14 mesecev na leto
V štirih največjih krajih na Hrvaškem je danes potekala opozorilna stavka javnih prevoznikov, zaradi nove pokojninske reforme, ki jo je napovedala vlada. Vozniki javnih prevozov so stavkali od 12.00 do 12.10 v Zagrebu, Splitu, Osijeku in Reki, kjer so za 10 minut ustavili vlake, tramvaje in avtobuse.
Z novo pokojninsko reformo bi vozniki javnih prevozov izgubili beneficirano delovno dobo. Sedaj namreč vozniki za vsako leto dela prejmejo 14 mesecev delovne dobe zaradi značaja dela, ki ga opravljajo. Prav ti pogoji dela po mnenju sindikatov onemogočajo delo voznikov do 67 leta starosti. Sindikati zahtevajo polno starostno pokojnino, upokojitev pri starosti 57 let z najmanj 25 leti delovne dobe, vlado pa so pozvali tudi k zmanjšanju kazni za predčasno upokojitev in k odložitvi nadaljnjega višanja upokojitvene starosti.
Ministstvo za delo in pokojninski sistem nam je v pisnem odgovoru zapisalo, da je namen novega predloga zakona delo prilagoditi potrebam in razmeram 21. stoletja in zatrdil da z njim ne bodo odpravljali beneficirano delovno dobo številnim poklicem, med katere spadajo tudi poklici v javnem mestnem prometu.
Osem sindikatov, znotraj javnega prevozniškega podjetja ZET je stavko napovedalo v ponedeljek, kjer so napovedali, da ob neupoštevanju njihovih zahtev v prihodnje napovedujejo zaostritetv sindikalnih aktivnosti skupaj z zaposlenimi letalskih družb, železnic in združenj veteranov Hrvaške.
Alen Bartulac iz Sindikata Primorsko-Goranskih Komunalcev pojasni, zakaj so se Sindikati odločili za stavko.
Izjava
Podobno zgodbo slišimo s strani Zavoda Avtotrolej iz Reke. Nevenka Mršić pojasni, da je današnje dejanje s strani voznikov le opozorilo, da se z predlogom zakona ne strinjajo in se ob neupoštevanju njihovega opozorila ne bodo ustavili.
Anto Jelić iz Sindikata vozača i prometnih radnika pa pojasni, da so v sindikatu izvedeli, da zeli ministrtvo ukiniti bonitete, ki sedaj pripadajo vozačem. Opozori tudi, da so plače voznikov nizke ter da voznikov primanjkuje.
Nevenka Mršić iz Zavoda Avtotrolej pojasni kakšna je situacija delavcev v javnem prevozu, ko odidejo v pokoj.
Reforma, ki sicer velja za vse delavce, bi na voznike ključno vplivala, saj so delovni pogoji specifični. Kakšne spremembe bi za njih prinesla pokojninska reforma pojasni Alen Bartulac iz Sindikata Primorsko-Goranskih Komunalcev.
Bartulac objasni, problematiko dela v javnem prevozu in izpostavi, da so delavci zaradi narave dela v prometu in ogdovornosti, ki jo nosilo izjema.
Nevenka Mršić iz Zavoda Avtotrolej pojasni kaj so zahteve, ki so jih postavili vladi, poleg tega, da se s sprejemom takšne reforme ne strinjajo.
Minister za delo in pokojninski sistem Marko Pavić je zagotovil da beneficirani delovni staž ne bo ukinjen, na to izjavo pa se je odzval Alen Bartulac.
Anto Jelić iz Sindikata vozača i prometnih radnika obrazloži kako bodo sindikato odreagirali v primiru, da opozorilna stavka ne bo uspešna.
Pred časom smo na Radiu Študent pisali o stanju voznikov Ljubljanskega potniškega prometa, ki so takrat opozarjali na težave šoferjev v javnem potniškem prometu, med drugim o slaben delovnem urniku. Prispevek si lahko preberete ali ga poslušate v povezanih vsebinah na naši spletni strani. Alen Bartulac iz sindikata Primorsko - Goranskih Komunalcev pojasni kakšen je urnik voznikov na Hrvaške, ter če se njihovi vozniki srečujejo s podobnimi problemi.
Za zaključek Anto Jelič iz Sindikata vozača i prometnih radnika pove kdo so sindikati, ki so pri stavki sodelovali in kdo je stavkajoče podpiral.
Kot so sindikalisti večkrat poudarili, je bila današnja stavka opozorilna, ob neodzivnosti ministrstva pa bodo s stavkami nadaljevali, dokler ne dobijo jasnih zagotovil, da beneficirana delovna doba za njih ostaja.
Dodaj komentar
Komentiraj