10. 6. 2024 – 16.30

negodbeno

Vir: Karl432 (Wikimedia Commons)

_1_

glasba in temu podobno 

 

.: Prestolnica, najlepše mesto na svetu, de

Pred ŠKUC-om /  7. 6. - 14. 6. 2024 / +++ 31. literarno-glasbeni festival ŽIVA KNJIŽEVNOST +++

Društvo ŠKUC vabi na 31. literarno-glasbeni festival Živa književnost, ki bo potekal od 7. do 14. junija 2024 pred Galerijo Škuc, na Starem trgu 21 v Ljubljani. Letošnjo Živo književnost posvečamo sodelavcu Damjanu Bizilju aka dj Bizzyju, ki nas je lani zapustil.

Našo ulico bomo ponovno napolnili s pestrim kulturnim programom za vse generacije. Prepletli se bosta književnost in glasba, ustvarjalnost bo poživila utrip mestnega jedra.

Danes: 

20.00 / Nataša Velikonja

Vodi: Nina Dragičević

Glasba: Niko Novak

 

Kavarna Trafika / 20.00 / Rok Zalokar Zhlehtet 

Baje, niker nič ne piše, sam baje je. Nismo pa 100 % 

 

 

_2_

odrske deske, otvoritve razstav, idr.

 

.: PLAC

9.30 – 11.00 / Aerial silk delavnica

12.00 – 15.00 / Open space za cirkuško vadbo 

18.00 – 21.00 / Linux install party 

 

 

.: Glej

Glej / 18.00 [premiera], 19.00, 20.00  / Jadran resort

predstavo bo možno spremljati v treh jezikih: slovenščini, angleščini in črnogorščini

Jadran Resort raziskuje transformacijo teritorijev in družb, katerih prihodnost oblikujejo investicijska tveganja mednarodnih investitorjev ter podrejenost potrebam začasnih turistov. Zanjo so simptomatične oblike začasnega bivanja (na primer v ready-made mestih, kakršen je npr. tudi Portopiccolo ob Sesljanu), wellness resorti in državljanstvo kot naložba. V pristaniščih Črne gore zavetje najdejo tudi kripto milijonarji ter križarke (npr. MS Satoshi), da lahko nato nadaljujejo pot v ilegalne razstavljalnice ladij v Bangladešu.

 

 

.: ostala Ljubljana

ZRC SAZU / 16.00 / Raba vejice v povezavi z besednim redom v slovenščini

Vabimo vas na javno predavanje, ki ga bosta na modulu Leksikologija, leksikografija, slovničarstvo imela dr. Peter Holozan in red. prof. dr. Andreja Žele:

Raba vejice v povezavi z besednim redom v slovenščini.

Predavatelja bosta v predavanju z naslovom Raba vejice v povezavi z besednim redom v slovenščini predstavila eno izmed področij svojega dela. Predavanje osvetljuje znano vprašanje slovenskega besednega reda, ki vključuje členitev po aktualnosti, in predstavlja vzajemni odnos med besednim redom z aktualnočlenitvenim vidikom in uporabo vejice pri zapisanem poročilu.

 

Šentjakobsko gledališče / 19.30 / Dušan Jovanović: ŽIVLJENJE PODEŽELSKIH PLEJBOJEV ALI TUJE HOČEMO - SVOJEGA NE DAMO (komedija)

V zgodnjem dramskem opusu Dušana Jovanovića komedija Življenje podeželskih plejbojev ali Tuje hočemo – svojega ne damo na prvi pogled nekoliko izstopa, saj dokaj zvesto ohranja formo komedije; poleg tega pa se celo naslanja na predlogo, na delo z naslovom Trije rogonosci neznanega avtorja, ki spada v tradicijo commedie dell’arte. Plejboji so bili napisani leta 1972 na krilih pomladi ’68, a tudi pod vplivom razmer v tedanji Jugoslaviji, na katere se je odzvala tedaj najmlajša generacija ustvarjalcev. V njihovih delih se je pojavil nov fenomen: ludizem. Predvsem kot svojevrsten odgovor na »težke« teme prve povojne generacije.

 

Gledališče Koper / 20.00 / Goran Vojnović: Jugoslavija, moja dežela

Drama o bolečem soočanju s preteklostjo

V Vojnovićevem romanu Jugoslavija, moja dežela (2012), ki z naslovom parafrazira nekdanji slovenski turistični slogan, a nas s spomini glavnega junaka romana nenehno vrača v čas nekdanje skupne države, spremljamo potovanje Vladana Borojevića po Balkanu in njegovo iskanje očeta Nedeljka, Srba, oficirja nekdanje Jugoslovanske ljudske armade, danes vojnega zločinca na begu pred oblastmi, ki je malega Vladana in njegovo mamo, Ljubljančanko Dušo, nenapovedano zapustil v začetku devetdesetih in od takrat v otroških očeh obveljal za mrtvega.

 

LUD Literatura / 19.00 / Umetna inteligenca in jezikovni viri

Na četrtem dogodku v ciklu Umetna inteligenca v kulturi se bomo pogovarjali o razvoju in uporabi jezikovnih virov in tehnologij za slovenščino. Spregovorili bomo o jezikovnih korpusih, avtomatsko generiranih slovarjih, pa tudi naprednejših orodjih, kot so program za avtomatsko postavljanje vejic Vejice, aplikacija za oceno težavnosti pisne slovenščine ter orodje za sledenje jezikovnih trendov.

S Špelo Arhar Holdt, doktorico slovenistike in raziskovalko na Centru za jezikovne vire in tehnologije se bo pogovarjal Martin Justin.

 

 

.: MB 

KC Pekarna / 10. – 16. 6. / +++ 30. obletnica KC Pekarna +++

𝐇𝐚𝐬𝐭𝐚 𝐋𝐚𝐕𝐢𝐜𝐭𝐨𝐫𝐢𝐚𝐒𝐢𝐞𝐦𝐩𝐫𝐞!/ 𝐃𝐨𝐳𝐦𝐚𝐠𝐞𝐳𝐚𝐯𝐬𝐞𝐥𝐞𝐣!

𝟑𝟎. 𝐨𝐛𝐥𝐞𝐭𝐧𝐢𝐜𝐚𝐊𝐮𝐥𝐭𝐮𝐫𝐧𝐞𝐠𝐚𝐜𝐞𝐧𝐭𝐫𝐚𝐏𝐞𝐤𝐚𝐫𝐧𝐚

16. junija 1994 so se štirje zbasali v staro katrco in se odpeljali v vojašnico ob Magdalenskem parku, peti jih je pred vojašnico že čakal. Ko so se tekom dneva pridružili še ostali so se vsi skupaj zaklenili v prvo stavbo in čakali kaj se bo zgodilo. Občinarji se niso kaj prida vznemirjali, skupnost se je širila, mariborska alternativa pa je tako dobila streho nad glavo. Postopoma so napolnili prostore v celotnem kompleksu, ki pred njihovim prihodom niso bili zasedeni. Zasedli so jih kot dober gospodar, da ne bi še naprej propadali ali pa se izgubili v privatizacijskem pustošenju tistega časa. V prvem letu se je zvrstilo okoli 250 prireditev, koliko se jih je v vseh tridesetih, ne moremo prešteti.

Danes: 

9.30 / Radio Maribor

Oglašanje v živo iz Pekarne ob 30. obletnici

11.00 / pista

Novinarska konferenca

12.00 - 14.00 / Upravna zgradba, IndiJanez

Informativni termin CENTER ŠTEKER

15.00 - 19.00 / Bukvarna Ciproš

Odprta vrata in Striparna Oblaček

17.00 / Pekarna Magdalenske mreže

Pogovor: KC Pekarna, še vedno preizkusni kamen kulturne javnosti?

17.00 - 21.00 / Hladilnica, delavnica Scrappy drums

Odprta vrata delavnice jezičnih bobnov

17.00 - 21.00 / Lubadar, atelje Boruta Popenka - Pinga

Odprta vrata ateljeja

18.00 - / MC Pekarna

Razstava fotografij: Usmerimo pozornost na Gazo

19.00 – 22.00 / Lubadar, APD Kozjaka

Dan odprtih vrat plezalne stene

*vse đabe 

 

 

+++ 59. festival Borštnikovo srečanje [3. – 16. 6.] +++

Borštnikovo srečanje je osrednji slovenski gledališki festival z obsežnim in razvejanim programom ter mednarodno razsežnostjo

Borštnikovo srečanje je v svoji šest desetletij trajajoči zgodovini postalo ena najpomembDnejših slovenskih gledaliških manifestacij, je praznovanje slovenske gledališke ustvarjalnosti, vse bolj tudi prostor mednarodnega povezovanja in promotor slovenskega gledališča v tujini.

Danes:

 

SNG Maribor, mali oder / 16.00 / Dokumentarizem v gledališču, Umetnost kot skupščina. Sfere radikalne imaginacije in pragmatičnih utopij. 

V kontekstu aktivizma je skupščina prostor zbiranja, vzpostavljanja skupnosti in preizkušanja različnih postopkov demokracije. V zadnjih letih pa smo bili priča tudi številnim umetniškim poskusom, da bi obliko skupščin uporabili za izumljanje novih javnih prostorov. Z uporabo edinstvenih možnosti umetnosti za ustvarjanje začasnih skupnosti ta dela ne le zrcalijo družbo, temveč tudi preizkušajo družbene in politične postopke, s katerimi je mogoče družbe misliti, igrati, uprizarjati, perfromirati, testirati ali celo izumljati. Načini, kako se umetnost uporablja za zbiranja, ki dajejo prostor radikalni imaginaciji in pragmatičnim utopijam, so raznovrstni in redko protislovni tako v svojih estetskih kot političnih stališčih. Združuje pa jih cilj, da bi razširili polje gledališča, razširili njegova sredstva in možnosti, našli načine, kako se ukvarjati z družbenimi in političnimi vprašanji našega časa, s tem pa dali navdih aktivizmu in političnemu razmišljanju tudi zunaj umetniške sfere.

Predavanju sledi pogovor, ki ga moderira Kristina Božič.

 

SNG Maribor, Tribuna na odru Dvorane Ondine Otta Klasinc / 18.00 / Angeli v Ameriki 

Angeli v Ameriki preizprašajo celo vrsto paradoksov – življenje, obdano s smrtjo, upanje, ki ga najeda obup, bes v srčiki nežnosti. Kushner zajame pozno 20. stoletje, zimo, ki združuje leti 85 in 86, čas pošasti, ko stari svet razpada in se drobi. Drama spaja žive in mrtve, raj in pekel, levico in desnico, komunizem in kapitalizem, angele in ljudi, disko in pogreb. V njej sledimo – nekje v New Yorku – prestrašenim otrokom nekega okrutnega obdobja, ki so v valu epidemije aidsa omejeni na nekaj prijateljskih vezi in nekaj naključij, a vsak od njih še želi nekaj, nekaj ljubezni. Razgaljeni in ranljivi, kljub prepovedim in tveganju še naprej hrepenijo in hlepijo – po življenju.

*15/18€

 

Lutkovno gledališče Maribor / 20.00 / Jule Flierl, Irena Z. Tomažin: U.F.O. Hommage Katalin Ladik - Borštnikovo srečanje, Maribor

Madžarsko-srbska pesnica in performerka Katalin Ladik velja za Yoko Ono Balkana in za pionirko hrupa in umetnosti performansa Jugovzhodne Evrope: s SoundBodyPoetry njenega radikalnega body art performansa UFO Party iz leta 1969 je pretresla takratno umetniško sceno in že v sedemdesetih letih uveljavila metode eksperimentalnega dela z glasom in fizičnega performansa.

Nemška plesalka zvoka Jule Flierl in slovenska koreo-vokalistka Irena Z. Tomažin v svojem prvem sodelovanju praznujeta njuno skupno zanimanje za Ladikin umetniški položaj: poklon, ki briše meje med poezijo, igro in eksperimentalnim glasovnim delom, hkrati pa nadaljujeta lastno umetniško raziskovanje fizične izkušnje jezika in artikulacije različnih slojev glasu.

*8/10€

 

 

 

_3_

bioskopi

 

.: Kinodvor

Dvorana / 16.20 / Štirje mali odrasli Neljä pientä aikuista

Selma Vilhunen / Finska / 2023 / 122 min / finščina

Ljubi in pusti ljubiti! Finska komična drama pripoveduje o paru srednjih let, ki se odloči vstopiti v zapleteni svet poliamorije. Nenavadna »zgodba o odraščanju« je na zadnjem Liffu prejela nagrado žirije Art kino mreže Slovenije.

 

Dvorana / 19.00 / Življenje kurtizane Oharu Saikaku ichidai onna

Kenji Mizoguchi / Japonska / 1952 / 137 min / japonščina

Film, posnet po romanu iz 17. stoletja, pripoveduje o dvorni dami, ki jo kratka, prepovedana afera z mladim samurajem pahne v propad. Med vsemi deli, ki jih je posnel, je bilo Življenje kurtizane Oharu Mizoguchiju najljubše. Nagrada na beneškem festivalu leta 1952 je režiserju prinesla mednarodni sloves.

*Samo z angleškimi podnapisi

 

Avtorji del

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj