Ob uri

Oddaja
24. 9. 2018 - 16.30

Metelkova mesto:

 

Channel Zero ob 21:00: Dub Lab: Blend Mishkin (Gr)

 

Glasba izven:

 

Činčin ob 20:00: Jazz Ponedeljek: Krečič, Moder, Koren & Marktl

- - - - -

Lenart Krečič (saks)
Jani Moder (kitara)
Miha Koren (bas)
Klemens Marktl (bobni)

Vstopnine ni

 

Galerija ŠKUC ob 21:00: Ropotarnica XVII: Samo Šalamon

 

Teater, razstave, predavanja...:

 

SONICA 2018:
Ribnik pri Čolnarni Tivoli ob 18:00: Marco Barotti: SWANS, otvoritev instalacije
Instalacija SWANS je sestavljena iz osmih satelitskih krožnikov, tipičnih odpadkov današnjega časa, ki predstavljajo televizijo in množične medije. Labodi mirno lebdijo v vodi, oživljajo jih zvok, veter ter voda in se popolnoma stapljajo z naravo, ki jih obkroža. Postavitev povzroča nenavaden spoj odpora in mirne ter domačne intimnosti v naravi, ki hkrati nagovarja k premisleku o tehnoloških odpadkih in njihovem vplivu na naravo.
Marco Barotti je medijski umetnik, ki deluje v Berlinu. Po študiju glasbe na Akademiji za jazz v Sieni je začel eksperimentirati s spajanjem zvoka in vizualnih umetnosti, pri čemer se osredotoča na intervencije v urbanem in naravnem okolju. Njegove instalacije so kinetične skulpture, ki jih poganja in napaja zvok. V svojem delu Barotti uporablja zvočno arhitekturo potrošniških izdelkov in jo preoblikuje v posttehnološki imaginarij. Njegovo umetniško prakso bi lahko opisali kot poetično in vizualno ozvočenje našega vsakodnevnega okolja, občinstvu pa omogoči, da zvok ne le vidi, temveč tudi občuti.

Cankarjev dom, kosovelova dvorana ob 20:00: Otvoritev festivala: Yair Elazar Glotman & Mats Erlandsson, Tristan Perich

Na otvoritvenem večeru festivala SONICA predstavljamo izraelskega kontrabasista Yairja Elazarja Glotmana v subtilnem glasbenem prepletu s švedskim glasbenim raziskovalcem Matsom Erlandssonom. Za uvod v večer pa bo premierno predstavljena kompozicija ameriškega umetnika in skladatelja Tristana Pericha z naslovom Tone Patterns.
➤ Yair Elazar Glotman & Mats Erlandsson: Negative Chambers
z izvajalci: Žiga Murko (pozavna), Katarina Kozjek (violončelo), Anastazija Krenn (viola)
Yair Elazar Glotman je en od najbolj spregledanih ustvarjalcev sodobne glasbe. Njegov umetniški diapazon sega od filmske glasbe, za katero je sodeloval med drugim z Jóhannom Jóhannssonom; do klubskih žanrov, kjer se predstavlja pod imenom Ketev; do eksperimentalnega zvočnega dizajna z izjemnim projektom Blessed Initiative. Pred leti se je že predstavil Ljubljani s premišljeno performativno instalacijo Raztelešenje kontrabasa v MoTA Pointu.
https://soundcloud.com/yair-elazar-glotman
Mats Erlandsson je švedski eksperimentalni glasbenik in zvočni mojster v legendarnem stockholmskem studiu EMS. Leta 2016 je pri priznani danski založbi posh isolation izdal dve izdaji, v katerih mojstrsko prepleta zvočne pritiske, melodije in šume, ki se v kompozicijah med seboj organsko borijo za prostor in prisotnost.
https://soundcloud.com/mats-erlandsson
Koncert, zasnovan okrog njunega lani izdanega skupnega albuma Negative Chambers pri založbi Miasmah, bo predstavljen po enotedenskem sodelovanju s tremi domačimi glasbeniki mlajše generacije. Ob Erlandssonu in Glotmanu na magnetofonskih trakovih in elektroniki, bodo nastopili še Anastazija Krenn na violi, Katarina Kozjek na violončelu in Žiga Murko na pozavni.
➤ Tristan Perich: Tone Patterns - premiera!
Tristan Perich je skladatelj in vizualni umetnik, ki se navdihuje v preprosti estetiki matematike, fizike in programiranja. Njegov 1-bit Music je bil prvi album na svetu, izdan kot mikročip, ki je sprogramiran tako, da v živo sintetizira kompozicijo. Perichevo delo, v katerem združuje 1-bitno elektroniko s tradicionalnimi formami, je bilo predstavljeno po vsem svetu, med drugim na festivalih Sonár v Barceloni in Ars Electronica v Linzu.
https://soundcloud.com/tristanperich
Vstopnica za dogodek: na dan koncerta 10€

 

 

Art Hotel Ljubljana, Soteska 8 ob 19:30: MATRICA FASCIJE, gibalni performans

 

SNG Drama: Veliki oder ob 19:30: Tatovi

Usodno je, če se ne premikaš. Kar seveda
je res, da če se premikaš, se nekaj zgodi.
Vstaneš in odideš. To se zgodi.

