Predvečer kulture
1. GLASBA
Hupa Brajdič // 20.00 // Taktišče #10
Trije tandemi. Mednarodni gosti.
1. set:
Samo Kutin - hurdy gurdy
Marko Jenič - violina
2. set:
Nikola Vuković - trobenta
Jure Boršič - saksofon
3. set:
Marko Arich - kitara, efekti
Vid Drašler - bobni, tolkala
Obljubim da po tem jure ne špila vsaj mesec in pol.
Prostovoljni prispevek še vedno stane manj kot dva bureka.
Zorica // 19.00 // OPUŠTENO vol.2
Kaj bomo na ta lep dan počeli? Mal tejsting, mal ovo ono. Ja opušteni bomo ne, poleg tega pa pričakujte:
- Degustacijo rakije
- Predstavitev branda
- Čist nove hude rakija koktejle
- Cocktail workshop: Šljiva Sour
- DJ Program : DJ Kovi
- Sladko od dunje
- Mal hranike oz. domač sirov burek pa krompirušo
- Pukni Zoro merch shop
V kolektivu Pukni Zoro si želimo sooblikovati družbo, kjer se ceni in slavi tradicija destilacije naravnih sadnih žganj - rakij. Naša blagovna znamka predstavlja pričevanje o bogati dediščini ročne destilacije, kjer vsaka kapljica pripoveduje svojo zgodbo skrbnega pristopa, izjemno kakovostnega sadja in sprejemanja stoletnih tehnik.
Pukni Zoro je naravna rakija, proizvedena na tradicionalen način, po receptu naših prednikov. Z najkakovostnejših sadežev sadja, nadzorovanim vrenjem in dvojno destilacijo (prepečenjem) v bakrenih kotlih, dobimo najboljši dar in najbolj originalen okus zemlje Srbije. Posebna aroma, okus in vonj rakije se dosežejo zaradi tradicionalnega pristopa druge destilacije, ko se po vrenju nečistoče ločijo od prvenca in se potem dejansko lovi "srce" rakije.
Kosovelova dvorana CD // 19.30 // Mladi mladim: Kvartet Novus & Sara Čano, violončelo
Spored:
Alexander Glazunov (1865–1936):
Kvartet za saksofone v B-duru, op. 109
I. Partie
Milko Lazar (1965):
Koncert za kvartet saksofonov št. 1
Spleen '99
Hommage to Mr. Rifi
Alfred Desenclos (1912–1971):
Kvartet za saksofone
I., II., III. stavek
*
Ludwig van Beethoven (1770–1827):
Sonata za violončelo in klavir v A-duru št. 3, op. 69
Sara Čano (2000):
Laylat fi Duat (Noč v Duatu)
Kvartet Novus je komorna zasedba štirih klasičnih saksofonistov. Sestavljajo jo Maksim Gal (sopranski saksofon), Nejc Zavratnik (altovski saksofon), Vid Verdinek (tenorski saksofon) in Anže Klančar Jurjavčič (baritonski saksofon), vsi redni dijaki četrtega letnika Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana.
Triindvajsetletna Sara Čano se je violončelo začela učiti s svojo mamo, prof. Aleksandro Čano Muharemović. Po končanem Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana se je vpisala na študij na Visoki šoli za glasbo in gledališče v Münchnu pri profesorju Julianu Stecklu, sedaj pa nadaljuje študij pri profesorju Milošu Mlejniku na Akademiji za glasbo v Ljubljani.
.: izven Ljubljane...
TrainStation SubArt, Kranj // 20.00 // Abyssal (UK), Aphotic (IT), Siderean (SLO) - Black Death Destrukcija
Na večer pred dela prostim Prešernovim dnevom bomo pogledali globoko v prepad in nato še globje v kozarec, saj nas bo obiskal angleški megalit black death metal scene Abyssal. Verjetno nas ni malo, ki smo v letu 2015 kliknili na album z grozečo modro naslovnico, ki nas je posrkala, prevetrila in izpljunila, hrepeneče po še več takšnih soničnih izkušnjah. Band je v več kot deset letih delovanja izdal 4 albume in 3 splite. Zadnji split je izšel letos preko Dark Descent Records, in sicer med Abyssal in kanadskimi Ellorsith. Velja omeniti, da je Abyssal kar težko ujeti v živo zunaj Združenega kraljestva, zato ne zamudite te priložnosti.
Aphotic, ki prav tako pretresajo black death metal sceno, prihajajo iz Italije. Band sestoji iz članov bivših Ekpyrosis in odličnih Fuoco Fatuo. Prvenec Abyssgazer je izšel marca letos v sodelovanju založb Nuclear Winter Records in Sentient Ruin Laboratories. Album so v živo predstavili tudi na Killtown Death Festu.
Tokrat nam Killtown Booking v rokovanju z Eolith Productions vse to pripelje v Kranj na Traina. Da bo naslednji praznični dan še toliko bolj turoben. Ni za zamudit!
Špil bodo s kozmičnimi death metal beštijami s prvenca Lost on Void's Horizon in pa novimi soničnimi umazanijami odprli domači Siderean.
Vstopka 15 na vratih.
Kulturni center Litija // 19.00 // Žigan in Kristijan Krajnčan
Večkrat nagrajena in mednarodno uspešna Žigan in Kristijan Krajnčan združujeta vokal, violončelo, tolkala in ples v osupljivo odisejo, ki z neusahljivo energijo jadra med različnimi žanri, generacijami, temperamenti in emocijami. ŽIGAN KRAJNČAN je velika osvežitev na slovenski umetniški sceni zadnjih let. Glasbenik, plesalec, koreograf, režiser in performer, je ustvarjalno razpet po različnih koncih sveta in razvija idejo integralnega ustvarjanja, pri čemer vselej stremi k širjenju, zlitju in potiskanju žanrskih ter stilnih meja. Pred kratkim je izdal svoj prvi glasbeni album Fusion Reactor. KRISTIJAN KRAJNČAN se uveljavlja kot eden najvidnejših evropskih umetnikov svoje generacije. Virtuoz tako na violončelu kot na bobnih, skladatelj ter filmski ustvarjalec je prejemnik številnih nagrad na vseh področjih svojega ustvarjanja. S solo projektom DrummingCellist je izdal štiri albume, sodeloval pa pri kar 52 albumih in koncertiral v več kot 25 državah po vsem svetu ter ustvaril glasbo za več filmskih, gledaliških, interdisciplinarnih ter plesnih projektov.
KMKC Kompleks, Ravne na Koroškem // 20.00 // Mamadou Diabate & Percussion Mania (BFA, COL, SLO)
Mamadou Diabate – balafon, vokal
Yacouba Konate – balafon, vokal
Igor Bezget – kitara
Seidou Dao – djembe
Hamidou Koita – bobni, tolkala
Bayron Cortes – bas kitara
Mamadou Diabaté je hkrati pevec in eden izmed najbolj priznanih izvajalcev na zahodnoafriškem ksilofonu – balafonu. Na istem instrumentu se mu v barvitih poliritmičnih skladbah pridruži nič manj nadarjeni bratranec Yacouba Konaté. Impresivno ritmično konstrukcijo podpirata Seidou Dao na djembah in bobnar Hamidou Koita. Čeprav njihova glasba izvira iz Zahodne Afrike, ji daje dodatne odtenke multinacionalnost zasedbe – basist Byron Cortes, rojen v Kolumbiji in Slovenec Igor Bezget namreč mogočno afriško osnovo bogato oplemenitita z elementi latina, funka in rocka.
2. TEATER
Osmo/za // 19.30 // M S H R: Mrežasti razdelilnik / Mesh Manifold
FriForma koncertno sezono pričenja z gostovanjem ameriškega tandema, ki se posvečata oblikovanju orodij, instrumentov in sistemov za avdiovizualno raziskovanje. M S H R se bosta, v ljubljanskem umetniškem produkcijskem, rezidenčnem in kulturnem prostoru Osmo/za, predstavila s projektom Mrežasti razdelilnik (Mesh Manifold).
Mrežasti razdelilnik je živa zvočno-skulpturalna kompozicija dua MSHR, sestavljena iz množice naprav v kompleksnem in neukrotljivem povratnem sistemu zvoka in svetlobe. Projekt, ki je bil razvit med poletno rezidenco v Santa Cruzu v Kaliforniji, razširja preteklo delo MSHR in predstavlja novo serijo avtonomnih kiparskih "entitet", ki sobivajo na simuliranih in trdnih substratih. Resonančna telesa vsebujejo po meri zgrajena električna vezja s senzorji in ojačevalci, ki oddajajo in se odzivajo na signale, ki valovijo po sistemu. Entitete se pogovarjajo prek teh fizičnih povezav in sodelujejo z nevidno programsko opremo, ki je vpisana po terenu prek različnih programskih jezikov. Kot elementi samega sistema se duo MSHR premika po kiparskem nizu in prilagaja mikroklime valovne oblike, medtem ko modulirata lastne odločitve, kot odgovor na nepredvidljive avdiovizualne rezultate njihove aktivne prisotnosti. Entitete in agenta skupaj tvorijo brbotajoči biom za električni tok, ki goji živahen zbor iz inertnih komponent. Projekt je nastal na podlagi naročila internetne platforme Indexical in The Lab (s podporo Arts Council of Santa Cruz County) in oblikovalske agencije Idea Fab Labs iz Santa Cruza.
Vstopnina: 10€
Velika dvorana Španskih borcev // 18.00 in 21.00 // 12PETDESET MB/S
Plesna instalacija obravnava kompleksne procese sledenja podatkov posameznikov - štirje plesalci fabien prioville dance company se podajo na samostojno raziskavo sodobnih podatkovnih procesov skozi koreografijo in poskušajo odgovoriti na vprašanje, kako se neprestanemu zbiranju naših informacij sploh lahko ognemo, ali celo upremo. Skozi medij sodobnega plesa abstrahirani procesi virtualne izmenjave fizično in estetsko zaživijo.
Koreografija dobi interaktivno formo z vključitvijo mobilne aplikacije, ki je bila razvita v sodelovanju z ekipo MIREVI na Univerzi za uporabne znanosti v Düsseldorfu. Aplikacija občinstvu zagotavlja ozadje o videnem, informacije o predstavi in njenih izvajalcih, del informacij presega mejo intimnosti. Prostor odra postane dostopna akcijska cona, v kateri gibanje plesalcev deluje kot surovi podatki, poslani neposredno na pametne telefone občinstva, informacije pretvorjene v znanje. Koreografska celota temelji na treh fenomenih večplastne tehnologije: zajemu gibanja, QR kodah in NFC oznakah, vsak od teh zahteva svoj pristop, svojevrsten interaktiven proces.
3. KINO
Dvorana Kinodvora // 16.30 // Interesno območje
Štirideseta leta. Komandant Rudolf Höss in njegova žena Hedwiga skušata zgraditi sanjsko življenje za svojo družino v lepo opremljeni hiši z velikim vrtom … tik ob taborišču.
Britanski režiser Jonathan Glazer (Pod kožo) raziskuje najtemnejšo plat človeške narave.
Dvorana Kinodvora // 19.00 // Bartonova akademija
Nova Anglija, 1970. Paul Hunham, zlovoljni in vsesplošno osovraženi profesor antične zgodovine, je med božičnimi počitnicami prisiljen ostati v kampusu, da bi nadzoroval dijake, ki za praznike ne gredo domov.
Alexander Payne dvajset let po Stranpoteh znova združi moči z igralcem Paulom Giamattijem, da bi nam povedal toplo in duhovito zgodbo o iskanju družine, varljivosti prvih vtisov ter tihih, vsakdanjih junaštvih, ki spreminjajo življenja.
Mala dvorana Kinodvora // 20.00 // Adamant
Adamant je edinstven dnevni center: plavajoča zgradba ob obrežju Sene v središču Pariza. Odraslim z duševnimi motnjami ponuja prostor, kjer se lahko svobodno izražajo, družijo in znova najdejo stik s svetom. Tam lahko berejo, klepetajo ob kavi, poležavajo na kavču, kuhajo marmelado, se udeležijo slikarske delavnice ali sodelujejo pri organizaciji filmskega festivala. Dokumentarec nas vabi, da spoznamo paciente in osebje, ki se – kot pravi eden izmed njih – vsako jutro znova odločijo, da bo »danes dober dan«.
Skupaj s francoskim dokumentaristom Nicolasom Philibertom se vkrcamo na nenavadno ladjo, pribežališče za odrasle z duševnimi motnjami, da bi v družbi presenetljivo nadarjenih in iskrivih posameznikov razmišljali o skupnosti, svobodi in pomenu umetnosti v vsakdanjem življenju. Topli in rahločutni film, ki podira meje med ‘nami’ in ‘njimi’.
Dvorana Silvana Furlana Slovenske Kinoteke // 17.00 // Glavna postaja
Osamljena in zagrenjena upokojena učiteljica Dora se skuša izogniti revščini tako, da na glavni železniški postaji v Riu de Janeiru piše pisma za nepismene mimoidoče. A vseh pisem ne odpošlje. Med njenimi strankami je tudi mlada Ana, ki v pismih izraža željo, da bi njen devetletni sin Josué spoznal očeta, saj ga ni še nikoli videl. Toda dečkova mama umre v prometni nesreči in deček postane sirota, ki izgubljeno tava po postaji. Dora se odloči, da bo dečku pomagala poiskati očeta. Zgodba se prelevi v tradicionalno pripoved filma ceste, kjer potovanje postane pomembnejše od cilja. Na poti se povežeta, hkrati pa spoznavata razsežnosti in skrivnosti neznanega sveta ter mnogo najrazličnejših, predvsem dobrih ljudi.
Dodaj komentar
Komentiraj