Od dneva antifašizmov do ere antifašizmov

Oddaja
24. 5. 2010 - 20.00

Skrajna desničarska mentaliteta in retorika sta skozi vhodna vrata elegantno, vsem na očeh, korak po korak vstopala v večinski diskurz. Tako preko parlamentarnih razprav, kjer je pričakovati razum v spodobnih količinah na meji med naivnostjo in norostjo, kot preko nižanja sprejemljivih standardov, ki določajo, kaj smejo mediji prenašati ali producirati in česa ne. To kakopak privede tudi do fizičnih manifestacij vseh sort, med katerimi so najbolj zaskrbljujoče in nevarne nasilne ulične reakcije na vse, kar ni strogo v skladu z neofašistično logiko. To je postalo v zadnjem času v Sloveniji običajen pojav, ki sicer vzbudi zanimanje širše javnosti, vendar se poraja vtis, da fenomen fašizma ni aktualiziran. Tako se v množičnih medijih in govorih politikov fašizem še vedno nanaša le na obdobje pred 70imi leti. Danes ga ne vidijo nikjer, oziroma ga odpravijo kot obrobno dogajanje iz črne kronike.

Na Fakulteti za družbene vede so prepoznali nujo po širši refleksiji in tako so nekateri predavatelji in študenti v sodelovanju z vodstvom fakultete 18. maja organizirali dogodek z naslovom „Dan antifašizmov“. Že sama uporaba množine da vedeti, da je treba fašistične politike prepoznati na različnih ravneh in poljih. Dan je bil mišljen kot skupek predavanj in zabave. Ker je bilo predavanj za več ur, nato pa je potekala še odprta debata, se bomo osredotočili na določene dele predavanj, ki se dotikajo zgodovine neonacističnih skupin v Sloveniji, povezanosti raznih takšnih skupin v sedanjosti, nevarnosti fašizma in povezavi le-tega s položajem delavcev.

Govorili so Marta Gregorčič, Žiga Vodovnik, Erik Valenčič in Andrej Kurnik.

Celotno besedilo in posamezne izjave najdete tukaj.

Aktualno-politične oznake: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

Karantanski panter ne spada v to kategorijo simbolov, kamor ste ga umestili. To je narodni simbol vseh Slovencev, ki nima nič skupnega s fašizmom kot tukaj namigujete.

Prasice srbske in njihovi hlapci, spet ste se izdali. Slovenski narodni simbol in nekdanji grb ste umestili med neonacistične simbole. Umestili ste ga med simbole, ki so mu panterju nasprotni. Kako to, da ste pozabili tja umestit še srbski grb? Al ga niste morda zaradi tega, da ne bi s tem žalili Bizantincev, katerim so Srbi ukradli grb. Pozabili ste tudi na hrvaško šahovnico. Al je niste tja umestili, da ne bi žalili naših Spanheimov, katerim so nezgodovinski Hrvatje ukradli grb, ker svojih nimajo. Pozabili ste tudi na Italijanski grb in prapor, pa na Nemški, pa Avstrijski, ampak tega si ne morete privoščit, ker ste z njihovim protislovenskim šovinizmom v prijateljstvu. Joj kako te vaše tuje gospodarje in nalogodajalce boli naš prazgodovinski panter in njegova slava. A resnice ne boste spremenili, jugoslovenarski plačanci, izdajalci slovenskega naroda.

Dragi Henrik, vse si lepo napisal, ampak moram reči, da si me res prepričal šele s sintagmo "jugoslovenarski plačanci". Tvoja analiza prispevka je odporna na še tako premišljene argumente komunajzarskih izdajalcev slovenskega naroda.

Nedopustno, žaljivo in zlonamerno je predstavljati slovenski narodni znak Črnega panterja kot neonacistično ali fašistično znamenje. Črni panter je postal znak posebnega pomena za Slovenijo s sodbo Upravnega sodišča Republike Slovenije. V sodbi št. U2369/2008-14, z dne 15. 09. 2009 je Upravno sodišče navedlo sledeče: "Črni panter izhaja še iz časov Karantanije, najstarejše in najpomembnejše plemenske kneževine v vzhodnoalpskem oziroma slovenskem prostoru od 7. do začetka 11. stoletja. Kot svojega ga uporablja tudi Specialna enota slovenske policije in ima na ravni Slovenije poseben javni pomen." Črni panter je tudi osrednje znamenje v znaku Poveljstva Slovenske vojske, skupaj z mečem. Okrog znamenja v krogu sledi napis Republika Slovenija, Ministrstvo za obrambo, Slovenska vojska, Poveljstvo sil.

Iz navedenega bi lahko sklepali, da gre v primeru, ko se Črnega panterja prikazuje zlonamerno kot nacistični oz. neonacistični ali fašistični simbol, za več kaznivih dejanj:
Razžalitev 158. člen, Obrekovanje 159. člen, Žaljiva obdolžitev 160. člen in Sramotitev slovenskega naroda ali narodnih skupnosti 165. člen.

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness