Prekletstvo

Oddaja
11. 8. 2020 - 16.30

Metelkova mesto:

 

Letni vrh Gale hale ob 20:00: POSEBNA PROJEKCIJA IN KONCERT GLASBE IZ FILMA PREKLETSTVO VALBURGE

*MAKING OF VALBURGA (kratki film)

*HORROR NEVER REMAINS BURIED DEEP ENOUGH (kratki animirani film) *PREKLETSTVO VALBURGE (celovečerni film)

*KONCERT GLASBE IZ FILMA PREKLETSTVO VALBURGE Vstopnina: 8 € z rezervacijo,

Po skoraj letu dni in navkljub korona krizi ter v še vedno trajajoči svetovno uspešni filmski festivalski turneji, kjer si je celo prislužila kakšno nagrado za najboljši film, se krvava komedija, prežeta s črnim humorjem in obilico nasilja – Prekletstvo Valburge oziroma The Curse of Valburga, vrača za enkraten in poseben dogodek v Ljubljano. Mednarodno pot je film začel s premiero na največjem žanrskem filmskem festivalu na svetu Sitges v Španiji, ki mu nekateri pravijo tudi Cannes horror filma. Prekletstvo Valburge je prvi slovenski film, ki se je kdajkoli predvajal v uradnem izboru v dvainpetdesetletni zgodovini tega festivala. Priznani slovenski filmski kritik Marcel Štefančič je o filmu med drugi zapisal ”Kri mutira v krik, krik v paniko, panika v slasher, slasher v splatter, splatter v torture porn, torture porn pa v slovensko verzijo Teksaškega pokola z motorko, no, v Slovenski pokol s cirkularko…” in mu dal najvišjo možno oceno za+.

V igralski zasedbi se znajdejo Jurij Drevenšek, Marko Mandič, Saša Pavlin Stošič, Niklas Kvarforth, Žiga Födransperg, Katarina Stegnar, Grega Skočir, Tanja Ribič, Jonas Žnidaršič, Luka Cimprič, Zala Djurič Ribič, Anton Antolek in drugi. Pod režijo in scenarij se je podpisal Tomaž Gorkič, med drugim tudi avtor filma Idila, ki se je po besedah enih definiral kot prva prava slovenska grozljivka, in drugih kot najradikalnejši slovenski film. Poleg Prekletstva Valburge bo ta večer na ogled še kratki film Making of The Curse of Valburga, s sočnimi detajli iz ozadja o nastajanju filma in kratki animirani film Horror Never Remains Buried Deep Enough, ki razkriva krvavi del tistega, kar preži v temačnih hodnikih na nič hudega sluteče obiskovalce skrivnostnega dvorca Valburge.

Glasbo za film je ustvaril Jani Mujič, ki ga nekateri prepoznajo kot basista legendarne jazz-core zasedbe 2227, drugi pa morda preko kultne plošče Hard Core Ljubljana, v lomilcu strun benda Epidemija. Avtor bo v družbi skrbno izbranih glasbenikov pod imenom Digital Criminal tokrat ekskluzivno poskrbel za koncertno predstavitev glasbe, narejene za film Prekletstvo Valburge, kar je v slovenskem prostoru zaenkrat še bolj kot ne redkost. Koncert filmske glasbe bo sledil projekcijam filmov.

Vse to in še več vas čaka na Letnem vrtu Gala Hale na Metelkovi v Ljubljani, ki bo v torek, 11. avgusta 2020 od 20h naprej postal Gala kino. Za žejo po krvi oziroma pivu bo za prvih 100 gostov ob nakupu vstopnice poskrbela pivovarna Tektonik. Vsi filmi so nastali v neodvisni filmski produkciji s strani 666 Productions in Strup produkcije s koprodukcijskim elementom, ki so ga zapolnili NuFrame, Sonolab, MB Grip, Supermarket produkcija in Lepa Žoga.

Music policy: movies/music/horror *v primeru slabega vremena se dogodek prestavi

Vstopnina: 10 € na dan dogodka

 

Izven:

 

MGLC ob 18:00: Zaključno vodstvo po razstavi Črni trg

Na zaključnem vodstvu bo obiskovalce skozi razstavo Andrej Škufca, Črni trg popeljala kuratorka Àngels Miralda in ob tem podala teoretične komentarje. Sledi neformalno druženje v kavarni.

Vodstvo bo potekalo v angleškem jeziku.
Dogodek poteka v skladu z uredbami NIJZ.

Obvezne prijave: 01 2413 812.

Brez vstopnine

 

Stekleni atrij, Mestna hiša ob 19:00: Andrej Lamut: Mnemosis

Fotografska razstava

Brez vstopnine
Mnemosis je tretja obsežnejša fotografska serija v ustvarjalnem opusu Andreja Lamuta, s katero se ta odmika od prikazovanja materialne stvarnosti in gledalcu razodeva prostrane notranje svetove, prepredene z nerazložljivimi, pogosto fantazijskimi podobami. Avtor v svoji seriji Mnemosis raziskuje spremenjeno stanje zavesti, poimenovano dnevna parahipnagogija. To je stanje med spanjem in budnostjo, ki ga spremljajo fantazme, miselni prebliski ali nenadne ideje, ki so pozabljene v trenutku, ko doživetje mine in se posameznik zave svoje okolice.
Mnemosis je utelešenje tistega, kar ostane v zavesti po parahipnagogični epizodi: vizualna materializacija nedostopnih, oddaljenih misli in podob, za katere posameznik ve, da so obstajale v njegovi zavesti, vendar v spomin ne more priklicati njihove vsebine. Lamut s fotografijami iz serije ne poustvarja spominov iz lastnih parahipnagogičnih doživetij, temveč ustvarja arhetipske podobe, s katerimi želi v gledalcu vzbuditi občutke, podobne tistim, ki spremljajo tovrstna doživetja. Lamutove fotografije ne nosijo jasno razpoznavnih sledov časa, prostora ali zabeleženega dogodka. Motivi na njih so v neprestanem ponavljanju, ujeti v brezčasje svojega obstoja.

 

Viteška dvorana, Križanke ob 20:00: Duo Claripiano

Dušan Sodja, klarinet
Tatjana Kaučič, klavir

 

Kino Šiška, dvorana Katedrala ob 20:00: POSLEDNJA SKUŠNJAVA

luftballett

Drugi ne obstaja.
Psihoanaliza ne deluje.
Svet je nor.

Prikazuje se v obliki humanoidno okuženega svetlobnega parka Katedrale, robota in dveh mladenk a cappella gledališča.

Bose pastirice po nebu plešejo, ker je to edini način. Tišina, osvobojena pričakovanja, nežno ždi za drevesi Kina Šiška. Skodelice kave brezskrbno kadijo v katedrali bele džamije zato, da se ena odkotali. Na morskem dnu dve tiho poslušata novice.

Nepomembnež hitro zdrsne v neskončnost, da se nauči plesti. Ker so bile luči preglasne, nezemljani milostno izginejo v črno svetlobo. Ti nora roža.

Na prijazno prošnjo robota Attitude se zelena in oranžna vrečka utapljata med publiko. Predstava nežno pleše v tvoji glavi, ker nihče drug ne. Ker je vroče, dva glasova lepo objemata tvoj vrat. Snopi svetlobe te na-ključ-no dražijo po hrbtu glave, da bi te zapeljali. Svetleča mreža žrtvuje svoje življenje na robu sveta, da bi začutila nekaj večjega. Moj um presenetljivo izgine nekje sredi odra in vsi so tako zelo zaskrbljeni. Mrzla meglica zlahka zagori pred tvojimi očmi, da bi bila slišana.

Ali ni to tisto, kar nenehno počnemo? Pletemo si zgodbo o tem, kdo smo. Trudimo se, da je ta zgodba trdna, vseobsegajoča, brez lukenj in pomanjkljivosti. Toda kaj ostane, ko razpletemo te zgodbe, te niti? Kaj ostane, ko nehamo plesti svoja življenja po zadnji modi?

Trajanje: 49 minut za največ 49 gledalcev

scenarij in režija: Vlado R. Gotvan
svetlobni kompozitor: Jure Rubelj   
strukturiranje, klarinet, petje in sokomponiranje: Marieke S. Werner   
strukturiranje, petje in ples: Manca Trampuš    
videoanimacija in robotizacija: Matej Marinček   
kamera in montaža filma: Baba Lan, Jaka Mihelič, Matej Marinček, Manca Trampuš in Marieke S. Werner in Jure Rubelj
tonski mojster: Jure Vlahovič 
scenski mojster: Gašper Pavletič Šenica 
lektorica za ukrajinščino: Ganna Kyrnyza
psihoanaliza robotov: Aljoša Kolenc in Stefan Doepner
supervizija: Simon Kardum
fotografija: Nada Žgank & Suncan Stone
a=tF²: Igor Štromajer

besede: Nisargadatta Maharaj, Mooji Baba, Danijel Dragojević, Gregor Strniša, Kara Loewentheil in Jacques Lacan

Na dan 8 €

 

ČinČin, Tobačna ob 21:00: Poletna 10ka #9

Stand up

Povezovalec večera: Mark Džamastagić!

NASTOPAJO: Rene Volker, Matija Grkman, Jan david Kljenak, Tešky, Boštjan Gorenc Pižama

 

Decentralizacija:

 

Galerija DLUM, Maribor ob 19:00: Razstava slik in grafik Stojana Graufa

 

Bežeče sličice!!!

 

Kinoteka: Letni kino Slovenske kinoteke na Muzejski ploščadi Metelkova (Odprti oder) / Poletje na platnu in med platnicami

20:00 Predavanje: Zakaj nas privlačijo zgodbe o morilcih? Jan Klokočovnik

Večina kriminalk je resda osredotočena na tistega, ki razreši zločin, a najboljše so tiste z najbolj zanimivim kriminalcem, še posebej, kadar gre za morilca. Medtem ko se bralec ali gledalec zlahka poistoveti z analitičnim detektivom in celo stremi k obvladovanju njegovih veščin, pa ima um morilca bolj primarno, temačno avro, ki ga pritegne povsem podzavestno. Hitchcockova mojstrovina obdela lik morilca na povsem psihoanalitični ravni. Predavatelj je soavtor knjige Lepota po evropsko, ki se ukvarja z motivi, ki povezujejo družbo, zločin in umetniško delo. 

21:00 Psiho (Psycho), Alfred Hitchcock, ZDA, 1960, 35mm, 1.85, čb, 109', sp

Mlada ženska svojemu delodajalcu ukrade znatno vsoto denarja in pobegne. Utrujena od dolge vožnje zvečer zavije z avtoceste in si poišče prenočišče v osamljenem motelu. Tam jo pričaka receptor, plašen in tih mladenič, ki skupaj z gospodovalno mamo živi v hiši poleg motela. Ko se mlada tatica v svoji sobi spravi pod tuš, jo tam čaka neprijetno presenečenje. Eden najznamenitejših in najbolj temeljito (psiho)analiziranih filmov Alfreda Hitchcocka, ki je ob nastanku šokiral svet in do danes ni izgubil niti trohice svoje moči.
Slovenska kinoteka v sodelovanju z Ljubljana, Unescovo mesto literature. 

Kinodvor:

18:30 Medena dežela (Medena zemja), Tamara Kotevska, Ljubomir Stefanov / Severna Makedonija / 2019 / 86’

Film, v katerem odročna makedonska vasica postane mikrokozmos sodobnega sveta, je portret krhkega ravnovesja med človekom in naravo, pogled v hitro izginjajoči način življenja ter poklon trdoživosti, življenjski energiji in optimizmu neke ženske.

21:00 Zlata rokavica (Der goldene Handschuh), Fatih Akin / Nemčija / 2019 / 115’

Fatih Akin (Z glavo skozi zid, Kuhinja z dušo, Obupana) ustvari srh zbujajoči portret zloglasnega serijskega morilca Fritza Honke, ki je v sedemdesetih letih sejal grozo in strah po hamburški rdeči četrti.

 

Kongresni trg ob 21:00: Letni Kinodvor na Kongresnem trgu

Čas deklištva (Little Women), Greta Gerwig / ZDA / 2019 / 135’

Igralka in režiserka Greta Gerwig se po filmu Lady Bird vrača s svežo, sodobno in zelo osebno priredbo priljubljene zgodbe o štirih sestrah, odločenih živeti po lastnih pravilih.

 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness