Ste prebrali pogoje uporabe?
Evropska komisija je predstavila predlog nove uredbe o elektronski zasebnosti, ki naj bi zagotovila zasebnost tudi na platformah, kot so Facebook, Gmail in Whatsapp, ter preprečila sledenje brez privoljenja. Izboljšali naj bi varovanje podatkov pogovorov in metapodatkov o času, lokaciji in drugih faktorjih. Z novo uredbo želijo povečati zaupanje v evropski enotni digitalni trg.
Komisija se je lotila tudi motečih vseprisotnih dovoljenj za shranjevanje piškotkov, ki se pojavijo na skoraj vsaki spletni strani. Ti so posledica prejšnje direktive o elektronski zasebnosti, ki je vstopila v veljavo maja 2011. Dovoljenje, da lahko spletne strani shranjujejo piškotke, ne bo več potrebno pri piškotkih, ki ne posegajo v zasebnost, kot na primer pri štetju obiskovalcev spletne strani ali pri shranjevanju stvari v nakupovalni voziček pri spletnem nakupovanju. V brskalnik uvaja možnost splošnega zavračanja zbiranja piškotkov za namene oglaševanja tretjih oseb. To naj bi znižalo število zahtev za soglasje. Manj zbiranja piškotkov bi prizadelo podjetja, ki dobijo dohodek od oglaševanja, kar je sicer že načela tudi aplikacija Adblock.
Kaj bi sploh prinesla ta uredba o elektronski zasebnosti, pove Diego Naranjo iz organizacije Digital Rights Europe European Digital Rights.
Je pa ta predlog uredbe bolj ohlapen od tistega, ki je pricurljal v javnost decembra. Spremenil se je recimo deseti člen, ki je prej tretjim osebam preprečeval shranjevanje in procesiranje informacij na posameznikovem računalniku. To je bilo določeno v privzetih nastavitvah, trenutna verzija pa uporabniku to možnost omogoča.
Za katere podatke, ki jih zbirajo podjetja, bi bilo treba dobiti privoljenje uporabnika in kako bi lahko podjetja še vedno zbirala metapodatke brez vedenja uporabnika? Nadaljuje Naranjo.
Evropska komisija se je lotila tudi problema dovoljenj za piškotke.
Vseprisotna dovoljenja za piškotke kritizira tudi Matthias Matthiesen iz oglaševalske organizacije Interactive Advertising Bureau Europe, ki pravi, da nova uredba ne bo zmanjšala števila potrebnih dovoljenj za piškotke na spletnih straneh.
Bo pa nova zakonodaja udarila po podjetjih, ki se ukvarjajo z oglaševanjem. Kako, nadaljuje Matthias Matthiesen.
Komisija želi, da bi nova uredba stopila v veljavo 25. maja 2018, isti dan, ko stopi v veljavo tudi uredba o splošnem varovanju podatkov, in jo s tem dopolnjevala. Komentira prvi sogovornik Naranjo.
Naranjo današnji OFFsajd zaključi s tem, kakšne popravke še potrebuje uredba.
Dodaj komentar
Komentiraj