4. 4. 2013 – 9.15

DJ Rashad: Rollin' EP

Hyperdub, 2013

 



Na Radiu Študent smo v preteklih letih povedal že kar precej o footworku, toda enemu najbolj osupljivih elementov smo se vztrajno izogibali; način, na kakršnega footwork zvočna sprevrača jezik do neverjetnega razpona čustev. Producenti v tem žanru namreč režejo, sekljajo in zvijajo kratke fraze izven svojega prvotnega konteksta. Besedila pop hitov, soul klasik, YouTube izrezkov so zreducirana do posameznih misli, ostružkov besednih zvez, ki nato nase povlečejo kakršen koli pomen si jim želimo pripisati. Ustvarjalci nato te fraze ponavljajo do vrtoglavih razsežnosti in besedam omogočajo, da se prepletajo v zankah, spotikajo in preizprašujejo svoje bistvo ter pomen. Ko so ujete v ta bazen vsepomenskosti, so zmožne izražati prav vse – hvalo, ranljivost, jezo, obup in ljubezen.

Kar te besede še podkrepi, pa so divji, kontraintuitivni ritmi, ki odražajo te besede v vsem kaosu in hkrati omogočajo materializacijo njihovega pomena, predvsem pa fizičnega učinka. Danes imamo v Pasji bombici opraviti z EP-jem Rollin' čikaškega footwork pionirja DJ Rashada, ki tako vključuje omenjene kvalitete, obenem pa s svojo hipernapredno godbo širi definicijo sodobne soul glasbe. Eden najbolj učinkovitih komadov v tem pogledu s tega EP-ja je istoimenski Rollin', ki si sposodi R&B podlago iz komada od zasedbe Jagged Edge. Četudi besedila sama nosijo zelo močan pomen, so razporejena po namišljenem prostoru: razpršena in manipulirana, da dobesedno prevajajo ter sporočajo izviren pomen besedila, ki obenem jezdi valove tenkočutnih sintov s hipnimi prestreli hi-hatov in basov... Obenem pa brstijo z igrivostjo, ki me ob vsakem poslušanju enostavno prežame z navdušenostjo.

Ko je footwork stopil v svetovno areno, se je še kar ustvarjalcev lotilo zlivanja njegove estetike s preteklo zlato dobo jungle glasbe. Podobnosti med obema smo lepo razčlenili v recenziji zbirke komadov Philipa D. Kicka alias Om Unita. Toda kar je še bolj fascinantno na tem EP-ju. je dejstvo, da so se eksperimenti globalne bass diaspore v nasprotju z dosedanjo prakso pričeli vračati nazaj v vir footworka, natančneje Chicago. Če lahko za marsikatere pojave plesne elektronike v zadnjih letih brez pomislekov trdimo, da so jih oropali brezsramneži tipa Diplo, se footworku takšna razžalitev ne kani zgoditi v kratkem. DJ Rashad in klika Teklife so namreč v svoj zvok pričeli vključevati tako jungle kot trap vplive in jih uspeli mutirati na samosvoj, nepremagljiv način. Dejstvo, da je bila zadeva izdana na Hyperdubu, pa brez skrbi zagotavlja, da bo zvok vsak na tej strani Atlantika ostal v varnih, kuratorskih rokah. Rollin' EP je tako ne samo korak naprej za footwork, temveč tudi skok za elektroniko, ki se v tempu 160 udarcev na minuto že več kot desetletje svaljka v reciklirnici, ki ji komajda lahko rečemo drum and bass, in ji vliva novo energijo, sveže ideje ter pogumne smernice za prihodnost. EP bomo poslušali v celoti.

Institucije

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.