misli, ki so vaše, ki so naše, in bolj kakor govorimo, plujemo. Premikamo se vse hitreje, naša nafta so besede, besede, besede. Besede, ki niso niti izrečene niti udejanjene. Besede, ki jih sme kričati samo maska; maska, pod katero je pravo meso in samo meso, poleg kosti in žil. In strah pred ničem, ki se nahaja na našem hrbtu.

 

Židovska ulica ob 19:00: Urška Djukić in Veseli umetniki: Pred lovcem

V torek, 22. decembra ob 19. uri, vljudno vabljeni na projekcijo videa Pred lovcem Urške Djukić na Židovsko ulico v Ljubljani. S projekcijo tik pred koncem leta odpiramo zimsko sezono dogodkov VideoWall2015.

Zimsko sezono galerije VideoZid bo odprl eksperimentalni video avtorice Urške Djukić z naslovom Pred lovcem. Gre za humorno video reinterpretacijo slikarskega dela Jurija Šubica Pred lovom iz leta 1883. Živa slika odpira vprašanje: Kdo je plen in kdo lovec?

Video je nastal v sklopu projekta obujanja kulturne dediščine Veselje, v katerem je multimedijska skupina Veseli umetniki skozi medij fotografije raziskovala pripovednost in reinterpretacijo znanih slovenskih slikarskih del.

Brez vstopnine



MSUMaistrova ob 20:00: +MSUM: Krize in novi začetki

Razstava Krize in novi začetki: umetnost v Sloveniji 2005–2015 se loteva novejšega časa in pojavov, ki se oblikujejo v neposredni sedanjosti. Njen namen je izoblikovati selekcioniran pogled na dogajanja in poskusiti definirati glavne pojave in razvojne težnje sodobne umetnosti v Sloveniji v zadnjem desetletju.

Podobno mozaično, s sodelovanjem več strokovnjakov in poznavalcev umetnostnega dogajanja, smo se lotili nadaljevanja razstavne trilogije izpred desetih let, ko smo med letoma 2003 in 2005 v Moderni galeriji predstavili glavne tokove v vizualni umetnosti in na sorodnih področjih po letu 1975.

Zadnje desetletje smo priča dvema na prvi pogled nasprotujočima si družbenima preobratoma. Prvi je svetovna finančna kriza, katere reševanje bančnega sektorja je močno načelo socialno državo in precej uničilo javni sektor. Javne kulturne institucije in umetniki, ki so preživeli proračunske reze, so prisiljeni v iskanje novih taktik preživetja. Medtem ko ta preobrat temelji na pomanjkanju in varčevalnih ukrepih, drugi zagovarja izobilje in ponuja inovacije ter navidezno deluje kot boljša opcija. Gre za magijo tehnologije, imperativ vseobsegajoče digitalizacije in splošne dostopnosti na internetu. Neoliberalne politike varčevanja so tako dodatno okrepile privlačnost digitalne paradigme. Zgodba o tehnološkem preobratu je zasenčila bolj depresivno zgodbo političnega in ekonomskega preobrata, oba fenomena pa sta med seboj prepletena.

Poleg umetnosti v ožjem smislu želimo predstaviti tudi nekatere prakse s sorodnih področij, kot so strip, fotografija, oblikovanje, arhitektura, film in performans. Vsako od teh področij ima seveda nekoliko drugačno razvojno linijo, ki presega ambicije tokratne razstave, se pa vendarle ponekod dotikajo, prepletajo in kažejo na skupni formalni in zlasti problemski kontekst.

Razstavo smo bolj kot klasičen pregled posameznih obdobij, fenomenov in področij izoblikovali kot problemsko interpretacijo, tj. poskusili smo identificirati temeljne in najzanimivejše probleme sodobne umetnosti v Sloveniji ter njena presečišča ali protislovja. Ta interpretacija je bila temelj za samo postavitev razstave, katere pomemben del je obsežna kronološka dokumentacija, v katalog pa smo uvrstili študije o posameznih pojavih in področjih iz obravnavanega časa ter slikovni material. 

Brez vstopnine na dan otvoritve.

