Gremo na Titan

20. 11. 2019 - 7.05

V iskanju zunajzemeljskega življenja raziskovalce često zanese na naravne satelite oziroma lune planetov našega osončja. Ena izmed takšnih lun, ki je že pritegnila pozornost strokovne srenje, je Saturnova luna Titan, o kateri smo vam na radiu že poročali

Spomnimo, da se po površju Titana pretakata utekočena metan in etan, ki v obliki dežja padata na površje ter se nato združujeta v reke, ki se zlivajo v večja jezera. Poleg tekočih površinskih vod pa na Titanu najdemo tudi atmosfero, ki jo pretežno sestavljata dušik ter manjša količina plinastega metana.

Ameriška raziskovalna skupina je pred nekaj dnevi v reviji Nature Astronomy objavila natančno geomorfološko karto površja Titana. Zemljevid je nastal na podlagi podatkov sonde Cassini, ki je delovala med letoma 2004 in 2017.

Podatke je sonda med preletom površja zbirala s posebnimi senzorji, med katerimi so pri analizi oblike površja ključno vlogo odigrali radiometrični senzorji. Ti delujejo tako, da sprva oddajajo valovanje različnih valovnih dolžin proti površju in nato zaznajo valovanje, ki se od površja odbije. Valovanja različnih valovnih dolžin nosijo različne informacije o preiskovanem površju. Skupaj z ustrezno analizo teh in drugih spektrofotometričnih podatkov so raziskovalci in raziskovalke uspeli po nekaj letih skonstruirati natančnejši zemljevid Titanovega površja.

Na Titanovem površju so tako uspeli znanstveniki in znanstvenice natančneje razločiti številne geomorfološke objekte, kot so denimo peščene sipine, hribovja, ravnice, doline, reke, jezera in kraterji. Takšna raznolikost površja je očitna posledica delovanja erozijskih sil, ki jih povzročajo tekočine, ki se čez površje pretakajo, in vetrovi, ki prav tako sooblikujejo površino satelita.

Novi podatki o obliki površja Titana nam odstirajo pogled onkraj metanskih meglic, ki sicer zakrivajo njegovo površje. Poleg tega pa znanost nagovarjajo k iskanju novih oblik življenja na Titanu. Prav raznolika okolja Titana, pristnost površinske tekočine ter atmosfera bi lahko ključno vplivali na formacijo nove, drugačne oblike življenja. Za konec omenimo, da NASA že načrtuje naslednjo znanstveno misijo na Titan, imenovano Dragonfly, v kateri bodo nad površje Titana poslali dron.

S Sun Ra-jem sem se proti Titanu odpravil Uroš. (Sun Ra - Saturn)