17. 11. 2015 – 8.35

80 days

Audio file

Le kako bi lahko pozabili Julesa Verna in njegove arhaično-futuristične fantazije o podmornicah, balonih in kometih? Čeprav koncept potovanja na Luno ali pod vodo že dolgo ni več v polju znanstvene fantastike, pa nas to ni prav nič ni oviralo pri navdušenem branju 20 tisoč milj pod morjem in ostalih čudovitih podvigov. Četudi ne delite našega entuziazma ali pa sploh niste brali Verna, vas igra z naslovom 80 days ne bo pustila skeptičnih. Gre seveda za priredbo znamenitega romana, v katerem londonski aristokrat sprejme stavo, da bo s svojim služabnikom prepotoval svet v 80-ih dneh. Pustimo dejstvo, da je zgodba rahlo prirejena – Vernov roman je v nasprotju z ostalimi realističen, medtem ko igra vključuje nekatere elemente steampunka in celo alkimije, ki so tako značilni za fikcijo tistega časa. Avantura s tem dobi še dodaten čar nadrealizma in nepredvidljivosti.

 Dogodivščino doživljamo prek pripovedovalca, služabnika Passepartouja, ki svojo pripoved podaja v čudoviti viktorijanski angleščini. Njegov delodajalec, Phileas Fogg, je bolj kot ne zgolj pedantni bogatun, ki občasno poda kakšno koristno opazko, sicer pa ga je treba umivati, briti, oblačiti in zalivati s čaji, da na poti slučajno ne bi zbolel. Zvesti Passepartout nase prevzame glavno breme potovanja – organizirati mora prevoze iz mesta v mesto, poizvedovati med lokalci za možne poti naprej, trgovati z dobrinami in se nasploh metati na zobe, da šefova stava ne bi šla po zlu. Njegovo roko in besedo seveda vodimo mi, a naloga je težka. Svet 19. stoletja je nepredvidljiv, težko prehoden in zmerno nevaren za turiste.

Načinov, kako priti okoli sveta, je sicer ogromno. Nekateri bodo na poti iz Londona hitro skočili na drago transibirsko železnico, drugi se bodo prebijali čez ceste Bližnjega vzhoda in Indije, tretji bodo krenili na sever in se skušali prebiti čez severni tečaj; četrti bodo eksperimentirali in iskali poti čez Afriko in Južno Ameriko. Vse variante so legitimne, a vsaka od njih ima svoje prednosti in pomanjkljivosti; na železniške povezave je včasih treba čakati po več dni, zrakoplovi so hitri, pregrešno dragi in nezanesljivi, ladje pa poceni in počasne. Četudi je vaš šef neizmerno bogat, pa je to premalo za brezskrbno potovanje. Banke namreč gotovino izplačujejo z večdnevno zamudo, zato gre za počasno in včasih pogubno metodo, sploh kadar lovite naslednji vlak. Najelegantnejša varianta je trgovanje – iz svojega kovčka boste včasih morali vreči tople gate in namesto njih vzeti nerodno veliko dragocenost, ki se bo v drugem mestu odtehtala z zlatom. Kje in kako to storite, vam bodo zaupali hvaležni sopotniki ali lokalno prebivalstvo, če si boste na svojem potovanju vzeli čas in z njimi spregovorili kakšno prijazno besedo.

Bolj, kot se boste oddaljevali od rodne Evrope, bolj eksotična bodo postajala mesta in ljudje. Avtorji so v resnici dobro naštudirali viktorjanski čas in ga vključili v igro – situacije, ki jih srečujete na poti, so skladne z zgodovinskimi razmerami. Upori v Indiji, opij v Hong Kongu, japonska državljanska vojna, zaporniške kolonije v Avstraliji in norveško-švedska vojna.. Če želite uspešno potovati in komunicirati z lokalci, boste takšne razmere morali upoštevati. Uspešno prilizovanje bo obrodilo tudi sadove – dobili boste veliko uporabnih namigov, nasvetov in napotkov, pa tudi kakšno romantično epizodo. Oster um in jezik vas ne bo smel pustiti na cedilu. Na potovanju se boste namreč reševali iz rok ugrabiteljev, razčiščevali umore in spletke, odigrali partijo boksa in vodili ladijske upore..

Na prvi pogled je 80 days simpatična pustolovščina, ki spretno izmenjuje potezno in realnočasovno igranje, a pod svojim pokrovom je veliko več kot to. Gre za glomazen, neizčrpen, osupljivo natančen svet, ki tudi po desetinah ur igranja še vedno ne razkrije vseh svojih čarov. Zgodb v njem je za vsaj osem debelih romanov in s to statistiko se sploh ne zajebavamo. Celoten obseg Passepartoujevih pripovedi znaša 750 tisoč besed, medtem ko jih izvirni Vernov roman obsega vsega 65 tisoč. Avtorji ocenjujejo, da ob eni poti okoli sveta obdelamo vsega 5% zgodbe. Z drugimi besedami, igra po svojem narativnem obsegu gladko povozi Witcherja ali Skyrim. Da je zgodba podana v simpatičnih dnevniških tekstih zvestega služabnika, je zasluga piske Meg Jayanth, ki je za svoj prispevek že prejela obilico nagrad.  Pa ne gre le za pisanje – 80 days je unikatna združitev animirane strategije in tekstovne avanture, ki očara in osupne. Malo iger je tako učinkovito združilo zanimivo igranje s prepričljivo zgodbo.

80 days je sicer že lani navduševal na mobilcih, a je od oktobra naprej na voljo tudi na ediciji za osebne računalnike. Na Steamu in Humble Bundlu je na voljo za 10€, na GOG-u pa celo za en euro manj. Kot običajno, pa vas za velike špile tudi tokrat vabimo na spletno stran našega sponzorja gameplay.si/

Glavo si je ob pekinškem voznem redu razbijal Rasto.

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.