11. 10. 2016 – 17.00

Preobremenjeni za volanom

Audio file

Sindikat voznikov avtobusov je v prejšnjem tednu opozoril na težavne delovne razmere, s katerimi se srečujejo vozniki avtobusov v Sloveniji. Sindikat opozarja na številne zlorabe zaposlenih v cestnem potniškem prometu. Ti so, sodeč po besedah sindikata, večkrat prisiljeni v deljeni delovni čas, zaradi česar lahko delodajalcu ostajajo na razpolago tudi več kot 12 ur dnevno. Poleg dejanskih zlorab zakonodaje, kjer so vozniki avtobusov na primer primorani povrniti nastalo škodo na vozilu, pa sindikat predvsem opozarja na delovnopravno zakonodajo, ki delodajalcem omogoča njeno izigravanje in posledično zlorabo pravic voznikov avtobusov.

Omenjena zakonodaja je v veljavi od leta 2012 in odpira možnosti delodajalcem, da zaostrujejo delovne pogoje voznikov. Več o tem nam pove Damjan Volf, generalni sekretar organizacije Konfederacija sindikatov 90, ki se zavzema za spremembe delovnopravne zakonodaje.

Izjava

Vozniki avtobusov se poleg slabih delovnih razmer na področju delovnega časa večkrat srečujejo tudi z drugimi nevšečnostmi na delu. Volf med drugim potrdi, da se vozniki večkrat znajdejo v situaciji, ko morajo stroške nastale škode na vozilu poravnati sami.

Izjava

Že več let s strani zaposlenih prihajajo številne pritožbe na Javno podjetje Ljubljanski potniški promet, ki zadevajo delovne pogoje voznikov avtobusov. Od leta 2012 dalje je Inšpektorat republike Slovenije za delo na podlagi kršitev izdal 4 upravne odločbe, vezane na varnost na delu in neurejene sanitarije v LPP-ju.

Za izjavo smo povprašali delodajalce. Direktor javnega podjetja LPP Peter Horvat v pogojih dela voznikov ne vidi konkretnih težav, ki bi bile povezane s podjetjem. Kljub vsemu pa priznava, da je delo voznikov sicer zelo naporno.

Izjava

Generalni sekretar Sindikata voznikov avtobusov LPP Miha Erbežnik je nad splošnimi pogoji dela v LPP-ju kritičen. Sodelovanje z lastnico podjetja Mestno občino Ljubljana in nezmožnost odprave slabih delovnih pogojev voznikov avtobusov v podjetju komentira sledeče.

Izjava

Horvat med drugim zanika kakršnekoli kršitve na področju delovnih pogojev voznikov.

Izjava

Nepravilnosti po besedah Mihe Erbežnika še vedno niso rešene v celoti. Vozniki v podjetju so predvsem obremenjeni s težavami, vezanimi na delovni čas, in posledično preobremenjenostjo.

Izjava

Direktor LPP-ja se do voznikom ugodne spremembe zakonodaje izrazi spodbudno. Očitke sindikata, da naj bi na račun neplačevanja poklicnega zavarovanja prihranili milijon evrov, pa zanika.

Izjava

Erbežnik enako kot Sindikat voznikov avtobusov opozarja na kršitev zakonodaje, na račun česar naj bi LPP na letni ravni prihranil milijon evrov.

Izjava

Preobremenjenost zaradi slabih delovnih pogojev na področju delovnega časa pa se pojavlja tudi v medkrajevnem potniškem prometu, kot trdi predstavnik sindikata podjetja Arriva, lastnika družbe Alpetour, Jože Kramar.

Izjava

Vozniki avtobusov pa ne predstavljajo izjeme na področju delavcev, zaposlenih v cestnem prometu. Morda še slabših razmer so deležni tudi tovorni vozniki. Težave, s katerimi se srečujejo, pojasni Karina Ditz iz Sindikata voznikov Slovenije.

Izjava

Ob koncu letošnjega leta se izteče kolektivna pogodba za cestni potniški promet. Podpis nove kolektivne pogodbe odpira možnost izboljšanja delovnih pogojev voznikov, ki delajo na področju potniškega prometa.

Izjava

 

 

Offsajd je pripravil vajenec Žiga.

 

*Vir slike: delo.si

Aktualno-politične oznake

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.