»Še komu ne dela internet?«

Oddaja
11. 5. 2023 - 17.00

Javni zavod Študentski dom Ljubljana, krajše ŠDL, med pogoje za kvalitetno bivanje v času študija navaja med drugim tudi nemoteno uporabo interneta, saj je internetna povezava pogoj za opravljanje študijskih obveznosti. Zaradi nedavnega petdnevnega izpada interneta v ŠDL od 14. do 19. aprila, se v tokratni oddaji Kaj pa univerza sprašujemo, kako uspešen je ŠDL pri zagotavljanju nemotenega delovanja internetnega omrežja.

Neomejena uporaba interneta je storitev, ki je vključena v mesečno stanarino stanovalk in stanovalcev. ŠDL nudi dostop do žičnega omrežja – to pomeni, da se stanovalka v svoji sobi preko računalnika s kablom poveže na internet – in dostop do brezžičnega omrežja – po domače povedano Wi-Fi-ja. Za dostop do brezžičnega omrežja se je treba prijaviti z uporabniškim imenom in geslom, ki ga stanovalke in stanovalci dobijo ob vselitvi v študentski dom, za povezavo z žičnim omrežjem pa je treba naložiti še poseben program Secure W2. Kakšne izkušnje z dostopom do internetnega omrežja imajo po vselitvi v študentski dom, smo povprašali študentke in študente.

IZJAVA

Zanimalo nas je, ali pritožbe stanovalk in stanovalcev glede delovanja internetnega omrežja dosežejo ŠDL. Koliko prijav dobijo in kako se na to odzovejo, pove predstavnik za odnose z javnostjo v ŠDL, Igor Brlek.

IZJAVA

V primeru težav z vzpostavitvijo povezave na žično in brezžično strukturo ŠDL sta za pomoč uporabnicam in uporabnikom v študentskih domovih zadolženi dve osebi – administrator in pomočnik administratorja študentskega internetnega omrežja. Ti osebi sta stanovalca študentskega doma, na funkcijo pa ju na priporočilo predstavnika doma imenuje pooblaščenec za internet v ŠDL, kateremu tudi poročata o težavah z internetno povezavo. O tem, kdaj stanovalci in stanovalke kontaktirajo ti dve osebi za pomoč, pove pomočnik administratorja enega izmed študentskih domov.

IZJAVA

Pomočnik administratorja študentskega internetnega omrežja je navedel tudi nekaj drugih težav z internetom v ŠDL.

IZJAVA

V ŠDL so na področju internetnega omrežja zaposleni trije strokovni delavci – pooblaščenec za internet in dva IT-jevca. Na IT službo v ŠDL smo naslovili vprašanje glede reševanja problema s certifikati, ki v postopku avtentikacije prijave zagotavljajo varnost prijavnih podatkov. Certifikate bi morali v ŠDL-ju namreč vsako leto obnoviti, za letošnje študijsko leto pa tega niso storili. Pisno so nam odgovorili, da, citiramo »Certifikata ne bomo obnovili, ker nam Arnes ne more več nuditi podpore zaradi zastarele opreme. V postopku je menjava načina avtentikacije prijave na omrežje ŠDL, ki bo omogočalo dostop zgolj z uporabniškim imenom in geslom. Ta rešitev je pripravljena, ni pa še implementirana zaradi predvidenega motenja oziroma izpada omrežja, zato tega ne bomo izvajali v času, ko poteka študijski proces. Menjava je predvidena v času poletnih počitnic oziroma po letnem izpitnem obdobju.« Konec citata. Kako bodo do takrat zagotovili varnost podatkov, nam do zaključka redakcije niso odgovorili. Zastarela oprema je predstavljala dodaten logističen problem tudi ob zadnjem izpadu interneta od 14. do 19. aprila, ko sta v strežniški opremi odpovedala dva od petih diskov, teh pa v ŠDL niso uspeli takoj zamenjati, ker so morali dobaviti starejšo serijo diskov, saj nove tovrstne opreme ne proizvajajo več.

Pri delovanju internetnega omrežja problem predstavlja tudi pomanjkanje IP naslovov, ki se dodelijo stanovalkam in stanovalcem ob prijavi na omrežje. Ko teh zmanjka ob urah, ko se največ ljudi poveže na internetno omrežje, dostop do tega za nekatere ni možen. V pisni izjavi IT služba poudarja, da vzrok za te težave predstavlja to, da se stanovalke in stanovalci na omrežje povezujejo z več napravami, tudi do 3 ali 4. Več kot ena naprava oziroma več kot en IP naslov na stanovalko in stanovalca sicer ni nič neobičajnega, saj se poleg računalnika na internet povežejo tudi z mobilnimi telefoni. Na vprašanje, kako bodo rešili težavo slabe pokritosti z Wi-Fi signalom v študentskih domovih oziroma odpravo tako imenovanih sivih lis, sivih con ali temnih con, pa so odgovorili, da, citiramo »Pokritost ‘temnih con’ z Wi-Fi signalom po domovih je poseben projekt, ki ga nameravamo pričeti v naslednjem študijskem letu, s preliminarjem oziroma izvedbo meritev na lokacijah. Ker gre za stroškovno večji obseg investicije, bomo le-to vključili v postopek javnega naročila.« Konec citata. 

Katere investicije na področju internetnega omrežja so obravnavane kot prednostne in katere so načrtovane v letu 2023, pove Igor Brlek.

IZJAVA

Investicije za prenovo celotnega internetnega omrežja bi po oceni, zapisani v Letnem programu dela ŠDL za leto 2023, znašale skupno 1,3 milijona evrov. Ker ŠDL takšnih finančnih sredstev ne more zagotoviti, se bo za sredstva obrnil na ministrstvo. Kdaj se bodo prijavili na javni razpis za dodelitev sredstev za investicije, zaenkrat ni znano. 

Avtorji: 
Kraj dogajanja: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness