18. 6. 2012 – 16.30

Ponedeljkove fatamorgane

Metelkova:

Jalla Jalla ob 21:00: Radio Defonija: rola Oskar Model

Channel Zero ob 22:00: DubLab - Fevelina (Rotterdam) & Dub Peteph Dub Peteph (Circus Homo Novus, Berlin). Dubbing is a must! Vstopnina: 2 eur

Gala hala ob 20:00: koncert

MAD CADDIES Vstopnina: Early Bird cena: 13 € v Gala hali (količina vstopnic je omejena) Posebna ponudba: Mad Caddies + Punk Rock Holiday 1.2: 72 € (količina paketov je omejena) Mad Caddies + PW/SNFU + Punk Rock Holiday 1.2: 86 € (količina paketov je omejena)

Menza pri koritu ob 21:15: Mladerimemestomodrine

5. Festival mlade neuveljavljene poezije in drugih umetnosti

Cirkus pri koritu: Uvodni cirkuški performans z žonglerji in bruhalci ognja.

Fotografska projekcija: Slovesni začetek festivala s fotografsko projekcijo portretov pesnikov, pesnic ter fragmentov njihovih pesmi na stolpu LUP pred Menzo pri koritu.

Berejo: 5 mladih pesnikov in pesnic.

In memoriam Ivanu Minattiju: bere Tomaž Pirnat

Gost: Tomaž Šalamun

Berejo: Katja Gorečan, Matthias Göritz (Nemčija), Lidija Dimkovska, Stanka Hrastelj

Glasba: Jošt Drašler, Vid Drašler in Marko Karlovčec (Slovenija).

Brata Jošt (kontrabas, basovska kitara) in Vid Drašler (bobni, zvočila) sta bila začetnika podtalnega glasbenega dogajanja v Bistrici ob Sotli (tudi kot člana zasedb Zmajev Rep in Malik), danes pa igrata v različnih rockovskih, jazzovskih in impro skupinah. Med drugim sta člana Balžalorsky Drašler tria in redna sodelavca improvizacijskih zasedb Tomaža Groma in Zlatka Kavčiča. Marko Karlovčec (saksofon, no-input mešalna miza, kitara) raziskuje zapuščino free-jazza, noisa, sodobne improvizacije, post-black-doom-drone-metala in zgodovinskih avantgard. V zadnjem času nastopa predvsem kot solist in v ad-hoc improvizacijskih zasedbah, med drugim v duetu s tolkalcem Seijirom Murayamo. Lani je pri svoji DIY založbi Botanic Records izdal plošče Brezna/Abysses (solo saksofon), Sestrenje/Sistering (no-input electronics) in Likely to Become (noise).

Povezavi: botanic-records.blogspot.com, myspace.com/markosinai

Brez vstopnine.

Channel Zero ob 22:00: klubski večer

DubLab -Ohoroho. Dubbing is a must!!! Vstopnina: 2 eur

Teater, razstave, predavanja...:

Cankarjev dom, Štihova dvorana ob 20:00: William Shakespeare: JULIJ CEZAR

Produkcija VI. semestra dramske igre, gledališke režije in dramaturgije

Po prevodu Oton Župančiča in Milana Jesiha

Režija: Mateja Kokol

KRUHA IN IGER!

Se res iz zgodovine nismo naučili ničesar?

Manipuliranje. Izkoriščanje. Spektakel. Zarota. Prijateljstvo.

Kje smo danes? Kaj se dogaja? Kje je moč posameznika? Kakšna je ta moč? Moč skupnosti? Moč ženske? Moč moškega? Moč subjekta? Moč objekta? Kaj so vzroki, da se pustimo manipulirati? Zakaj smo pripravljeni iti prek trupel? Kaj je tisto, kar nas prepriča? Kakšen je danes ideal države, politike, prijateljstva? Kje se skriva prava ljubezen? Prijateljstvo ali Ideja? V kaj verjeti? V kaj moramo verjeti? Kje sem jaz? In kje so skupne točke navadnih ljudi in ljudi z močjo, ki jim jo daje predvsem vodenje države? In kako s pomočjo gledališča skupaj odkriti morebitne odgovore, ki jih danes družba išče na razne neuspešne načine?

Julij Cezar. Drama zgodovine. Drama politike, družbe. Drama, v kateri se zrcalijo aktualni problemi in razmere tako slovenskega kot evropskega družbenopolitičnega prizorišča. Drama, iz katere se še vedno nismo ničesar naučili.

Kažejo se zanimiva razmerja med dvema glavnima svetovoma. Med revnimi in bogatimi. Med meščani in politiki. Med gledalcem in igralcem. Ne zanima me zgodovina. Zanima me Rim – država. Država s svojimi meščani, s svojimi gledalci, ki kot Vladimirji in Estragoni čakajo na Godota, ki nam ga obljubljajo politiki. Zanima me metafora navideznega zadovoljstva, ki pa ga ne potrjujejo zunanje okoliščine. Meščani smo srečni, imamo kruha in iger, ne vidimo pa, kakšna je sestava kruha. Vidimo le lepo, zlato zapečeno skorjo, ki mamljivo diši. Ne vemo pa, da se znotraj kruha skriva rak, ki nas počasi, sprva neopazno, nato pa zelo boleče razje in pusti le našo lupino, na kateri so že nataknjene vodljive vrvice ljudi, ki imajo moč in dovolj denarja, da so željni le oblasti.

Če dramo posodabljam, seveda ne morem mimo žensk in njihove vloge v politiki, ki žal, pa čeprav sem ženska, lahko deluje še bolj pokvarjeno, ker znajo ženske v zlobne namene uporabiti svojo največjo moč – šesti čut. In opozarjam, tukaj me ne zanima ženska – feministka, ki se bori za pravice žensk (takšne so žal danes redke), zanima me ženska, ki se bori zase, za svoj ego, za svojo moč, za kariero, ob tem pa spretno manipulira z moškimi. Zanimata me torej gospa Kaska in Kasija (prej Kasij), ki imata težko nalogo prepričati Bruta v Cezarjev atentat.

Pa sem prišla do Bruta. Človek, ki se znajde v težki dilemi. Žrtvovati prijatelja za blaginjo države? Človeka, ki je prvi pripravljen nekaj žrtvovati za dobro drugih? Ni danes tako, da bi vsi radi imeli vse? Brez žrtev, izgub … In kaj je nagrada za njegovo žrtvovanje? Žal je ujet v takšne okoliščine, v katerih te, če nisi mačka, krdelo prej ali slej uniči.

Ob koncu se mi odpira še naslednje: Ali bomo res le lutke, posedene na svoje sedeže, ki samo nemočno kot gledalci v gledališču doživljamo spektakel politike? Lutke brez lastne volje, glave in mišljenja?

Mateja Kokol

gledališka režija III

Ljubljanski grad, dvorišče ob 21:00: SiTi Teater pod zvezdami: Fotr

Humorna izpoved sveže pečenega očeta z Ladom Bizovičarjem!

Kongresni trg ob 21:00: Edward Clug: Radio & Juliet: Nikogaršnja zgodba - plesni projekt

Plesna predstava

Cankarjev dom, Gallusova dvorana ob 20:00: Slavnostna podelitve diplom diplomantom Filozofske fakultete

Kino kino kino!!!

Kinoteka:

19:00 Večer SFA: Filmi o čebelarstvu z gostom Ljubom Struno

Čebelarstvo, Slavko Hren, Slovenija, 1984, 16mm, barvni, 12'

Poslikane panjske končnice, Boris Višnovec, Slovenija, 1989, 35mm, barvni, 25'

Najlepši cvet, Saša Dobrila, Slovenija, 1957, 35 mm, barvni, 7'

TV Obzornik, TV Slovenija, 1964, video, čb, 35'

Jaz, čebela, Hana in Bojan Kastelic, Slovenija, 1986, beta, barvni, 18'

21:45 Festival migrantskega filma: Vsi drugi se imenujejo Ali (Angst essen Seele auf), R.W. Fassbinder, ZRN, 1973, 35mm, 1.37, barvni, 93', svp

Siva metropola, začetek sedemdesetih, "zlata leta" ekonomskih migracij v Zvezno republiko Nemčijo. Emmi (Brigitte Mira), šestdesetletna vdova in poklicna snažilka, nekega deževnega večera po naključju zaide v "gastarbajterski" lokal in se zaplete v strastno romanco z Maročanom Alijem (El Hedi Ben Salem). Aliju je v resnici sicer ime drugače, vendar v Nemčiji vse druge delavce iz njegove dežele imenujejo Ali. Ljubezenska idila kmalu naleti na brutalno in, zdi se, nepremostljivo nasprotovanje okolice. Emmi prestaja mučno šikaniranje sodelavk, sosed in ostalih someščanov; ogorčeni so zlasti (sicer že odrasli in odseljeni) otroci zaljubljene vdove. Bolj kot dejstvo, da je Ali mnogo mlajši od Emmi, jih moti njegovo poreklo in socialni položaj gastarbajterja. S filmom Vsi drugi se imenujejo Ali se Fassbinder na najbolj nazoren način pokloni svojemu velikemu vzorniku Douglasu Sirku, saj gre za skoraj dobesedno priredbo Sirkove klasike Vse, kar dovoli nebo. Fassbinderjev presežek nato tiči v križanju tradicionalnih konvencij hollywoodske melodrame z modernistično estetiko in umeščenostjo na skrajni družbeni rob, kjer solidarnost med ponižanimi in deklasiranimi ni samoumeven romantičen mit, pač pa težko izborjena vrednota in praksa. Morda najbolj znamenit in priljubljen Fassbinderjev film vseh časov. Vstop prost.

Kinodvor:

16:45 Ločitev (Jodaeiye Nader az Simin), Asghar Farhadi, Iran,  2011, 35 mm, 123'

Letošnji oskarjev nagrajenec za najboljši tujejezični film je kompleksna drama, ki se ob postavljanju pomembnih moralnih vprašanj odreka vsakršni sodbi, ter whodunit detektivka, v kateri boste težje kot krivca našli nedolžne. Ločitev so kritiki v hipu in skoraj soglasno označili za mojstrovino in jo uvrstili na številne lestvice najboljših filmov leta 2011.

19:00 Festival migrantskega filma 2012:

Svobodni svet (It's a Free World…), Ken Loach, Velika Britanija, 2007, 96'

Vstop prost!

Film Svobodni svet je film z napako, a zato nič manj sijajen in izredno aktualen izdelek režiserja Ken Loacha. Njegova "napaka" se skriva v dejstvu, da je tema, ki jo obravnava – izkoriščanje nedokumentiranih delavcev migrantov iz vzhodnoevropskih držav s strani zaslužkarjev na Zahodu – preveč obsežna, da bi z njo lahko opravil v vsega 90 minutah trajanja filma.

21:00 Cezar mora umreti (Cesare deve morire), Paolo in Vittorio Taviani , Italija, 2012, 35 mm, 76'

V univerzalnem jeziku Shakespearovega besedila, v katerem se prepletajo teme prijateljstva, izdajstva, oblasti in nasilja, se zaporniki soočijo z lastno preteklostjo, stiskami in upi. Za film Cezar mora umreti sta brata Taviani prejela zlatega medveda na zadnjem berlinskem festivalu.

Mala dvorana:

18:45 Glorija kurb (Whores' Glory), Michael Glawogger, Avstrija/ Nemčija, 2011, 35 mm, 119'

(projekcija z DigiBete)

Filmski triptih o prostituciji – tri dežele, tri kulture, tri religije – je trezen in brutalno iskren, a hkrati eleganten in vizualno bogat dokumentarec, ki brez moraliziranja prikazuje svet, v katerem je najbolj intimno človeško dejanje postalo predmet trgovanja. V Benetkah nagrajeni sklepni del trilogije o življenju v času globalizacije priznanega avstrijskega avtorja Michaela Glawoggerja (Velemesta, Smrt delavca).

21:15 Glorija kurb (Whores' Glory), Michael Glawogger, Avstrija/ Nemčija, 2011, 35 mm, 119'

(projekcija z DigiBete)

Komuna:

18:15 Eksotični hotel Marigold (The Best Exotic Marigold Hotel), komična drama, Velika Britanija, 2011, 124'

20:45 Prijatelja (Intouchables), komedija, Francija, 2011, 112'

 

 

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.