Odrasli: 5,00 €; Dijaki, študenti, upokojenci: 2,50 €; Skupine odraslih: 3,50 €; Skupine študentov, upokojencev, dijakov: 2,00 €; Družine: 8,00 €; ORGANIZIRANI OGLEDI (Doplačilo po osebi): 1,00 €

 

Knjigarna in papirnica Konzorcij ob 18:00: Ali Žerdin: FRANCE BUČAR

Knjigo bosta predstavila avtor Ali Žerdin in njegov gost, Delov novinar Janez Markeš.n

Ali Žerdin, novinar in urednik, se je z novinarstvom ukvarjal že kot študent sociologije na Fakulteti za družbene vede. Sodeloval je s časopisom Tribuna, Radiem Študent in tednikom Mladina. Pozneje, po letu 1990, ko se je posvetil predvsem analizi in komentiranju slovenske notranje politike, je bil novinar in namestnik odgovornega urednika tednika Mladina, zatem pa urednik priloge Objektiv in odgovorni urednik časnika Dnevnik. Od leta 2010 je urednik Sobotne priloge Dela.

O svoji knjigi je zapisal: "Besedilo, ki je pred vami, ni znanstvena študija o zgodovinski vlogi profesorja Bučarja. Za to je bilo enostavno premalo časa. Sam tudi nisem zgodovinar in prepričan sem, da bodo zgodovinarji čez čas bralcem prinesli bogat zgodovinski portret, podkrepljen z vsemi znanstvenimi opombami. Prav tako nisem imel ambicije, da bi natančno opisal razvoj znanstvenih dognanj profesorja Bučarja. Sam nisem pravnik in na finese ustavnega in upravnega prava se ne spoznam. Hkrati pa sem prepričan, da je naloga novinarstva ta, da javnosti ponudi prvi opis in interpretacijo zgodovinskega dogajanja."

 

Bežeče sličice!!!

 

Slovenska kinoteka:

19:00 Kaj pa Mojca?

Srce osamljenih (Gas Food Lodging), Allison Anders, ZDA, 1991, 35mm, 1.85, barvni, 101', sp

Nora je natakarica v lokalu, namenjenem predvsem voznikom kamionov, ki vanj zavijejo z bližnje avtoceste. Z najstniškima hčerkama Trudi in Shade živi v naselju prikolic. Trudi se materi upira, Shade pa čas preživlja v lokalnem kinu in sanjari o očetu, ki naj bi ga imela normalna družina. Nekega dne se Trudi zaplete z geologom, ki obišče mestece, in z njim preživi čaroben večer. Iskriv, odkritosrčen, intimen in natančno izdelan vpogled v odraščanje mladostnic.

21:00 Kultivator

Terminator 2: Sodni dan (Terminator 2: Judgement Day), James Cameron, ZDA, 1991, 35mm, 2.35, barvni, 136', sp

Leta 2029 se med kiborgi in ljudmi še zmeraj bije srdit boj. Tokrat obe strani v leto 1995 pošljeta svojega terminatorja. Kot obljubljeno se T-800 vrne, a reprogramiran se postavi v bran mlademu Johnu in Sarah Connor, ki jima po življenju streže najnaprednejši stroj za ubijanje, skynetov kiborg iz tekoče kovine. Klasična ZF epopeja apokaliptičnih razsežnosti Jamesa Camerona je ob izidu obveljala za najdražji film vseh časov in za eno redkih nadaljevanj, ki se v vseh pogledih kosa z izvirnikom.

 

Kinodvor:

17:00 Pesem morja (Song of the Sea), Tomm Moore, Irska / Danska / Belgija / Luksemburg / Francija, 2014, DCP, 93', 7+, v angleščini s slovenskimi podnapisi

Ganljiva animirana pripoved, v kateri se na ozadju čudovito izrisane irske pokrajine mojstrsko prepletajo zgodbe iz irske in škotske mitologije z zgodbo sodobne družine, ki se sooča z izgubo mame.

18:45 Macbeth, Justin Kurzel, VB / Francija / ZDA, 2015, DCP, 113'

Michael Fassbender in Marion Cotillard na čelu sodobne reinterpretacije Shakespearjeve tragedije – silovite, surove, napete spirale nebrzdane sle po oblasti, ki jo hrani travma iz preteklosti.

21:00 Mladost (Youth), Paolo Sorrentino, Italija / Francija / Velika Britanija / Švica, 2015, DCP, 123'

Oskarjevec Paolo Sorrentino po Neskončni lepoti znova skoči v čevlje starejših in modrejših – tokrat zato, da bi z nežno, s humorjem našpikano in v elegantne kompozicije ujeto dramo razmišljal o minevanju časa. Zvezdniška igralska zasedba in nagrada občinstva v Karlovih Varih.

 

Komuna:

19:15 Vojna zvezd: Sila se prebuja (Star Wars:The Force Awakens akcijski domišljijski spektakel), J.J. Abrams, ZDA

21:45 Vojna zvezd: Sila se prebuja (Star Wars:The Force Awakens akcijski domišljijski spektakel), J.J. Abrams, ZDA

 

 

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

Napovedi