Recettear: An Item Shop's Tale
Recettear je kultna igra o prodajalnici magičnih artiklov in dodatne opreme. Ponavadi fantazijske zgodbe postavljajo v ospredje velike heroje, ki se odpravijo na epsko popotovanje z namenom reševanja sveta pred primordialnimi zlobneži in preprečevanja apokaliptičnih dogodkov. Kot lahko pove vsak igralec fantazijskih vlog, je za mikastenje sovragov potrebna dobra oprema. Herojeva oprava vključuje trden oklep, ostro orožje, potentne magične objekte in kakšen napoj ali dva. Vse to pa seveda ni poceni, velikega demonskega princa ne boste premagali s škart robo z bolšjaka. Ne, ne moremo biti šparovni, za drag špas je treba nabaviti le najboljše iz kataloga in temu primerno plačati zasoljeno ceno. Ker vsakdanje veleblagovnice pač ne nosijo čarobnih palic, se moramo obrniti na prekupčevalce z magičnim blagom, ti pa so brez izjeme brezbožni oderuhi. Ko v eni od teh izkoriščevalskih trgovin plačamo prenapihnjeno ceno za nove stvari in precej pod ceno prodamo stare, lahko le prekolnemo brezsramno pridobitništvo trgovcev in gremo naprej po poti reševanja sveta. Kaj pa se zgodi z izkoriščevalcem za pultom, ki nas je pravkar tako temeljito oskubil? Njegovo oziroma njeno zgodbo lahko vidimo v prej omenjeni igri Recettear: An Item Shop's Tale.
Postavljeni smo na mesto dekleta Recette, katere ime, igri primerno, v francoščini pomeni račun, ime špila pa je besedna igra njenega imena, imena njene prijateljice Tear in angleške besede za oderuštvo: racketeering. Ona nima časa za herojstvo in reševanje sveta. Njen oče - nadobudni pustolovec in nepopravljivi zapravljivec - je izginil in ji zapustil ogromen dolg, ki ga je primorana poplačati, sicer izgubi svoj dom. Tear, finančna vila, ki dela kot izterjevalka pri banki, se dekleta usmili in ji ponudi obročno odplačevanje. Da si Recette prisluži dovolj denarja, ji Tear pomaga pri odprtju trgovine s potrošnim blagom za vse protagoniste RPG. V nadaljevanju moramo tako balansirati odplačevanje dolgov, ustvarjanje profita in nabavljanje robe z ropanjem temnic in blodnjakov.
Igralna mehanika je na prvi pogled preprosta, vendar zahteva dovolj fines, da imamo vsaj na začetku dovoljšen zaslužek za odplačevanje dolga in nam poplačilo stroškov predstavlja izziv. Če nam namreč spodleti, se igra konča in moramo začeti čisto od začetka, vendar na srečo z že doseženimi izkušnjami. Prodaja artiklov seveda ni preprosto postavljanje cene, s kupci moramo barantati za vsak procent - če jih preveč odiramo, ne kupijo ničesar in naš sloves trpi, če pa je marža premajhna, slej ko prej bankrotiramo. Izkaže se, da je Recettear pod svojo luštkano zunanjostjo simulator kapitalizma, iz česar se igra, polna humorja, često norčuje. Vendarle je socialni komentar bolj kot ne zaslomba za dogajanje, pa tudi zgodba ne pelje ne vem kam.
Recettear se ne more ravno hvaliti s slikovno podobo, kar niti ni čudno za trinajst let staro igro, vendar je njen izgled več kot zadosten in ima svoj poseben šarm. Z razlogom še vedno velja za kultno klasiko, ki se je na Zahodu prodala v več kot polmilijonski izdaji, močno presegajoč sprva predvidenih deset tisoč izvodov. Za uspeh se ima zahvaliti kar obsežnemu demu, osredotočenosti na digitalno prodajo in pozitivnim prvim vtisom, ki so razširili vest o tej bolj obskurni japonski igri. K njeni popularnosti je veliko pripomoglo tudi to, da je navdihnila številne šale in meme, kar jo je usidralo globoko v tako imenovano gamersko subkulturo. Stavek »Capitalism, HO!«, ki ga protagonistka izjavi, ko nekoga lepo obere prihrankov, se še danes uporablja v nemalo kontekstih. Recettear je torej dobra mešanica in parodija špilov z upravljanjem virov in igranjem vlog. Zatorej monokel v oko in klobuk na glavo ter »Capitalism, HO!«
Dodaj komentar
Komentiraj