Delavski boj v avtoprevozništvu fura dalje
O delavskem boju v prevozniškem podjetju Arriva Slovenija smo nazadnje poročali 24. julija, ko je v javnost prišla vest, da je vodstvo proti sindikalistu Endreju Mesarošu sprožilo postopek redne odpovedi zaradi krivdnih razlogov. Slednji naj bi bili blatenje ugleda in dobrega imena podjetja, potem ko je Mesaroš, predsednik Sindikata voznikov avtobusov Slovenije, večkrat javno opozarjal na neprimerne delovne pogoje zaposlenih.
V dobrem mesecu dni, ki je minil od takrat, se je boj kvečjemu zaostril. Vodstvu Arrive je odpoved Mesaroša uspela, v sindikatu pa so z napovedjo stavke in seznamom zahtev pričeli pogajanja, za katera je rok potekel opolnoči to nedeljo. Socialni dialog je bil neuspešen in stavka se je pričela.
Mesaroš povzame potek pogajanj:
Navkljub temu, da so v sindikatu pokazali več pripravljenosti na diplomatsko rešitev konflikta kot vodstvo, se slednje ni premaknilo s svoje pozicije, posluževati pa so se začeli tudi bolj spornih metod pritiska na zaposlene:
V sklopu šestih zahtev so stavkajoči naslovili tako najbolj svežo problematiko sankcioniranja sindikalnih predstavnikov kot tudi dalj časa obstoječe tegobe, in sicer odsotnost kolektivne pogodbe, nizke minimalne urne postavke in neurejeno ali neobstoječe pokojninsko zavarovanje. Podrobneje jih razloži Mesaroš:
Stavkovni odbor je v času, ko o tem poročamo, že izjavil, da je zadovoljen s prvim dnem stavke. Na Primorskem, Dolenjskem, Gorenjskem in Štajerskem naj bi stavkalo nekaj čez 100 voznikov avtobusov. Toda ali je to že vplivalo na odnos vodstva?
Pa je vodstvo vsaj obrazložilo svoje trditve o nezakonitosti stavke ali za njih podalo pravno podlago? Sindikat in stavkajoči so namreč zagotovili nemotene prevoze v in iz šol ter služb, kar naj bi bil tudi formalni minimum za stavko v tej panogi.
Kaj pa državne službe, pristojne za preiskovanje takšnih spornih pritiskov s strani delodajalcev?
Arriva Slovenija je sicer zgolj lokalna izpostava mednarodnega koncerna Arriva, ki je v večinski lasti podjetja Deutsche Bahn. Kako vidi odnos lastnikov do podjetja in zaposlenih ter iz tega sledečo ekonomsko - in ko pride do sindikalnih pogajanj, tudi politično - logiko, za zaključek povzame Mesaroš.
Dodaj komentar
Komentiraj