Tatovi (2010) so eden od vrhuncev sodobne nemške dramatike. Krstni uprizoritvi v berlinskem Deutsches Theatru so sledile mnoge širom po svetu, naša pa bo prva predstavitev slovite avtorice na slovenskih odrih. Dea Loher v Tatovih z izostrenim dramaturškim občutkom prepleta fragmentarne zgodbe dvanajstih dramskih oseb, ki si v posameznih prizorih v različnih kombinacijah in odnosih tudi prekrižajo pot. Mikrokozmos vsake od njih postane del kompleksne mreže medsebojnih odnosov, ki ustvarjajo svojevrstno tragikomično panoramo ljudi našega časa.
Igra prikazuje številne drobne dogodke, mimobežne situacije in zaplete dolgoletnih parov: Finn se neko jutro zbudi in se zave, da noče več vstati, njegova sestra Linda je videla volka, a ne ve, s kom bi spregovorila o tem, njun oče Erwin mora na operacijo sive mrene, a bi se raje pogovarjal o vremenu ali zvezdah. Moniki Tomason ponudijo v službi napredovanje, a pod pogojem, da bo odslej delala v tujini. Gospod in Gospa Schmidt imata občutek, da ju obiskuje neka žival, ki pušča sledove, a je nikoli ne vidita. Mira je noseča, noče imeti tega otroka, a želi ostati skupaj z otrokovim očetom Josefom. Josef si želi otroka in se odloči, da bo rešil Mirino težavo. Irin mož je izginil iz hotelske sobe in policist Tomas dela zapisnik o tem. Gabi je komajda ušla Rainerjevemu napadu in sprašuje policista, ali lahko prijavi napad šele pozneje, če bi jo spet napadel.
Tatovi izpričajo zgodbe krhkih usod, nerazložljivih dejanj in kompleksne mešanice čustev na mejah razuma ter odprejo premislek o vsakdanu sodobnega posameznika.

 

Španski borci ob 20:00: Josef Nadj in EnKnapGroup: Mračna zveza

Plesna predstava

Leta 2017 je Iztok Kovač, umetniški direktor sodobno-plesne skupine EN-KNAP Group, povabil Josefa Nadja, da ponovno oživi svoje debitantsko koreografsko stvaritev, Pekinško raco (1987). Kasneje, ko je Nadj spoznal skupino šestih plesalcev, je v njegovi domišljiji začela brsteti ideja, da bi iz prvotne predstave izločil zgolj nekatere motive, s katerimi bi nato lahko na mnogotere načine prikazal tematiko tragične zveze.
Ravno vračanje k svojim koreninam pa za Josefa Nadja, ki ga mediji opisujejo tudi kot odrskega maga, pomeni rojstvo nekega novega ustvarjalnega cikla, saj prvič v svoji karieri stopa v zaodrje, stran od odrskih žarometov in svoje delo predaja v roke mladim interpretom.
Temelj predstave Mračna zveza je tragična zgodba mladoporočencev, ki jima je usoda namenila zgolj nekaj bežnih trenutkov sreče, preden je med njiju stopila minljivost življenja. Nadj in plesalci želijo v gledalcih vzbuditi mračno čustvo, ki spremlja to nesrečno zvezo. Dogodek, ki mu je bil Josef Nadj priča v mladosti, se v njegovi koreografiji pojavi kot projekcija in služi kot metafora prehitrega minevanja časa ter nas popelje v občutje onstranstva. Umetnik in koreograf v tem vidi priložnost, da se nova generacija polasti zgodbe, ki je v njegovem rodnem kraju postala že legendarna. Zanimivo je, da je novo delo glede na izvorno predstavo časovno zgoščeno, medtem ko je sama tematika veliko širša – kot da bi želeli trenutek ovekovečiti za vselej.

