Skrb za študentski status
Zakon o visokem šolstvu študentki širokogrudno podeljuje pravice in ugodnosti, ki izhajajo iz študentskega staža, kot so subvencionirano bivanje, prehrana in prevoz, štipendije, študentsko delo in zdravstveno zavarovanje. Zagate z informacijskimi sistemi in evidencami te pravice študentki včasih malo manj širokogrudno ukradejo.
Konec oktobra je ducat študentov in študentk z Oddelka za zgodovino ljubljanske Filozofske fakultete na Univerzo v Ljubljani naslovilo pritožbo glede težav z vpisom statusa študenta v sistem eVŠ, ki so trajale od začetka študijskega leta do 18. oktobra, ter prošnjo po povračilu stroškov, ki so zaradi težav nastali. Univerza v Ljubljani, krajše UL, se je prejšnji teden odzvala in sprva izognila odgovoru na prošnjo po povračilu stroškov. V današnji oddaji Kaj pa univerza smo se s študentkami in študenti ter dekanjo Filozofske fakultete pogovarjale o tem, kaj je bil povod za nastalo situacijo, kako je to vplivalo na študentke in študente in kako so ob tem ravnale pristojne institucije.
Težave, ki so na Filozofski fakulteti privedle do tega, da
nekateri niso imeli uradno urejenega statusa študenta v bazi ministrstva za visoko šolstvo, so se začele 29. septembra, tri dni pred začetkom novega študijskega leta. Takrat se je na Filozofski fakulteti delovanje informacijskega sistema VIS ustavilo. Rektor ljubljanske univerze Gregor Majdič nam je v izjavi za oddajo o poletnem vdoru v univerzitetni informacijski sistem povedal, da so se težave pojavile, ker strežnik Filozofske fakultete ni bil v celoti priključen k univerzitetni infrastrukturi. Zakaj je to tako ter ali se bo to v prihodnosti spremenilo, smo vprašale dekanjo Filozofske fakultete Mojco Schlamberger Brezar.
Kolaps informacijskega sistema na fakulteti pripisujejo tehnični sistemski napaki, katere izvora niso identificirali. Dogodek pa naj ne bi bil povezan s samodejno menjavo gesla vseh zaposlenih in študentov na UL, varnostnim ukrepom zaradi vdora v univerzitetni strežnik, ki se je uveljavil v noči iz 28. na 29. september, torej na isti dan kot kolaps sistema Filozofske fakultete. Je pa dekanja pisno dodala, da je bil septembrski termin menjave gesel neprimerno izbran, saj je to čas, ko so informacijski sistemi precej obremenjeni, kar pomeni tudi višje tveganje za pojav napak. Težave s sistemom VIS [vís] so bile povečini odpravljene do 5. oktobra, čeprav je reševanje sistemske napake z vzpostavljanjem delovanja računalnikov na fakulteti trajalo do sredine novembra. Zaradi težav z informacijskim sistemom pa je prišlo do zamudnega prenosa podatkov o vpisanih študentkah in študentih v evidenco eVŠ. Več o tem Schlamberger Brezar.
Čeprav je večina od teh 250 študentov s 5. oktobrom lahko koristila pravice, ki jim po Zakonu o visokem šolstvu pripadajo s statusom študenta, pa so nekateri študenti zgodovine na ureditev statusa čakali nekoliko dlje. In kako so ti študentke in študenti ugotovili, da nekaj ni, kot bi moralo biti? Preprosto tako, da te ali one pravice niso mogli uveljavljati. Svojo izkušnjo opiše študent zgodovine.
Študentka zgodovine, ki je bila prav tako ena od domnevno 12 študentk in študentov s to težavo, poudari, da je največ negotovosti in stresa predstavljala zelo slaba ali povsem neobstoječa komunikacija Univerze v Ljubljani.
Študentke in študenti so torej napisali in poslali pritožbo, v kateri so od univerze zahtevali pojasnilo, kaj se je zgodilo, opravičilo za nevšečnosti in finančno povračilo nastalih stroškov. A tudi to ni šlo zlahka. Študent zgodovine pojasni dilemo:
Nezadovoljstvo študentk in študentov je bilo utemeljeno. Univerza v Ljubljani je v prvem odgovoru namreč zapisala, da se je napaka pojavila zaradi sprememb na smereh študijskega programa zgodovina in se jim opravičila za prikrajšanje pravic. Univerza je zapisala tudi, da so Ministrstvo za visoko šolstvo »takoj« zaprosili, da tem študentom uredijo pravice do zdravstvenega zavarovanja med obdobjem izpada statusa. Študentka zgodovine predstavi, kako je situacija z zdravstvenim zavarovanjem izgledala na študentskem koncu.
Z univerze so na prvo pritožbo sicer dejali, da so bile težave študentk in študentov Oddelka za zgodovino povezane s spreminjanjem programa na magistrski stopnji, na kar so se odzvali 4. oktobra, saj so morali v informacijskih sistemih zagotoviti vse potrebno za poročanje vpisa na Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije. Ker naj bi bila struktura spremenjenih smeri enopredmetnega in dvopredmetnega študija zgodovine na magistrski stopnji kompleksnejše narave, so deležniki – fakulteta, univerza ter ministrstvo – za usklajevanje potrebovali več časa, čeprav se je sprememba programa obetala že prejšnje študijsko leto.
Službi za odnose z javnostmi in rektoratu univerze smo za pojasnila pisale tudi me. Zanimalo nas je, zakaj sprememb vpisa niso uskladili že pred oktobrom in na katero službo univerze naj bi se študentke in študenti obrnili, ker kontakt pritožbene komisije ni javno dostopen. Vprašale smo jih tudi, če imajo namen povrniti stroške in ali so pritožbo posredovali pristojnemu ministrstvu. Tako kot študentke in študenti med 18 dnevi brez statusa, tudi me do konca redakcije odgovora nismo dobile. Odgovori bodo objavljeni, ko jih prejmemo.
Spomnimo, študentke in študenti so v svoji pritožbi od univerze zahtevali tudi finančno povračilo. Te zahteve v prvem odgovoru univerza ni naslovila z ničemer, zato so študenti in študentke napisali še eno pritožbo. Univerza je v odgovoru na drugo pritožbo nato zapisala, citiramo: »Glede vaših navedb o finančnih posledicah, ki ste jih imeli nekateri študenti, pa vas prosimo za bolj natančne informacije o tem, kakšne finančne izgube so nastale, iz katerega naslova in pri katerih študentih.« Konec citata. Dobro je izpostaviti, da stroški niso bili tako nizki. 13 delovnih dni brez statusa je študentko prikrajšalo za 50,18 evrov subvencije za prehrano, cena posameznih kart za vlake, avtobuse in ljubljanski potniški promet pa je lahko v tem času hitro narasla do vsaj še enkrat toliko in skupaj tako presegla 100 evrov nepotrebnih stroškov na študentko.
Ali se na Filozofski fakulteti strinjajo s tem, da se tem študentkam in študentom povrne stroške, ki so nastali v času, ko niso imeli urejenega statusa, smo povprašali dekanjo.
Spremljevalna slika je delo avtoric prispevka. Za podlago je uporabljena slika Dude, Where's My Car.
Dodaj komentar
Komentiraj