Greš na čik?
Slikovna sporočila na embalaži tobačnih izdelkov so bila maja 2016 z novo direktivo o tobačnih izdelkih v Evropski uniji uvedena kot obvezna. Nazorna slikovna sporočila pokrivajo 65 odstotkov sprednje in zadnje strani embalaže ter 50 odstotkov stranic, kjer se nahaja tudi pisno opozorilo.
Skupina znanstvenikov in znanstvenic je za revijo International Journal of Environmental Research and Public Health objavila raziskavo, v kateri so analizirali učinek opozoril na tobačnih izdelkih. Namen študije je bil ugotoviti, kako zdravstvena opozorila na tobačnih izdelkih vplivajo na uporabnike. Natančneje: avtorje in avtorice raziskave je zanimalo, ali uporabniki zaradi opozoril razmišljajo o morebitni prekinitvi s kajenjem oziroma o njegovi popolni opustitvi. Ugotovitve lahko privedejo do boljšega razumevanja učinkov trenutnih opozoril na embalažah tobačnih izdelkov, kar vodi k priporočilom o njihovi prihodnji uporabi in morebitni prilagoditvi.
Anketiranje uporabnikov je potekalo preko spleta. S pomočjo spletne baze podatkov so zajeli vzorčno skupino nizozemskih kadilcev in kadilk, starih 15 let in več. Kontrolne spremenljivke so bile spol, starost, stopnja izobrazbe, raven nikotinske odvisnosti, število udeleženih in primerjava dnevne uporabe tobačnih izdelkov.
Raziskava je pokazala, da so družbene norme pomembne pri sami odločitvi za prenehanje kajenja, preizkusiti pa bi bilo treba še, ali bi lahko bila slikovna opozorila še učinkovitejša, če bi jim dodali pisno vsebino, na primer sporočila bližnjih, ki želijo, da uporabniki opustijo kajenje. Poleg tega rezultati kažejo, da je dobra vidnost zdravstvenega opozorila pomembna za povečanje poskusov prenehanja s kajenjem. Z načrtnim določanjem ciljev in pomočjo pri opuščanju bi ponudili dodatno pomoč pri sami odločitvi za prenehanje s kajenjem.
Rezultati temeljijo na analizi podatkov, pridobljenih na podlagi nizozemskih kadilcev, ki so bili izpostavljeni varnostnim opozorilom, uporabljenim na Nizozemskem, zato jih ne moremo posplošiti na celotno populacijo drugih držav, ki uporabljajo drugačna opozorila in imajo drugačne specifike populacije. Avtorji in avtorice pravijo, da bi za specifične trge potrebovali nove raziskave, da bi dobili bolj usmerjene rezultate.
Povzetek rezultatov raziskave nakazuje, da so zdravstvena opozorila na uporabnike in uporabnice vplivala na tri načine. Prvi je vključeval zdravstvena opozorila o uporabi tobačnih izdelkov, drugi je spodbudil pozitiven odnos do prenehanja, oba pa sta vplivala na nadaljnje razmišljanje o prenehanju s kajenjem. Tretji način je vključeval zdravstvena opozorila, ki z s pozivom k prenehanju neposredno spodbujajo pozitivne družbene norme glede prenehanja s kajenjem. To kaže, da bi lahko na novo zasnovana zdravstvena opozorila povzročila družbene spremembe, ki bi motivirale spremembe vedenja pri kadilcih.
Zbritoff je zvila vajenka Andreja.
Dodaj komentar
Komentiraj