5. 2. 2020 – 17.00

Pilot oddaje

Audio file

Piloti nekdanjega državnega avioprevoznega podjetja Adria Airways niso edini piloti, ki imajo v novem letu težave z zaposlitvijo. Prejšnji teden sta namreč napoved odpovedi delovnega razmerja dobila dva uslužbenca podjetja Pilot Koper. Podjetje skrbi za pilotsko službo v slovenskem morju, kar pomeni, da se njihovi uslužbenci vkrcajo na ladje, ki vstopajo ali zapuščajo koprsko luko, in jih varno vodijo skozi plitke vode ob slovenski obali.

O njihovih težavah smo poročali že lani marca, ko so zaradi neprimernih delovnih razmer, premajhnih plač in kadrovske stiske napovedali stavko. Po sindikalnih pogajanjih je vodstvo podjetja takrat popustilo in ugodilo večini stavkovnih zahtev, zaposlenim zvišalo plače in zagotovilo boljšo kadrovsko situacijo v podjetju. Mladen Jovičić, predstavnik Sindikata žerjavistov pomorskih dejavnosti, katerega člani so tudi pomorski piloti, takole opisuje situacijo.

izjava

Zaradi vprašljivih razlogov za napovedano prekinitev delovnega razmerja sta delavca v sodelovanju z sindikatom danes vložila tudi pritožbo na odločitev.

Izjava

Vodstvo podjetja Pilot Koper ni našlo časa za pogovor z nami, so pa podali pisni odgovor, v katerem zavračajo vse obtožbe o nepravilnostih pri kadrovanju v podjetju. 

Podjetje v celoti spoštuje in celo presega zahtevane standarde tako glede kvalifikacij in izobraževanja pilotov kot tudi vse tehnične opreme. Zato te navedbe v celoti zavračamo, saj ne temeljijo na dejstvih, in jih vidimo kot zlonamerni poskus sindikata SŽPD za prikazovanje nekakšnih izrednih razmer v družbi Piloti Koper.

Jovičić ob tem ne dvomi, da so razlogi za napovedano odpustitev povezani predvsem s sindikalno dejavnostjo omenjenih zaposlenih pred slabim letom.

izjava

Vodstvo podjetja delavcema očita, da sta prek elektronskih sporočil izdajala poslovne skrivnosti podjetja. Pri tem je potrebno omeniti, da smo se v uredništvu morali precej potruditi, da smo našli omenjen članek, zato je vprašljiva obrazložitev delodajalca, ki pravi, da sta zaposlena brez javne zavrnitve navedb članka dejanje priznala. V članku so objavljena elektronska sporočila, ki naj bi od zaposlenih zahtevala podatke o delovnih razmerjih zaposlenih v podjetju. Najzanimivejše pri celotni zgodbi je dejstvo, da so sporna elektronska sporočila prišla z naslova ministrstva za infrastrukturo. 

Na ministrstvu za infrastrukturo namreč za zaprtimi vrati v - saj od letošnjega poletja - namreč pripravljajo prenovo področja pomorske pilotaže, ki je v Sloveniji trenutno precej ohlapno urejeno, kot so v pisnem odgovoru na naša vprašanja odgovorili v družbi Pilot Koper.

Pomorska pilotaža se v Sloveniji izvaja kot tržna dejavnost. Pomorski zakonik pomorsko pilotažo opredeljuje kot izbirno gospodarsko javno službo, kar pomeni, da daje prednost tržnemu načinu njenega izvajanja. Vlada bi koncesijo lahko podelila, le če bi pred tem dejavnost opredelila kot gospodarsko javno službo, vendar zakonske predpostavke za to niso izpolnjene.  V podjetju Piloti Koper smo, kljub temu, jeseni lani na Ministrstvo za infrastrukturo podali vlogo o zainteresiranosti za koncesijo za pilotažo, vendar smo prejeli negativen odgovor z navedbo, da vloge ne morejo obravnavati zato, ker za njeno podelitev ni pravne podlage.

Razlog za zavrnitev prošnje za koncesijo je verjetno namera ministrstva in vlade, da ustanovi novo državno podjetje, ki bo opravljalo pilotažo v slovenskem morju. Ministrstvo naj bi prikrito že opravljalo pogovore z zaposlenimi in pridobivalo podatke o potrebni finančni podpori za novo podjetje, sporna elektronska sporočila pa naj bi bila del teh priprav. V podjetju Pilot Koper odgovarjajo, da, citiramo: “O dejavnostih ministrstva za infrastrukturo nismo bili neposredno seznanjeni, saj je ministrstvo zavračalo kakršen koli poskus vzpostavitve dialoga in informiranja družbe Piloti Koper o nameravanih spremembah področja pomorske pilotaže. To je najmanj nenavadno in nas preseneča. Menimo, da gre za netransparentno vodenje postopka. Pri omenjenem gre nedvomno za poskus uničenja našega podjetja z nacionalizacijo pomorske pilotaže. Piloti Koper uspešno posluje že 24. leto in v vsem tem času ni bilo niti enega dneva, ko bi bilo zaradi nas kakorkoli ogroženo ali ovirano delo v koprskem pristanišču.”

Podjetje ima sicer absoluten monopolni položaj pri nudenju pilotnih storitev v slovenskem morju. Zato ne preseneča dejstvo, da podjetje pri dobrih 2,6 milijonov evrov prometa, ki ga letno beleži, proizvede kar 1,4 milijona čistega dobička. Ustanovitev državne javne službe za pilotiranje bi ta dobiček seveda ogrozila, zato si lastniki tudi prizadevajo za boljšo ureditev službe na podlagi koncesije. Jovičić ob tem poudarja, da monopol, ki ga je podjetje ustvarilo v zadnjih štiriindvajsetih letih, ni povsem povezan s konkurenčno ponudbo storitve, ampak prav s slabo državno ureditvijo področja.

izjava

Zaposlena, ki jima grozi prekinitev delovnega razmerja, sta tako potencialno dvojno ogrozila zaslužek lastnikov. Prvič s svojo sindikalno dejavnostjo in izboljšanjem razmer za zaposlene in drugič zaradi sodelovanja z ministrstvom, ki očitno načrtuje prevzem delovnega področja podjetja. Ob trhlih obtožbah podjetja, da sta zaposlena z javnim molkom o tabloidnem članku na novičarskem portalu priznala krivdo, so razlogi za odpuščanje na dlani.

 

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.