Z avtobusom na borzo
Danes svoja vrata odpira edina evropska poslovna borza avtobusnega turizma, ki jo v Kölnu organizira nemško avtobusno združenje RDA. Na borzi se bo pod okriljem javne agencije SPIRIT Slovenija – Sektorja za turizem predstavilo 16 slovenskih turističnih podjetij, ki bodo v Nemčiji iskala nove poslovne partnerje in priložnosti. Preden se osredotočimo na samo borzo in slovensko delegacijo, pa si poglejmo še nekaj trendov s področja avtobusnega turizma.
Razvoj interneta in pojav nizkocenovnih letalskih družb sta v preteklih letih sicer močno spremenila trende v turizmu. Na angleškem Svetu za avtobusni turizem so tako zapisali, da mora avtobusni turizem dandanes tekmovati na trgu, kjer je večina sklenjenih potovalnih paketov prilagojena posamezniku.
Avtobusni turizem igra pomembno vlogo na manjših regionalnih razdaljah, kjer letalski prevoz predstavlja manj praktično rešitev prevoza turistov, in na območjih, ki so slabo povezana z letalskimi linijami. Slovenija zaradi lege v srednji Evropi in manjše ponudbe nizkocenovnih prevoznikov na letališču Jožeta Pučnika spada med države, ki jih pogosto obiskujejo organizirane skupine, ki se v Slovenijo podajajo z avtobusom. Prav zato se slovenska delegacija tudi letos udeležuje evropske poslovne borze avtobusnega turizma.
Turistična borza RDA je največje mednarodno poslovno stičišče za evropski avtobusni turizem, namenjena pa je izključno poslovni javnosti. Organizira jo Mednarodno avtobusno turistično združenje RDA, ki je največja evropska krovna organizacija za avtobusno turistično industrijo. Vanjo je včlanjenih približno 3000 podjetij iz 40 držav, njena glavna prednost pa je predvsem ustvarjanje platforme za razvoj poslovnih odnosov med člani. Slovenska delegacija bo na slovenski stojnici predstavila ponudbo šestnajstih podjetij s področja turizma. O podrobnostih slovenske predstavitve smo se pogovarjali z Majdo Rozino Dolenc, vodjo predstavništva SPIRIT Slovenija v Nemčiji, ki skrbi za izvajanje programa promocije Slovenije v Nemčiji in se borze tudi udeležuje.
Izjava je dostopna v posnetku oddaje.
Rozina Dolenc pravi, da si Slovenija od udeležbe na borzi veliko obeta. V oblici ponudnikov je potencialnim poslovnim partnerjem seveda pomembno ponuditi inovativne pakete. Kako se ponudba slovenskih podjetij razvija tematsko, nadaljuje Rozina Dolenc:
Izjava je dostopna v posnetku oddaje.
Kaj pa se na borzi RDA z vidika slovenske delegacije dogaja v praksi in kako poteka zasnova predstavitve? Rozina Dolenc poudarja, da je v ospredju predvsem razvoj tematske ponudbe:
Izjava je dostopna v posnetku oddaje.
Rozino Dolenc smo povprašali, iz katerih držav prihaja v Slovenijo največ turistov z avtobusi. Točnih številk sicer ne navaja, odgovarja pa, da gre v največ primerih za turiste iz bližnjih držav, vendar pa občasno presenetijo tudi avtobusi z bolj oddaljenimi registrskimi številkami:
Izjava je dostopna v posnetku oddaje.
Eden izmed izzivov je tako zagotovo, kako prehodnim turistom ponuditi kar največ, da bodo v prihodnosti Slovenijo izbrali tudi kot končno destinacijo.
Z avtobusnim turizmom sem se tudi avtorica prispevka pobližje srečala pred dobrim mesecem, ko sem se pridružila gastarbajterjem in upokojencem ter se podala na avtobusno kalvarijo od Rige do Dunaja. Vožnja je trajala približno trideset ur, zato sem imela obilo časa za razmislek o prednostih in slabostih avtobusnega prevoza v primerjavi z letalskim. Lahko nizka cena, iskanje najmanj neudobnega položaja za spanje, luknje na cestah in melanholično strmenje skozi okno konkurirajo doplačilom za prtljago, vrstam za varnostne preglede, omejenemu vnosu tekočin v potniško kabino in hitremu prihodu na želeno destinacijo? Je avtobusni turizem konkurenčen letalskemu? Svoje mnenje podaja Majda Rozina Dolenc:
Izjava je dostopna v posnetku oddaje.
Če še niste pobegnili na dopust, nimate vinjete, ste preleni za kolo in se bojite letenja, potem se pridružite številnim, ki kilometre premagujejo z avtobusi. Za konec pa še nepreverjen statistični podatek: turistični avtobus naj bi bil kar sedemkrat varnejši kot avtomobil, saj je podvržen večjemu tehničnemu nadzoru in servisiranju. Pa srečno pot!
Dodaj komentar
Komentiraj