Vstopnina: 12 eur 8 eur dijaki, študenti upokojenci brezposelni in osebe s hendikepom vstop prost

 

- - -

 

Slovenski gledališki inštitut ob 17:00: Hoja za gledališčem. Od jezuitov do Cankarja

Obnovljeno javno vodstvo po stalni razstavi HOJA za GLEDalIŠČEM. Od jezuitov do Cankarja, javno vodstvo v okviru Dnevov evropske kulturne dediščine 2018.

Stalno razstavo, ki osvetljuje pot, ki jo je slovensko gledališče prehodilo od 17. do 20. stoletja, smo v letu evropske kulturne dediščine dodali nove dimenzije in perspektive, s katerimi jo skušamo jasneje postaviti na zemljevid evropske gledališke zgodovine. Velika storia sega od gledališča reformatorjev in protireformatorjev in se sklene z nastopom slovenskega dramatika evropskega formata Ivana Cankarja na prelomu 19. in 20. stoletja. Ob tem nazorno prikaže, da so vsi ključni prelomni dogodki in procesi na tej poti v znamenju bodisi paralelnih evropskih procesov ali pa evropskih korenin oziroma  vplivov; a hkrati vendarle tudi v znamenju emancipacije slovenskega gledališča od prevelike zavezanosti slednjim ‒ zlasti na ravni jezika in nacionalne samobitnosti. Vodil bo soavtor razstave, muzejski svetnik dr. Štefan Vevar.

Vstop prost!

 

Center in Galerija P74 ob 18:00: Javno vodstvo po razstavi Sanje Iveković

Javno vodstvo po razstavi Sanja Iveković COOPERATIONS / SODELOVANJA

Vljudno vabljeni na brezplačno javno vodstvo po razstavi Sanja Iveković COOPERATIONS / SODELOVANJA v Galerijo P74, ki bo v ponedeljek, 24.9.2018 ob 18.00 uri.

Po razstavi bo vodila Nina Skumavc.

Brez vstopnine

 

- - -

 

Knjigarna in papirnica Konzorcij ob 18:00: Nazaj h koreninam FF: Izbrani spisi Milana Grošlja

Teden Filozofske fakultete v knjigarni Konzorcij.

Od kod prihaja danes tako vsakdanja beseda norma? Kakšne razlike se kažejo med naslavljanjem moških in žensk v indoevropskih jezikih? S tem in še s številnimi vprašanji, ki segajo na področje jezikoslovja (etimologije, sociolingvistike), književnosti in tudi prevodne kritike, se je ukvarjal akademik Milan Grošelj (1902–1979), klasični filolog in jezikoslovec. Prerez njegovega znanstvenega dela prinaša monografija Izbrani spisi, tretja v fakultetni zbirki Historia facultatis, ki jo bo za uvod predstavil sourednik zbirke dr. Tone Smolej. O avtorju in njegovem delu bodo spregovorili štirje klasični filologi: akad. dr. Kajetan Gantar, dr. Marko Marinčič, dr. David Movrin in dr. Nada Grošelj, urednica monografije.

 

Bežeče sličice!!!

 

Kinoteka: muzejski ponedeljek

 

Kinodvor:

18:00 Na obali Chesil (On Chesil Beach), Dominic Cooke / Velika Britanija / 2017 / 110'

Drama o dveh mladih ljudeh različnih družinskih porekel, ki ju usodno zaznamujejo spone časa, v katerem živita. Sloviti britanski pisatelj Ian McEwan je scenarij priredil po svoji istoimenski knjižni uspešnici.

20:30 Vsi vejo (Todos lo saben), Asghar Farhadi / Francija, Italija, Španija / 2018 / 132'

Oskarjevec Asghar Farhadi (Ločitev, Trgovski potnik) svojo značilno mešanico psihološkega trilerja in družinske drame s Penélope Cruz in Javierjem Bardemom v glavnih vlogah tokrat umesti v idilo španskega podeželja. Otvoritveni film letošnjega Cannesa.

Mala dvorana:

17:30 Codelli, Miha Čelar / Slovenija / 2017 / 85'

Codelli je igrano-dokumentarni film o malo znani afriški avanturi znamenitega slovenskega izumitelja, barona Antona Codellija, znanega tudi po tem, da je leta 1898 v Ljubljano pripeljal prvi avtomobil.

19:30 Bergman: eno leto, eno življenje (Bergman - ett år, ett liv), Jane Magnusson / Švedska / 2018 / 117'

Režiserka Jane Magnusson (Trespassing Bergman) vzame pod drobnogled leto 1957, eno najbolj plodnih v življenju in ustvarjanju Ingmarja Bergmana, ter skozi arhivske posnetke in številne intervjuje z režiserjevimi sodelavci in sopotniki razgali resničnega moža za mitsko podobo filmskega velikana.

 

 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.