Marco Polo gre na Kitajsko, drugič
Po poročanju londonskega časnika Financial Times bo Italija podpisala memorandum o vključitvi v pobudo “En pas, ena cesta” ali “One Belt One Road”. Michele Geraci, podsekretar na ministrstvu za ekonomski razvoj, je izjavil, da bo memorandum najverjetneje podpisan 22.marca, in sicer med obiskom kitajskega predsednika Ši Džinpinga. Geraci je tudi poudaril, da želi Italija z vključitvijo z italijanskimi izdelki lažje doseči hitro rastoči kitajski trg.
Med evropskimi državami so se v pobudo že vključile številne srednje in vzhodno evropske države, med drugim tudi Slovenija. Italija se bo prva država skupine G7 pridružila kitajskemu projektu predvsem infrastrukturnega povezovanja preko celine in morja z Azijo, Afriko, Bližnjim vzhodom in Evropo. Poteza je že izzvala kritičen odziv Združenih držav Amerike, ki kitajsko pobudo interpretirajo kot dobrodejno le za Kitajsko in tako trdijo, da podpis memoranduma ne bo izboljšal ekonomskega položaja Italije, da pa lahko poškoduje njen mednarodni položaj.
Lorenzo Codogno, ekonomist iz London School of Economics, komentira odločitev Italije.
Uroš Lipušček, dopisnik RTV Slovenija za Kitajsko, predstavi kitajsko ponudbo, s katero želi privabiti evropske države v tesnejše sodelovanje.
Lipušček o tem, na kaj bi se kitajski in italijanski investitorji lahko osredotočili znotraj iniciative “En pas, ena cesta”.
Lipušček izpostavi glavni pozitivni in negativni vidik italijanske odločitve.
Pogosti očitek Združenih držav Amerike in Evropske unije je, da pobuda za infrastrukturne projekte favorizira kitajska podjetja, da Kitajska državam posoja visoka posojila in jih tako spravlja v odvisnost od Kitajske, ter da preko infrastrukturne pobude razširja svoj politični, strateški in vojaški vpliv.
Ali bo vstop v iniciativo “En pas, ena cesta” poslabšal italijansko-ameriške trgovinske odnose?
Evropska unija nima enotnega mnenja o kitajskih investicijah, čeprav si Francija in Nemčija prizadevata za poenotenje stališča. Codogno komentira, kako se bo Evropska unija odzvala na odločitev, glede na to da jo je Italija sprejela brez predhodnega posvetovanja z Evropsko unijo.
Kako pa bo podpis memoranduma vplival na diskusijo o kitajski trgovinski politiki v Evropski uniji?
Lipušček o stališču Evropske unije in Nemčije o pobudi ter o kitajski pobudi 16+1,namenjeni splošnemu spodbujanju ekonomskega sodelovanja in promociji pobude “en pas, ena cesta”. Pobuda 16 +1 vključuje tudi 11 držav članic.
Lipušček o političnem vplivu pobude 16+1 in namenih Kitajske, predvsem na področju vzhodno in srednjeevropskih držav.
Slovenija, oziroma minister Zdravko Počivalšek, je memorandum o sodelovanju v pobudi “En pas, ena cesta” podpisal novembra 2017. Vizionarske ideje bivšega mariborskega župana Andreja Fištravca, ki je Maribor, in njegovo letališče videl kot eno ključnih postojank na tako imenovani “Novi svilni poti”, kljub vsemu ostajajo neuresničene.
Dodaj komentar
Komentiraj