Dvotirni železniški sindikati
Sindikat železničarjev Slovenije in vodstvo Slovenskih železnic sta že nekaj časa v sporu, a sta danes dosegla napredek pri pogajanjih o stavkovnih zahtevah. Sindikat železničarjev Slovenije je tako za tri mesece zamrznil za danes napovedano štiriurno stavko v Kopru in vse nadaljnje napovedane opozorilne stavke. Že minuli četrtek je bila zaradi napredka pri pogajanjih za nedoločen čas zamrznjena štiriurna stavka na Dobovi.
Napovedane opozorilne stavke naj bi izvedli, ker vodstvo ne zagotavlja dovolj delavcev, zaradi česar morajo zaposleni na Slovenskih železnicah delati nadure preko zakonske omejitve, nimajo možnosti koriščenja letnega dopusta, povečuje pa se tudi bolniška odsotnost zaradi izgorelosti oziroma preutrujenosti. V pogajanjih so zahtevali tudi enakopravno obravnavo zaposlenih ne glede na sindikalno pripadnost, izplačilo odškodnin za neizkoriščen del letnega dopusta 2016, zvišanje izhodiščne plače za deset odstotkov in druge stvari.
Kdaj so se pričela trenja, pove Franc Zupanc, predsednik sindikata železničarjev Slovenije in predsednik stavkovnega odbora.
Zupanc poskuša tudi konkretizirati neenakosti, ki so prisotne.
Predstavnik za odnose z javnostmi Sindikata strojevodij Slovenije Zdenko Lorber očitkov ni želel komentirati.
Nedolgo tega sta bila v sporu tudi Anton Škrajnar iz Sindikata železničarjev Slovenije in Silvo Berdajs, sekretar Sindikata strojevodij Slovenije. Škrajnar je objavil njun pogovor, kjer mu Berdajs grozi, da ga bo “sfukal kot psa”, ker ta v sindikalnem boju znotraj železnic ni želel prestopiti na njegovo stran.
Zupanc pojasni, zakaj je prišlo do eskalacije konflikta.
Zupanc opiše, kako je potekala prva opozorilna stavka, ki jo je izvedel Sindikat železničarjev Slovenije v Zalogu.
Pove tudi, kako je potekal današnji jutranji sestanek.
Z vodstvom so se dogovorili, da v času razreševanja konflikta o pogajanjih ne bodo javno govorili.
Sindikat železničarjev Slovenije je eden od desetih reprezentativnih sindikatov na Slovenskih železnicah. Z okoli 2000 člani od približno 7500 zaposlenih je največji železniški sindikat. Preostalih devet sindikatov je prejšnji torek z vodstvom Slovenskih železnic podpisalo spremenjeno kolektivno pogodbo. Zupanc komentira tudi to novo kolektivno pogodbo, ki naj bi delavcem odvzemala že pridobljene pravice.
Do konca redakcije od Slovenskih železnic nismo prejeli odgovora. Zdenko Lorber, predsednik Slovenske zveze sindikatov - Alternativa, ki je sopodpisnik nove kolektivne pogodbe, zadeve ni želel komentirati. Prav tako zadev ni želel komentirati Jože Pavšek, predsednik sindikata železniškega transporta Slovenije.
Dodaj komentar
Komentiraj