Objektivna nezmožnost podajanja leve in desne informacije

Mnenje, kolumna ali komentar
11. 5. 2022 - 16.00

V tem – ta petek spet trinajstega, a tokrat maja – iztekajočem se mandatu tretje in poslednje vlade Janeza Janše, stranke SDS in njenih tokratnih, na izgon iz državnozborskega raja obsojenih strankarskih satelitov ter pod vodstvom predsednika Mateja Tonina vse bolj moške in militarizirane, a na status opozicijske stranke obsojene Nove Slovenije politično vzpostavljeni programski svet Radiotelevizije Slovenije, ki se sicer primarno ukvarja s programom, oddajami, poročanjem in posameznimi novinarji informativnega programa nacionalne televizije ter spletnega MMC portala, in njegov vidno kratkih živcev predsednik Peter Gregorčič, sta na seji ta ponedeljek predvsem demonstrirala, kakšen je politični načrt pričujočega političnega prevzema nacionalne televizije, ki ga izvajajo v javnosti za razliko od aktualnega predsednika politično preverjeni kadri iz tradicionalnega ideološkega nabora SDS, kot so še posebej železničarski sindikalist Slavko Kmetič, odsluženi poslanec Jože Jerovšek in nenazadnje siva eminenca ideološkega aparata konservativne misli pod okriljem Rimskokatoliške cerkve na Slovenskem, Ivan Štuhec. In proti čemu se bo nemudoma morala postaviti ta petek potrjena zakonodajna oblast in parlamentarna večina strank Gibanje Svoboda, Socialni demokrati in Levica?

Če smo se sicer nekako prostaškega besednjaka posameznih političnih paradnih kadrovskih konjev iz nabora SDS za funkcije v programskem in tudi nadzornem svetu RTV Slovenija že navadili – pa čeprav ob njih čez sivo brado zardevajo akademiki, kot je eden največjih strokovnjakov s področja komunikologije in javnega mnenja, kar jih na rodni grudi premoremo, doktor Slavko Splichal, vidno nerodno pa je tudi posameznim zaposlenim na RTV, in čeprav je vsa silna javnost predvsem zaradi v ponedeljek zvečer ob isti uri, a na drugih kanalih uspešno in premierno izvedenega Studia 9. maj v Slovenskem mladinskem gledališču predvsem čakala, kaj bo z oddajo Studio City, če je že vstop v nacionalno hišo dosedanjemu voditelju Marcelu Štefančiču ne glede na dobra tri desetletja profesionalnega sodelovanja politično onemogočen – je ključna politična novost vendarle razbitje enotnega informativnega programa na dva dela in vzpostavitev dveh, tudi svetovno-nazorsko različnih informativnih uredništev na prvem in drugem programu nacionalne televizije.

Programski svet RTV Slovenija se je sicer lahko zgolj seznanil z objektivno nezmožnostjo izvedbe oddaje Studio City – kot je to lastno nezmožnost vodenja osrednje javne RTV-hiše v celofan zavil politično nastavljeni generalni direktor brez zadostnih vodstvenih izkušenj in denimo manj vodstvenih izkušenj od N-euromomentovega kolumnista, Andrej Grah Whatmough – in soglašal, da se oddaja s 30. majem umakne in nadomesti z vsebino za siceršnjo aktualno politično večino programskega sveta po meri in intelektualni razgledanosti stranke SDS sicer nepomembnega in vsled tega tudi še neidentificiranega kulturno-umetniškega programa. Celotna uredniška ekipa je namreč odgovorni urednici po politični volji odhajajočih oblastnikov od korit izvršne in zakonodajne oblasti Jadranki Rebernik pač sporočila, da pri predstavljenem konceptu politične prenove in uravnoteženja oddaje ne bo sodelovala in da bo svoje delo nadaljevala v dnevnoinformativnem programu, saj gre v večini primerov in za razliko od voditelja Marcela Štefančiča – ki mu tako kot mnogim drugim honorarnim sodelavcem v številnih, sploh ne tako odmevnih primerih politično nastavljeno vodstvo državne RTV preprosto ni podaljšalo pogodbe o avtorskem delu, pa čeprav je to bil vrsto let zgolj avtomatizem – pri ostalih rednih sodelavcih za redno in za nedoločen čas zaposlene, tako rekoč in glede na plačni sistem pa za javne uslužbence.

Kot je še v posebnem sporočilu za javnost ob politični likvidaciji dosedanje ekipe in zaenkrat še neuspelemu prevzemu oddaje Studio City potarnalo politično in očitno tudi za namen reforme informativnega programa nacionalne televizije nastavljeno vodstvo za v ta namen vedno pripravnih kot redno zaposlenih na nacionalki parkiranih posameznic in posameznikov – saj o podobnem modelu in nemara kar treh informativnih uredništvih na prvem, drugem in tretjem programu nacionalnega radia zaenkrat še sploh ne govorimo – je vodstvo informativnega programa vložilo izjemne napore, da bi zagotovilo nadaljnji obstoj oddaje Studio City, vodenje oddaje da je ponudilo celo nekaterim uglednim novinarjem informativnega programa, toda eni da so vodenje oddaje takoj odklonili, dva pa da sta bila – zaradi groženj in osebnih napadov zoper njih in njihove družine – sodelovanje celo prisiljena odkloniti.

Toda tako kot je v primeru Ministrstva za kulturo politična ihta velika ravno na pravno-statutarnem področju, je bila ključna politična sprememba – ki nima nič s stroko in zagotavljanjem kakovosti tudi informativnega programa javnega televizijskega servisa, saj pomeni zgolj banalizacijo novinarskega poklicnega udejstvovanja in se sklicuje na pravzaprav neumno predpostavko, da je o posameznih pojavih moč posredovati tako levo kot desno novinarsko informacijo, kar pač ne drži, saj gre potemtakem v enem ali drugem primeru lahko zgolj za politično propagando in ne na gola dejstva reducirano novinarsko informacijo – to da so programski svetniki RTV Slovenija – kako nenavadno, saj so bili očitno prav s tem namenom v osrednji organ, ki skrbi za spremembe statuta, tudi imenovani – podprli politični predlog generalnega direktorja Andreja Graha Whatmougha, da televizija dobi dva ločena informativna programa, enega na 1. programu in drugega, ki da ga vodstvo hiše že nekaj časa pripravlja in kadrovsko popolnjuje – pa ni jasno ne, kakšna in za kaj so bila za to namenjena javna sredstva, ne, kje so pravzaprav vsaj kaki konkretni rezultati – na 2. programu. S tem bo – dokler ne bo od petka nova vladajoča politična večina spremenila zakona o RTV-ju in upajmo tudi tovrstne politične postopke naglega spreminjanja statuta in razbijanja enotnega informativnega programa TV Slovenija, če že drugih političnih in strokovno nesmiselnih potez, kadrovanj in ukinjanj vseh drugih oddaj in ne zgolj Studia City tokrat posebej ne omenjamo – informativni program na 2. programu odslej ločena programsko-produkcijska enota z lastnim odgovornim urednikom. Toda tako to gre. Vzpostavitev dodatnega odgovornega uredništva informativnega programa je po mnenju generalnega direktorja RTV Slovenija nujna predvsem zaradi lažje kadrovske in programske obvladljivosti. Toda ne informativnega, ampak desno-populističnega programa in parkiranja vseh kvazidomoljubnih propagandistov, ki že zaradi kakovosti lastnega novinarskega dela v informativnem programu osrednjega javnega medijskega servisa – če to ta je in če ne gre za politično obvladovano ter narekovano radiotelevizijo – preprosto nimajo kaj iskati. In to ne zaradi stranke, ki ji intimno pripadajo, in političnega vodje, ki ga malikujejo, pač pa preprosto zaradi končnega rezultata oziroma podpovprečne kakovosti njihovega dela.

ODPOVED: Tudi za tokratni N-euro moment sem z dejstvom, da je podajanje leve in desne informacije o posameznem pojavu v novinarskem smislu objektivno nezmožno in da se tega pač ne zaveda v vsakem pogledu nesposobno aktualno vodstvo nacionalne radiotelevizije, v zobeh poskrbel Tomaž Z.

facebook twitter rss

 

Podprite kakovostne radijske vsebine tudi v koronski dobi, kliknite na

 

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness